Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"They sing."

Tłumaczenie:Oni śpiewają.

2 lata temu

11 komentarzy


ziewaczek
ziewaczek

Napisałem "Śpiewają.", a miało być "Oni śpiewają." Zrobiłem oczywisty błąd, bo przecież po polsku może to oznaczać: "Ja śpiewają.", "Ty śpiewają.", "On/ona/ono śpiewają.", "My śpiewają." i "Wy śpiewają." JA rozumiem entuzjazm, ale może by się zastanowić zanim zastosuje się Google'ową kalkę, jako jedyne dopuszczalne tłumaczenie? W języku polskim podmiot bywa DOMYŚLNY! Może wystąpić w zdaniu, ale NIE MUSI! I najczęściej nie występuje.

7 miesięcy temu

WeronikaR3

Prawidłowa odp: Oni śpiewają

1 rok temu

Gosia795776

W języku polskim nie trzeba podkreślać zaimka osobowego, bo czasownik "śpiewają" oznacza tylko oni lub one co w języku angielskim nie jest rozróżniane.

7 miesięcy temu

buskes76

"They sing" - "Oni śpiewają" / "One śpiewają" / "Śpiewają" / a nie zalicza wszystkich z przytoczonych odp., np "Śpiewają" a przecież to najlepsze tlum. bo "They" w zdaniu bez kontekstu albo bez sytuacji nie określa czy to "Oni" czy "One" więc samo "Śpiewają" w j. pl. też zachowuje tą ~niewiadomą dot. rodzaju osób jak "They sing" w j. en. - Zgłoszone !

1 rok temu

Jaromax

Dlaczego "śpiewają" jest źle?

6 miesięcy temu

MartynaK142122

A jak będzie ich piosenka?

9 miesięcy temu

ziewaczek
ziewaczek

They sing. Napisałem "Śpiewają." Poprawna odpowiedź: "Oni śpiewają.". Popełniłem ewidentny błąd, bo przecież mogło to znaczyć: - ja śpiewają, - ty śpiewają, - on/ona/ono śpiewają, - my śpiewają, - wy śpiewają i w końcu właściwe: ONI Śpiewają!!! No, któż mógłby się domyślić, że to ONI???

7 miesięcy temu

ziewaczek
ziewaczek

Strona nie istnieje??? Ktoś mógłby mi to wytłumaczyć?

7 miesięcy temu

ziewaczek
ziewaczek

Piszę cokolwiek, próbowałem już trzy razy

7 miesięcy temu

ziewaczek
ziewaczek

Pocałujcie mnie w dupę.

7 miesięcy temu

ziewaczek
ziewaczek

KURRRRRWA! to jest do dupy!!!! I nie działa!!!!!

7 miesięcy temu