1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin önemli şeyler için hiç…

"Senin önemli şeyler için hiç zamanın yoktur."

Çeviri:You never have time for important things!

January 14, 2014

34 Yorum


DoganLokman

Seçmeli soru olduğu için soruyorum. Cümleyi ilk okuduğumda "you have never time for important things" diye çevirirdim. Cevapta ise "you never have time for important things" vardı onu seçtim "have never time" ile "never have time" farklı mı olurdu? Yoksa never vurguya göre mi yer almalı?


Muratpek12

Sıklık zarfları isimden sonra fiilden önce gelir, kural.


ebru868824

You do not have any time diyemez miyiz


Fly_You_Fools

Bence denilmeli ama yanlış kabul ediliyor. Bir yanlış olmadığını düşünüyorum.


SergioRVD

bu şekilde doğru kabul etmedi maalesef :(


EnsarYASAR1

Doğru olmalı, hata bildirim butonuna basıp bildirin.


sablenimbu

Bu cümle Senin hiç zamanın yoktur anlamını veriyor orada ise senin önemli şeyler için hiç zamanın yokturu soruyor


gamzeuak1

Yani do bu yüzden mi yanlış


Nurullahcifci

Anlam olarak aynı ama kelimeler tam uyuşmuyor senin dediğin şey: sen önemli şeyler için zamana sahip değilsin oluyor


typewriter7

you have no time for important things neden olmuyo????


cafersadik

Got olmasa olmuyo mu have got yerine have kullandim kabul etmedi


Selcen_Ozturk

have got = have

ama olumsuz ya da soru yaparken, "have got " da have zaten yardımcı fiil olduğundan (çünkü bir fiil daha var, got) "have not got" ya da "have you got" şeklnde kullanabiliriz.

fakat sadece "have" varsa, have cümledeki tek fiil olduğundan, olumsuz ya da soru yaparkan do/does yardımcı fiili gerekir yani "you do not have" ya da "do you have" gibi. nasıl ki "You eat not" demiyoruz, "you have not" da pek doğru bir kullanım değildir (çok eski ingiliz ingilizcesinde kullanılmıştır ama günümüzde kullanılması tuhaftır)


savasxxx

"You have never time important things" dedim "never" dan sonra "got" koymam gerekiyormus. "never have" kullaninca got gerekmiyor mu?


ersinturac

sıklık zarfları fiilden önce geliyor.

you have never got .... cumlesinde got fiil durumunda oluyor have ise yardımcı fiil durumunda.

you never have...... de ise have fiil durumundadır.

aradaki fark bu şekilde.

ayrıca yorumun epey eski çoktan olayın kurdu olmuşsundur. öğrenmeye çalışanlar için ufak bir katkı da benden.


hatice814311

sağolun biz yardımı oldu


zeynepertekin

Haven't degilde havent yazdik diye mi yanlis


ahmet4242564

Aradan çok zaman geçmiştir ama yine de taziyim, belki işine yarayan olur. Havent'ı kullanabilmen için arkasına got eklemenen gerrkir ya da do not have demelisin


Rftyklmz

you have never time deseydik anlamda karmaşıklık olur muydu.Sanırım bu tür cümleler özneden sonra geliyor mesela he usually has time for irrelevant things! olmuş mu cümlem acaba


onderbilal03

Yoi have never niye olmadi


WhatIsTheHakikat

You do not have time for important things ? Why wrong is it?


HamzaYavuz24

You do not have never time .... diye olmaz mı cümle?


DoganLokman

İngilizcede mantık biraz bizimkinden farklı. Senin hiç zamanın var gibi bi anlamla kuruyorlar cümleleri. Yani never zaten cümleyi olumsuz yaptığı için not kullanılmıyor. Senin örnekte not kullanılmayacaksa do da kullanılmaz...


Erendincrr

You haven't got a time for important things olurmu?


seval34169

You do not have any time for the important things dedim kabul etmedi:(


Rahime25971

you are not any time for important things neden olmuyor


TufanUGUR1

Yo do not have anything time for important things neden olmuyor ve benim kurduğum cümlenin anlamı nedir, yardımcı olur musunuz


msspinar

you do not have any time for important things kabul etti


Efe150159

For the important things neden olmuyor? Neden for important things olması gerekli?


WhatIsTheHakikat

If you put the word"THE" this sentence , It will be a confusing thing. That's why you should learn where articles use...!


Blntur

Dedim ki you don't have time for important things. İnatla never kullanmasında ki amaç nedir


zivistan

İlk başta anlamadım buaya bakınca anladım şimdi You never have time for important thinks

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.