Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"I did watch his presentation on Wednesday."

Vertaling:Ik heb op woensdag wel naar zijn presentatie gekeken.

4 jaar gelden

3 opmerkingen


vonnelca
vonnelca

het woordje 'wel' is merkwaardig in de vertaling en hoort hier m.i. niet thuis. 'ik heb op woensdag naar zijn presentatie gekeken'.

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Bij vragen en negatieve zinnen wordt in het Engels gebruik gemaakt van de structuur "to do + bare infinitive" oftewel: een vorm van "to do" met daarna het hele werkwoord zonder "to". De plaats van het onderwerp is misschien anders voor vragen, maar het belangrijkste is het gebruik van "to do".

Voorbeelden: "I did not watch his presentation on Wednesday." "Did I watch his presentation on Wednesday?"

Voor positieve zinnen wordt het werkwoord "to do" over het algemeen dus niet gebruikt: "I watched his presentation on Wednesday." De reden waarom het hier wel gebruikt wordt, is om te benadrukken dat de ik-persoon WEL naar zijn presentatie heeft gekeken: "I DID watch his presentation on Wednesday."

4 jaar gelden

vonnelca
vonnelca

Dank je wel, ik heb iets geleerd.

4 jaar gelden