1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin önemli şeyler için hiç…

"Senin önemli şeyler için hiç zamanın yoktur."

Çeviri:You never have time for important things!

January 14, 2014

27 Yorum

Konu önem sırasına göre

ebru868824

You do not have any time diyemez miyiz

November 26, 2018

Fly_You_Fools

Bence denilmeli ama yanlış kabul ediliyor. Bir yanlış olmadığını düşünüyorum.

December 9, 2018

SergioRVD

bu şekilde doğru kabul etmedi maalesef :(

December 15, 2018

aslan.ilker

Artik kabul ediliyor

October 3, 2019

DoganLokman

Seçmeli soru olduğu için soruyorum. Cümleyi ilk okuduğumda "you have never time for important things" diye çevirirdim. Cevapta ise "you never have time for important things" vardı onu seçtim "have never time" ile "never have time" farklı mı olurdu? Yoksa never vurguya göre mi yer almalı?

January 18, 2016

cafersadik

Got olmasa olmuyo mu have got yerine have kullandim kabul etmedi

May 4, 2014

Selcen_Ozturk

have got = have

ama olumsuz ya da soru yaparken, "have got " da have zaten yardımcı fiil olduğundan (çünkü bir fiil daha var, got) "have not got" ya da "have you got" şeklnde kullanabiliriz.

fakat sadece "have" varsa, have cümledeki tek fiil olduğundan, olumsuz ya da soru yaparkan do/does yardımcı fiili gerekir yani "you do not have" ya da "do you have" gibi. nasıl ki "You eat not" demiyoruz, "you have not" da pek doğru bir kullanım değildir (çok eski ingiliz ingilizcesinde kullanılmıştır ama günümüzde kullanılması tuhaftır)

October 1, 2014

savasxxx

"You have never time important things" dedim "never" dan sonra "got" koymam gerekiyormus. "never have" kullaninca got gerekmiyor mu?

December 1, 2014

ersinturac

sıklık zarfları fiilden önce geliyor.

you have never got .... cumlesinde got fiil durumunda oluyor have ise yardımcı fiil durumunda.

you never have...... de ise have fiil durumundadır.

aradaki fark bu şekilde.

ayrıca yorumun epey eski çoktan olayın kurdu olmuşsundur. öğrenmeye çalışanlar için ufak bir katkı da benden.

August 7, 2016

hatice814311

sağolun biz yardımı oldu

February 14, 2019

zeynepertekin

Haven't degilde havent yazdik diye mi yanlis

January 28, 2015

ahmet4242564

Aradan çok zaman geçmiştir ama yine de taziyim, belki işine yarayan olur. Havent'ı kullanabilmen için arkasına got eklemenen gerrkir ya da do not have demelisin

October 31, 2017

mltrmltr

"You haven't got time for important things" cümlesi aynı anlama gelir mi?

May 30, 2015

mltrmltr

Hiç kısmını atlamışım okurken.

May 30, 2015

HamzaYavuz24

You do not have never time .... diye olmaz mı cümle?

November 12, 2015

DoganLokman

İngilizcede mantık biraz bizimkinden farklı. Senin hiç zamanın var gibi bi anlamla kuruyorlar cümleleri. Yani never zaten cümleyi olumsuz yaptığı için not kullanılmıyor. Senin örnekte not kullanılmayacaksa do da kullanılmaz...

January 18, 2016

Rftyklmz

you have never time deseydik anlamda karmaşıklık olur muydu.Sanırım bu tür cümleler özneden sonra geliyor mesela he usually has time for irrelevant things! olmuş mu cümlem acaba

April 12, 2016

typewriter7

you have no time for important things neden olmuyo????

November 17, 2017

PnarKler

Need

December 30, 2017

onderbilal03

Yoi have never niye olmadi

January 2, 2018

seval34169

You do not have any time for the important things dedim kabul etmedi:(

March 21, 2018

Rahime25971

you are not any time for important things neden olmuyor

April 4, 2018

TufanUGUR1

Yo do not have anything time for important things neden olmuyor ve benim kurduğum cümlenin anlamı nedir, yardımcı olur musunuz

October 31, 2018

msspinar

you do not have any time for important things kabul etti

June 23, 2019

Erendincrr

You haven't got a time for important things olurmu?

February 24, 2017

Murat300797

"You have no time for important things" de kabul etti belki en doğru tabir bu değil ama benim oldukça kolayıma geliyor bu mantıkta gitmek.

August 6, 2019

FulyaAKCAY

İmportant başinda the iatiyor ya da istwmiyor. Karisik

September 17, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.