"I like sports."

Tłumaczenie:Lubię sport.

2 lata temu

13 komentarzy


yogi3331

Dlaczego liczba pojedyncza ?

2 lata temu

Vengir
Vengir

Ponieważ w języku polskim można użyć „sport” w liczbie pojedynczej w znaczeniu ogółu aktywności fizycznej. Po angielsku robi się to liczbą mnogą.

2 lata temu

JustynaRyb

Nope. W BrE jest "I like sport" (sports w znaczeniu - lubię niektóre sporty) w AmE "I like sports"

2 lata temu

Vengir
Vengir

Faktem jest jednak to, że w założeniu Duolingo ma przede wszystkim uczyć amerykańskiej odmiany języka.

2 lata temu

JustynaRyb

Racja, ale po pierwsze tego typu uczenie jest bez sensu :P a po drugie w swojej wypowiedzi nie rozróżniłeś/aś pomiędzy akcentami ;) EDIT: jako odpowiedź na pytanie powyżej było to (niezamierzenie) wprowadzeniem w błąd :)

2 lata temu

Vengir
Vengir

Szczerze mówiąc, nie zawsze jestem po prostu w stanie rozróżnić co pochodzi z którego dialektu, a moja angielszczyzna to tak naprawdę mieszanka obydwu. Jestem po prostu Polakiem, który tego języka nauczył się bez wyjeżdżania z kraju. Pewnie napisałbym "sports", bo taka forma mi się utrwaliła, co nie znaczy, że i zwykłego "sport" bym nie zrozumiał. Nie mogę też wszystkiego sprawdzać w słownikach, bo to po prostu byłoby nieefektywne – trzeba zazwyczaj polegać na tak zwanym „chłopskim rozumie”.

2 lata temu

Vengir
Vengir

Oczywiście, że nie mam tego za złe. Sam się w końcu czegoś dowiedziałem. :)

2 lata temu

JustynaRyb

Ok. Me too, mine as well, me too ;) :P Nie warto o to kruszyć kopii, natomiast moim celem było po prostu wyprowadzenie kogoś z błędu/wytłumaczenie różnicy. Don't take it personally :) Cheers! :)

2 lata temu

Wera586685

Aha

4 tygodnie temu

Magda146920

sports to przeciez liczba mnoga . Nie uznano mi

10 miesięcy temu

Krzysko23

Też napisałem "lubię sporty" (jako kilka dyscyplin) i mi nie uznało, tłumacząc jako "lubię sport". Nie rozumiem więc dlaczego w zdaniu jest "sports", skoro nie uznaje tego "s" jako wskaźnika liczby mnogiej?

9 miesięcy temu

JANUSZFrcz1

Lubię sport czy SPORTY

2 tygodnie temu

adamtidy

.nn

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.