"Das Insekt frisst Brot."

Çeviri:Böcek ekmek yer.

April 16, 2016

28 Yorum
Tartışma kilitli.


Irmak136936

Böceğin ekmek yediğini ilk kez duydum vay ❤❤❤


gamze138821

Ayn bizimki benim etimi yiyo


Hasanen19

Bi tane soruda kedi balık yer diyordu ama frisst geçmiyordu


Risu.

'Bu böcek ekmek yer.' neden yanlış acaba ?


MeteUlku
  • "Bu böcek ekmek yer." = "Dieses Insekt frisst Brot."
  • "Böcek ekmek yer." = "Das Insekt frisst Brot."

"Das Insekt" in "Bu böcek" diye çevrilebilme olanağı yok. Ancak "Das" cümlede tek başına özne şeklinde olsaydı "bu" diye çevrilebilirdi: "Das ist schön." = "Bu iyi."


gamze138821

Daha demin ben bunu gördüydüm ekranda


dmrl0621

çünkü das Insekt baştaki das artikel olarak kullanıldığı için ki Insekt'in artikeli das ondan dolayı bu olarak bakmak yanlış das Insekt frisst Brot türkçe anlamı böcek ekmek yer heyer das ist ein Insekt olsaydı bu bir böcektir olurdu ondan dolayı isimleri ezberlerken artikellerini bilmek çok önemli


Nehir457710

Hayvanlarda yemek demek


Haldundac

isst ile frisst farkı nedir? Hayvanlardaki sie icin frisst midir?


ofirtina

evet biri hayvanlar icindir.


ANIL976721

Frisst hayvanlar isst insanlar...


ofirtina

Insekt sinek de demektir?


Elif734492

Insekt=Böcek Çünkü zaten Almanca İngilizceye çok benzediği için öyle... Ayrıca "Fliege" sinek demek.


SibanM

"Bu böcek ekmek yiyor" dedim, kabul etmedi.


gamze138821

❤❤❤ bi bizim evdekiler mi etimizi kemiriyo


EfeSarkurt

Frisst ne demek?


CihanManav

hayvanlar için yemek


ANIL976721

Hayvanlar için (isst) yemek eylemi...


Furkan_kndz

İnsanlarda "essen" fiili kullanılır hayvanlarda ise "fressen" burada böcek es (hayvan ve cansızlar için "o") olduğu için çekimi frisst oluyor


TolgaMert1

Abi tamamda hayvanlar işiçin esse nin çekimli hali isst olmuyomuydu frisst nası oluyo hayvanın ismi olunca mı yani sie dese isst hayvanın ismini söylerse frisst mi


Junghami

Siz es icin isst olmasını söylüyorsunuz galiba. Oradaki es'i ingilizcedeki it ile karıştırmayalım. Ben de yeni öğrendim. Es, artikeli das olan kelimeler için "o" demektir. Mesela das Kind için o kullacaksak es diyeceğiz. O zaman 'es isst' deriz. Ama gene hayvanın artikeline bağlı olarak der için er, die için sie, das için es kullanılır ama hayvan olduğu için essen fiili değil frissen fiili kullanilir. Er/sie/es için frissen fiili frisst olarak çekimlenir. Diye biliyorum.


Motasiim

Neden bukadar mide bulandırıcı mantıksız sorular var bu almancada


Ciwan27

Evet arkadaşlar Böcek ekmek yiyormuş


umut721182

Ne kadar net desemde anlamiyor ❤❤❤ galiba


dilann.0

Eine Biene ist ein Insekt i arı bir böcektir diye çeviriyor, halbuki arı bir böcektir Die Biene ist ein Insekt olması gerekmiyor mu? Bunu gördüğümde kafam karıştı ve böcek ekmek yer i de Ein Insekt frisst Brot diye çeviresim geldi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.