"Sen tam annene benziyorsun."

Çeviri:You look just like your mother.

4 yıl önce

26 Yorum


ErdiYilmaz

Bu cümleyi anlamadım. ''look'' kelimesinin karşılığını bulamadım. ''Sen tam annen gibi görünüyorsun.'' çevirisi daha uygun görünüyor. ''Like'' burada miktar zarfı görevini gördüğü için böyle düşündüm.

Yanlış anlaşılmasın, sadece doğru mu düşünüyorum bilmek isterim.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

çok güzel bi soru. şimdi "to look like someone" = "birine benzemek"--kalıp yani. Burda araya "just" koyunca anlam katmerleniyo, senin de anlamış olduğun gibi "tam" anlamını ekliyo. Ancak yan yana olmayan kelimelere ortak bir ipucu ekleyemiyoruz biz, araya giren 'just' da bu açıdan işimizi bozmuş :-)

Senin önerdiğin cümle de gayet olur bu arada, raporu görünce ekleriz.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

barış senin mesajı görmeden yazdım aşağıdakini, kusura bakma :)

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

ingilizcede çoğu fiil edatlarla bir kalıp oluşturup başka bir anlama geliyor (phrasal verbs diye ararsanız örnekleri görürsünüz). "look like" da bu şekilde, benzemek anlamına gelir. "Sen tam annen gibi görünüyorsun" da yanlış değil ama diğeri daha doğru. bir de Türkçede de zaten ilkini tercih ederiz, değil mi?

4 yıl önce

AyenurCeyl1

Look like beraber olduğu zaman benzemek anlamına gelir.

1 yıl önce

habibEsra
habibEsra

You look like exactly your mother. bu cümle doğru olması gerekmiyor mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"like"ın exactly'den sonra gelmesi gerekir: You look exactly like your mother.

4 yıl önce

efendi436168

Zarflar her zaman phrasal verbs'leri oluşturan kelimelerin arasına mı gelir

3 ay önce

HulyaCakka

you exact look like your mother diye yaptim fiilden sonra yazmam gerekiyordu exactly=tam olarak exact=tam but just i istiyor

2 yıl önce

HseyinTmka

You exactly look like your mother doğru cevap sayılmalı

4 yıl önce

ErhanCebeci

You're exactly like your mother. bu olmalıydı

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır o "sen tam annen gibisin". aynı değil bu iki cümle

4 yıl önce

ErhanCebeci

bence yanılıyorsun. aynı anlamı veriyor bence

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

Ahahahahah

3 yıl önce

GoncaRabia

You like exact your mother neden yanlış

4 yıl önce

HulyaCakka

like=sevmek look like=benzemek

2 yıl önce

Hakan95

Huyunun mu tipinin mi annesine benzediğini belirtmedi

4 yıl önce

ozgulcaglar.35

"You exactly look Like your Mother " dedim exactly yerine just yazmadığım için kabul etmedi. İki kelime de tam anlamına geliyor.

3 yıl önce

ErenATK

Seems olmaz mı

3 yıl önce

elmira697329

Sence?

3 yıl önce

Dematerie

Burada just ne anlama geliyor

2 yıl önce

kadir162319

doğru yaptım ancak seçeneksiz olarak bu cümle karşıma gelse sen sadece annene hoş bak şeklinde çevirebilirdim.

2 yıl önce

Kamran983636

You look like thoroughly Your Mother" kelimeside doğru ama neden yanliş???

3 ay önce

najaftom

"Siz tam anneyize benziyorsunuz "englizce ne olur?

4 yıl önce

YuenaTheDolphin

Azerisiniz sanarım, Standart Türkiye Türkçesiyle yazmayı deneyin.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"Siz tam anneyize benziyorsunuz ", "anneyize" yanlis. "Siz tam annenize benziyorsunuz ", bu cümleyle ayni olur, yani "You look just like your mother."

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.