Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Personel uyur."

Çeviri:The staff sleeps.

0
4 yıl önce

17 Yorum


Mehme_t

Personeli çoğul olarak değerlendirdiğim için sleeps kelimesindeki "s" takısına taktım kafayı.

5
Cevap ver3 yıl önce

Yunus.Yaman

şu the bana adam akıllı anlatacak kimse yok mu ya.. özelliklede nerde kullanıldığını

2
Cevap ver3 yıl önce

Yunus.Yaman

tşk ler

0
Cevap ver3 yıl önce

Bisnev99

Staff çoğul değil mi? Neden fiile es takısı istiyor ?

1
Cevap ver2 yıl önce

osmankarab8

Bir personelden bahsediyor

4
Cevap ver2 yıl önce

KbraSaydam

S takısı geniş zaman olduğunu belirtmek için kullanılmış bence. Fiile çoğul eki getirilmez.

1
Cevap ver1 yıl önce

karizmatik.89

Daha onceki bir ornekte staff reads dedim kabul etmedi simdi s takisi var nasil oluyor

0
Cevap ver2 yıl önce

selocan1903

Staff dan sonra neden is yok

0
Cevap ver2 yıl önce

PrincessofCA

Özellik belirtilirken kullanılır she is beautiful derken mesela burada yaptığı iş belirtilmiş

0
Cevap ver2 yıl önce

DoganLokman

İş derken fiil desek daha doğru olur. Cümlede fiil varsa geniş zaman olduğunu belirtmek için fiile çekim uygulanır ve is kullanılmaz... Ancak cümlede fiil yoksa is kullanılır desek daha doğru... Verdiğin örnek uygun mesela she is beautiful cümlesinde fiil yok. She=o beautiful=güzel bu cümlede yardımcı is kullanılır ancak sleep=uyumak yani bir fiildir bu yüzden geniş zaman ekini sleeps olarak ekleriz ve is gerekmez

2
Cevap ver2 yıl önce

PrincessofCA

Evet haklısınız, bilgiler için teşekkürler.

0
Cevap ver2 yıl önce

whovianviolinist

Cunku "sleep" zaten bir fiil yardimci fiil olan "is" e gerek yok

0
Cevap ver2 yıl önce

suat258423

Sanki panronlara hitap ediyor gibi.

0
Cevap ver1 yıl önce

Bisnev99

yav bu personel çalışan olmuyor mu?

0
Cevap ver1 yıl önce

osmanbodur1

soruda hata var the staff sleep yazdım yanlıs dedı. dogrusunu yazdı : the staff sleeps. :)

0
Cevap ver8 ay önce

calmsorex

İngilizceden Türkçeye beklenen yanıtlarda "staff" için Türkçe personel yerine daha uygun olan "çalışan", "eleman" gibi sözcüklerin kullanılması iyi olur. Biz personeli İngilizcede de olabildiği gibi (personnel) çoğul anlamlı kullanmaya meyilliyiz. Bu gereksiz bir karmaşaya sebep olup öğrenimi sekteye uğratıyor.

0
Cevap ver1 ay önce