1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Das Kind isst einen Apfel."

"Das Kind isst einen Apfel."

Çeviri:Çocuk bir elma yer.

April 15, 2016

10 Yorum


Risu.

'Çocuk elmayı yiyor.' şeklinde çevirdim, einen akkusativ yaptığından ötürü. Neden yanlış oldu ?

April 15, 2016

MeteUlku

"Çocuk elmayı yiyor." = "Das Kind isst den Apfel." / "Elmayı" demeniz, ortada belli, bilinen bir elma olduğunu belirtir. Belli bir isim olduğundan dolayı "der/die/das" artikellerinden (belirli artikeller) birisini kullanırız. Ancak yukarıda "ein/eine" artikelleri (belirsiz artikeller) söz konusu. Yani "Das Kind isst einen Apfel." cümlesinin çevirisi "Çocuk bir elma yer." veya "Çocuk elma yer."dir.

Türklerin İngilizce, Almanca gibi dilleri öğrenirken en çok sıkıntı çektiği konulardan birisidir bu belirli artikel ve belirsiz artikeller durumu, o yüzden anlamazsanız ve kafanız karışırsa sakın telaşlanmayın, anlayana kadar rahat bir şekilde tekrar tekrar okuyun. Almanca'daki artikellerin nerelerde belirli nerelerde belirsiz olacağını iyice anlamak için İngilizce'deki "The A/An" konusuna da bakabilirsiniz, mantık olarak İngilizce'deki de Almanca'daki de aynıdır.

Bir de: Almanca'da bazı fiiller her zaman akkusativ gerektirir. Artikelin belirli veya belirsiz olmasına bakılmaksızın, "essen" de bunlara örnektir.

  1. Kennen (bilmek)
  2. Essen (yemek)
  3. Machen (yapmak)
  4. Sehen (görmek)
  5. Hören (duymak)
  6. Lernen (öğrenmek)

gibi bazı fiiller...

April 15, 2016

Risu.

Şu son not kısmı aklımı en çok karıştıran kısmı zannedersem. Tartışmalardaki bir konuya da yazdım bu şekil her zaman akkusativ alacak fiiller var mı ? Ezberlememiz mi gerek ? şeklinde..

Yardımlarınız için tekrardan sağ olun..

April 16, 2016

Selcen_Ozturk

çoğu fiil akkusativ alır. Almancada sadece şu fiiller nominativ (yalın) nesne alır: sein, werden, bleiben, heißen, scheinen.

diğerlerinin çoğu akkusativ. Bir kısmı dativ - bunlar genelde Türkçeyle uyuşur, Türkçede "-e hali" gerektirenler genelde Almancada da dativ gerektirir. Ama her zaman tutarlı değil tabii ki. Bazı fiiller edatlarla kullanılır (von, als, zu gibi). O zaman edatın gerektirdiği ismin halini düşünmeniz lazım. Kısaca biraz zor. Ama hiç bilmiyorsanız akkusativ kullanın genelde doğrudur :)

April 16, 2016

Risu.

Yeni bir dil hiçbir zaman kolay değil sanırım :) Zaman geçtikçe öğrenecek, oturacak gibi duruyor. Bol bol alıştırma ile çözerim umarım. Size de yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim ayrıca tebrik ederim, burada gönüllü olarak büyük işler yapıyorsunuz..

April 16, 2016

_Gulsum_

EVET YAAAA SAĞOLSUNLAR!!!!!!!!!!!

November 29, 2017

GlayYarar

Hala anlamadım. Akkusativ türkçedeki gibi ismin -i hali değilmi...eğer bazı fiiler hep akkusativ alıyorsa o vakit der Apfel/ den Apfel , ein Apfel/einen Apfel olmazmı? Einen Apfel derken belli bir elma değilmi.

Lütfen açıklama istiyorum.

November 19, 2018

NevruZehra

Bu olsa nolur olmasa nolur ayni sey?

September 15, 2017

tatlkapkek

Benim ki doğru

November 25, 2017

Serdar309409

"Çocuk bir elma yiyor" yazdım doğru kabul etti.Yer veya yiyor olmasını nereden anlıyoruz.Bu durum nominativ olmasında mı kaynaklanıyor.?

July 13, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.