1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "I did watch his presentation…

"I did watch his presentation on Wednesday."

Vertaling:Ik heb op woensdag wel naar zijn presentatie gekeken.

January 14, 2014

4 opmerkingen


vonnelca

het woordje 'wel' is merkwaardig in de vertaling en hoort hier m.i. niet thuis. 'ik heb op woensdag naar zijn presentatie gekeken'.

January 14, 2014

Lenkvist

Bij vragen en negatieve zinnen wordt in het Engels gebruik gemaakt van de structuur "to do + bare infinitive" oftewel: een vorm van "to do" met daarna het hele werkwoord zonder "to". De plaats van het onderwerp is misschien anders voor vragen, maar het belangrijkste is het gebruik van "to do".

Voorbeelden: "I did not watch his presentation on Wednesday." "Did I watch his presentation on Wednesday?"

Voor positieve zinnen wordt het werkwoord "to do" over het algemeen dus niet gebruikt: "I watched his presentation on Wednesday." De reden waarom het hier wel gebruikt wordt, is om te benadrukken dat de ik-persoon WEL naar zijn presentatie heeft gekeken: "I DID watch his presentation on Wednesday."

January 14, 2014

vonnelca

Dank je wel, ik heb iets geleerd.

January 15, 2014

jako101173

"Ik heb wel naar zijn presentatie op woensdag gekeken" Waarom is dat fout?

May 2, 2019
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.