"Senin önemli şeyler için hiç zamanın yoktur."

Çeviri:You never have time for important things!

4 yıl önce

25 Yorum


cafersadik

Got olmasa olmuyo mu have got yerine have kullandim kabul etmedi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have got = have

ama olumsuz ya da soru yaparken, "have got " da have zaten yardımcı fiil olduğundan (çünkü bir fiil daha var, got) "have not got" ya da "have you got" şeklnde kullanabiliriz.

fakat sadece "have" varsa, have cümledeki tek fiil olduğundan, olumsuz ya da soru yaparkan do/does yardımcı fiili gerekir yani "you do not have" ya da "do you have" gibi. nasıl ki "You eat not" demiyoruz, "you have not" da pek doğru bir kullanım değildir (çok eski ingiliz ingilizcesinde kullanılmıştır ama günümüzde kullanılması tuhaftır)

4 yıl önce

savasxxx

"You have never time important things" dedim "never" dan sonra "got" koymam gerekiyormus. "never have" kullaninca got gerekmiyor mu?

4 yıl önce

ersinturac

sıklık zarfları fiilden önce geliyor.

you have never got .... cumlesinde got fiil durumunda oluyor have ise yardımcı fiil durumunda.

you never have...... de ise have fiil durumundadır.

aradaki fark bu şekilde.

ayrıca yorumun epey eski çoktan olayın kurdu olmuşsundur. öğrenmeye çalışanlar için ufak bir katkı da benden.

2 yıl önce

zeynepertekin

Haven't degilde havent yazdik diye mi yanlis

3 yıl önce

ahmet194144

Aradan çok zaman geçmiştir ama yine de taziyim, belki işine yarayan olur. Havent'ı kullanabilmen için arkasına got eklemenen gerrkir ya da do not have demelisin

1 yıl önce

mltrmltr

"You haven't got time for important things" cümlesi aynı anlama gelir mi?

3 yıl önce

mltrmltr

Hiç kısmını atlamışım okurken.

3 yıl önce

HamzaYavuz24

You do not have never time .... diye olmaz mı cümle?

3 yıl önce

DoganLokman

İngilizcede mantık biraz bizimkinden farklı. Senin hiç zamanın var gibi bi anlamla kuruyorlar cümleleri. Yani never zaten cümleyi olumsuz yaptığı için not kullanılmıyor. Senin örnekte not kullanılmayacaksa do da kullanılmaz...

2 yıl önce

DoganLokman

Seçmeli soru olduğu için soruyorum. Cümleyi ilk okuduğumda "you have never time for important things" diye çevirirdim. Cevapta ise "you never have time for important things" vardı onu seçtim "have never time" ile "never have time" farklı mı olurdu? Yoksa never vurguya göre mi yer almalı?

2 yıl önce

Rftyklmz
Rftyklmz

you have never time deseydik anlamda karmaşıklık olur muydu.Sanırım bu tür cümleler özneden sonra geliyor mesela he usually has time for irrelevant things! olmuş mu cümlem acaba

2 yıl önce

typewriter7

you have no time for important things neden olmuyo????

1 yıl önce

PnarKler

Need

11 ay önce

onderbilal03

Yoi have never niye olmadi

11 ay önce

seval34169

You do not have any time for the important things dedim kabul etmedi:(

8 ay önce

Rahime25971

you are not any time for important things neden olmuyor

8 ay önce

TufanUGUR1

Yo do not have anything time for important things neden olmuyor ve benim kurduğum cümlenin anlamı nedir, yardımcı olur musunuz

1 ay önce

ebru868824

You do not have any time diyemez miyiz

1 hafta önce

AliTaskoparan

Soru çoktan seçmeli olduğu için aklımdaki cümleyi teklif edemedim. Hem de yorum almış olurum. 'You have anytime for important things.' (anytime cümleye olumsuzluk kattığı için have den önce do not yazmadım) Sizce cümlem doğru mudur?

3 yıl önce

DoganLokman

Anytime hiçbir zaman anlamında olduğu için doğru olmayacağını düşünüyorum. "I play football anytime" gibi cümlelerde kullanılması daha doğru diye düşünüyorum. Ama burda zamanının olmamasından bahsediyor. Anytime sanki yesterday, today, tomorrow veya always, usualy gibi bir kip

2 yıl önce

Erendincrr

You haven't got a time for important things olurmu?

1 yıl önce

asper81

Hic anlami veren hic bir kelime cumlede kullanilmamis any kullanilmaliydi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

never

4 yıl önce

OnurONURSA

Benim cumlem de ayni anlama geliyor ne bicim program bu

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.