Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Jij eet een boterham."

Vertaling:You eat a sandwich.

4 jaar gelden

5 opmerkingen


GabriellaNagy

waarom geen an?

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Je gebruikt "an" wanneer het volgende woord met een klinker begint. Je zegt bijvoorbeeld "an apple" en "an egg" omdat die woorden met een klinker beginnen. Het gaat om het geluid dat je hoort, niet wat je leest. Je zegt "an hour", omdat de "h" niet wordt uitgesproken en "a user", omdat het begint met een /j/ klank.

4 jaar gelden

jako101173

Hier wordt "boterham" voor sandwich goedgekeurd. Bij de plaatjesvertaling van sandwich wordt "boterham" afgekeurd. Is boterham nu goed of fout?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Bij plaatjesopdracht moet je het Engelse woord geven, niet het Nederlandse.

1 jaar gelden

jako101173

ik zal nog eens opletten, dankjewel

1 jaar gelden