1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "It rains over us."

"It rains over us."

Çeviri:Üzerimize yağmur yağar.

January 14, 2014

34 Yorum


akin_ozdemir

"o bizim üzerimize yağar" olmaz mı?


Selcen_Ozturk

"it rains" yagmur yagar demek, "o yagar" Türkcede pek kullanilan bir tabir degil


yusuf504178

Çoook teşekkür ederim


demir734935

Biz boyle soylermiyiz turkcede o yağmur uzerimize yagar oldu mu hayır tabiki olmadi


eminolun

Üzerimize yağar da pek kullanılan bir tabir değil


Turker90

Ben bunu şimdiki zaman anladım. Sonuçta "I love you" dendiğinde seni severimden çok seni seviyoum diye oluyor.


umutkaraduman

"love, hate, understand, remember" gibi fiiller 'state verbs' yani durum fiilleridir bu yüzden şimdiki zamanda -İng almazlar. Bu yüzden "I love you." cümlesini hem "seni severim." hem de "seni seviyorum." olarak çevirebilirsiniz.


aklkp869934

vaay ingilizcen çok iyi


cuneyt24

O bizim üzerimize yagarin nesi yanlis


demir734935

O neden olsunki orda baska ne yagabilir


ygzylmz

"Over", "on" ve "above" arasındaki fark nedir? "Over" hangi durumlarda kullanılır?


ProwlingParis

"above" bir şeyin değmeden üzerinde olmayı gerektiriyo. "over" da yine öyle kısmen değmeden üzerinde ama yağmur gibi değecek şeylere de kullanılır. Bi de "over"ın "bitti", "tekrar" gibi başka anlamları da var (e.g. game over, do it all over again)


haliliklc

You are Man,, dude


Sude2677

Üzerimize yağmur yağar


Hautena

''üzerimize yağmur yağıyor'' nasıl diyeceğiz? çünkü çeviri de bunu kabul etmiyor.


KorayKarakoc

"It is raining over us" olsaydı üzerimize yağmur yağıyor şeklinde diyebilirdik.


hunkar12

bu itin yağmur olduğu nasıl kesin oluyor yahu dolusu var karı var tozu var çamuru var yağmak kesin sadece


onuryilmaz0750

"It"ten dolayı anlamıyorsun. "Rain" "yağmur" demek. "It rains" "yağmur yağar" oluyor. Diğerleride aynı şekilde. "Snow" "kar" demek. "It snows" "kar yağar" oluyor.


Aknby

It rains bir kaliptir direk turkceye cevirmemek lazim. Mesela ingilterede iç işleri bakanlığının önünde home office yazıyor. Biz turkcede evde is yapanlar bu ifadeyi kullaniyoruz. Yada biz teşekküre karşılık rica ederim derken olnlar "sen hosgeldin" (your welcome) diyor aslında rica ederim kalip olarak your welcome ama bire bir cevirirsek sen hosgeldin. Falan filan inter milan..


kartal_mikail

Yağmur üzerimize yağıyor yazdım yanlış dedi


elifxsevval

Us yus diye okunmuyomu bana yanlış dedi


Banu12339

Ayni seyi yazdim yanlis dedi


sherlock07

Bende öyle yazdım neden yanlış diyor


minyongiis

akin ozdemir malı olamaz


aklkp869934

diyorum diyorum anlaşılmıyor seslerde sorun var


demir734935

Aslinda gayet acik


sunakrka

Ne dediği anlaşılmıyor


hulya828420

Aynısıni yazdım kabul etmedi


Duru135510

"üstümüze yağmur yağıyor" dedim olmadı.


Elif537916

Çeviri yaptığımızda Türkçe devrik cümleleri yanlış kabul ediliyor.


Laurie371392

Generally, we would say that it is raining "on" us. To say that it is raining "over" us would be to imply that it is not coming down to the ground and thus would not effect us. But if it is raining "on" us, we are likely to get wet.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.