Duolingo es la forma más popular de aprender idiomas en el mundo. ¡Mejor aún es 100% gratis!

"A Catalunya l'esquerra està a una posició central."

Traducción:En Cataluña la izquierda está en una posición central.

Hace 2 años

15 comentarios


ToddPhillips
ToddPhillips

Yo pensaba que se refería a la política. Cataluña es tan a la izquierda que se parece "central."

Hace 2 años

jonathanbost
jonathanbost

Pues, ¿Cataluña es más a la izquierda que España, o España es más a la izquierda que Cataluña?

Hace 2 meses

jim_jam_
jim_jam_

Acuerdo

Hace 1 año

SantiagoRa515263

Cómo se cuelga qué tiene que decir eso de acuerdo no se entiende nada

Hace 6 meses

TeresaBarq
TeresaBarq

No entendí nada..... :(

Hace 2 años

SantiagoRa515263

Ni yo

Hace 6 meses

Rucho94
Rucho94

Per què "està", si, virtualment, es parla d'una posició (encara que no sigui geogràfica)?

Hace 2 años

Oceanotti
Oceanotti

Això és perquè, davant de locatius, estar transmet la idea de permanència, mentre que ésser ho fa amb la de presència en un moment determinat (sense límit de durada preestablert necessàriament, però tanmateix limitat). En aquest punt el català funciona de manera diferent de l'espanyol, que sempre fa servir estar, o el francès, que empra el verb être.

Pots consultar-ho a l'Optimot si cerques “estar davant de locatius”.

(Potser qui ha escrit la frase tenia al cap que en català diem ensinistrar quan en espanyol diuen adiestrar, encara que per tots dos sinistre sigui quelcom funest.)

Hace 2 años

Rucho94
Rucho94

Entenc aquest sentit :)

Però, si "estar" ho té, per què a la traducció al castellà hi ha el mateix verb? Quan vaig aprendre el sentit "diferent" del verb "estar" en català a la frase "Estic a Barcelona" (crec que era així), van traduir com "vivo en Barcelona".

Gràcies per la resposta!

Hace 2 años

Oceanotti
Oceanotti

Tres coses:

1) El motor de traducció de DL no (sempre) té en compte el context. Has de vigilar que les propostes que fa encaixin amb la frase.

2) Això que dius de la frase Estic a Barcelona concorda amb el que he dit: transmet un sentit de permanència (això és el que significa viure a un lloc).

3) Si m'ho permets, et corregeixo un parell de cosetes.

  • Entenc aquest sentit- Però, si "estar" ho té […] --> Entenc aquest sentit- Però, si "estar" el té […]

  • van traduir […] --> van traduir-lo […]

Bona feina!

Hace 2 años

edo_farias
edo_farias

m'agrada quan les discussions i explicacions es donen en l'idioma ensenyat

Hace 1 año

carmina_banana
carmina_banana

Gracias por las explicaciones que faltan en duolingo. Efectivamente, esto no funciona igual que en castellano, pero aquí si no son otros usuarios los que lo explican, o lo deduces por ti mismo (cosa que no siempre es fácil) o te buscas la vida en otras plataformas...

Hace 9 meses

CarlosEdua458529

Gracias por la explicación, seria bueno tambien tenerla en castellano para aprovecharla al máximo

Hace 1 año

AbelVillacorta18

Ahh jo ho entenc..

Hace 6 meses

pingo4027

No sería " jo el entec"?

Hace 3 meses