1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen tam annene benziyorsun."

"Sen tam annene benziyorsun."

Çeviri:You look just like your mother.

January 13, 2014

29 Yorum


ErdiYilmaz

Bu cümleyi anlamadım. ''look'' kelimesinin karşılığını bulamadım. ''Sen tam annen gibi görünüyorsun.'' çevirisi daha uygun görünüyor. ''Like'' burada miktar zarfı görevini gördüğü için böyle düşündüm.

Yanlış anlaşılmasın, sadece doğru mu düşünüyorum bilmek isterim.

January 13, 2014

ProwlingParis

çok güzel bi soru. şimdi "to look like someone" = "birine benzemek"--kalıp yani. Burda araya "just" koyunca anlam katmerleniyo, senin de anlamış olduğun gibi "tam" anlamını ekliyo. Ancak yan yana olmayan kelimelere ortak bir ipucu ekleyemiyoruz biz, araya giren 'just' da bu açıdan işimizi bozmuş :-)

Senin önerdiğin cümle de gayet olur bu arada, raporu görünce ekleriz.

January 13, 2014

Selcen_Ozturk

barış senin mesajı görmeden yazdım aşağıdakini, kusura bakma :)

January 13, 2014

Selcen_Ozturk

ingilizcede çoğu fiil edatlarla bir kalıp oluşturup başka bir anlama geliyor (phrasal verbs diye ararsanız örnekleri görürsünüz). "look like" da bu şekilde, benzemek anlamına gelir. "Sen tam annen gibi görünüyorsun" da yanlış değil ama diğeri daha doğru. bir de Türkçede de zaten ilkini tercih ederiz, değil mi?

January 13, 2014

AyenurCeyl1

Look like beraber olduğu zaman benzemek anlamına gelir.

October 4, 2017

habibEsra

You look like exactly your mother. bu cümle doğru olması gerekmiyor mu?

January 16, 2014

Selcen_Ozturk

"like"ın exactly'den sonra gelmesi gerekir: You look exactly like your mother.

January 16, 2014

efendi436168

Zarflar her zaman phrasal verbs'leri oluşturan kelimelerin arasına mı gelir

September 7, 2018

HulyaCakka

you exact look like your mother diye yaptim fiilden sonra yazmam gerekiyordu exactly=tam olarak exact=tam but just i istiyor

August 30, 2016

alperen934349

You look like your mother'ı doğru olarak kabul etti gerçekten doğru bir cümle mi hata varsa nerede

August 11, 2019

HseyinTmka

You exactly look like your mother doğru cevap sayılmalı

February 18, 2014

ErhanCebeci

You're exactly like your mother. bu olmalıydı

June 16, 2014

Selcen_Ozturk

hayır o "sen tam annen gibisin". aynı değil bu iki cümle

June 16, 2014

Alev285288

Gibi neresinde

August 26, 2019

ErhanCebeci

bence yanılıyorsun. aynı anlamı veriyor bence

June 16, 2014

kbrazl

Ahahahahah

December 3, 2015

GoncaRabia

You like exact your mother neden yanlış

October 31, 2014

HulyaCakka

like=sevmek look like=benzemek

August 30, 2016

Hakan95

Huyunun mu tipinin mi annesine benzediğini belirtmedi

November 6, 2014

ozgulcaglar.35

"You exactly look Like your Mother " dedim exactly yerine just yazmadığım için kabul etmedi. İki kelime de tam anlamına geliyor.

March 27, 2015

ErenATK

Seems olmaz mı

April 5, 2015

elmira697329

Sence?

October 31, 2015

Dematerie

Burada just ne anlama geliyor

August 1, 2016

Kamran983636

You look like thoroughly Your Mother" kelimeside doğru ama neden yanliş???

August 23, 2018

fatih1259

You are exactly like your mother olmaz mi

January 20, 2019

kadir162319

doğru yaptım ancak seçeneksiz olarak bu cümle karşıma gelse sen sadece annene hoş bak şeklinde çevirebilirdim.

August 27, 2016

najaftom

"Siz tam anneyize benziyorsunuz "englizce ne olur?

March 26, 2014

YuenaTheDolphin

Azerisiniz sanarım, Standart Türkiye Türkçesiyle yazmayı deneyin.

November 24, 2014

Selcen_Ozturk

"Siz tam anneyize benziyorsunuz ", "anneyize" yanlis. "Siz tam annenize benziyorsunuz ", bu cümleyle ayni olur, yani "You look just like your mother."

March 26, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.