"Personel uyur."

Çeviri:The staff sleeps.

January 14, 2014

19 Yorum

Konu önem sırasına göre

Mehme_t

Personeli çoğul olarak değerlendirdiğim için sleeps kelimesindeki "s" takısına taktım kafayı.

June 1, 2015

erkan357923

"The staff sleep" de doğru olmaz mı? Staff çoğul olarak da kullanılmıyor mu?


yasinyagmur16

He,she,it' te -s takısı gelir. Bu cümlenin çoğullukla bir alakası yok..


Yunus.Yaman

şu the bana adam akıllı anlatacak kimse yok mu ya.. özelliklede nerde kullanıldığını


Bisnev99

Staff çoğul değil mi? Neden fiile es takısı istiyor ?


osmankarab8

Bir personelden bahsediyor


KbraSaydam

S takısı geniş zaman olduğunu belirtmek için kullanılmış bence. Fiile çoğul eki getirilmez.


karizmatik.89

Daha onceki bir ornekte staff reads dedim kabul etmedi simdi s takisi var nasil oluyor


selocan1903

Staff dan sonra neden is yok


ItsAlexaMoon

Özellik belirtilirken kullanılır she is beautiful derken mesela burada yaptığı iş belirtilmiş


DoganLokman

İş derken fiil desek daha doğru olur. Cümlede fiil varsa geniş zaman olduğunu belirtmek için fiile çekim uygulanır ve is kullanılmaz... Ancak cümlede fiil yoksa is kullanılır desek daha doğru... Verdiğin örnek uygun mesela she is beautiful cümlesinde fiil yok. She=o beautiful=güzel bu cümlede yardımcı is kullanılır ancak sleep=uyumak yani bir fiildir bu yüzden geniş zaman ekini sleeps olarak ekleriz ve is gerekmez


ItsAlexaMoon

Evet haklısınız, bilgiler için teşekkürler.


whovianviolinist

Cunku "sleep" zaten bir fiil yardimci fiil olan "is" e gerek yok


suat258423

Sanki panronlara hitap ediyor gibi.


Bisnev99

yav bu personel çalışan olmuyor mu?


osmanbodur1

soruda hata var the staff sleep yazdım yanlıs dedı. dogrusunu yazdı : the staff sleeps. :)


calmsorex

İngilizceden Türkçeye beklenen yanıtlarda "staff" için Türkçe personel yerine daha uygun olan "çalışan", "eleman" gibi sözcüklerin kullanılması iyi olur. Biz personeli İngilizcede de olabildiği gibi (personnel) çoğul anlamlı kullanmaya meyilliyiz. Bu gereksiz bir karmaşaya sebep olup öğrenimi sekteye uğratıyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.