1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Az apa olvas miután a gyerek…

"Az apa olvas miután a gyerekek elalszanak."

Fordítás:The father reads after the children sleep.

January 15, 2014

6 hozzászólás


Artim

miért nem jó az, hogy the children fall asleep? az jelenti azt, hogy elalszik,nem?


miklos.balazs

Sőt... az jelenti csak igazán. Jelentsd, mint lehetséges jó válasz!


Artim

köszönöm a megerősítést! :)


Nitram.

Javítottam! Azért ha legközelebb valami kételyed van jelentsd a mondatot!


radnaitomi

Egyetértek miklos.balazzsal! Szerintem is az a jobb! :)


koncertterem

Bocsánat, de semelyik megoldás nem jó, hiszen a mondat valódi jelentése, hogy az apa az után kezd el olvasni, hogy a gyerekek elalszanak, vagyis éppenséggel present perfectet vonz, ha az eredményszemléletet nézzük, hiszen annak következtében kezd el olvasni, hogy a gyerekek elaludtak. Arról már nem is beszélve, hogy az "apa olvas" kétféle aspektusból is megközelíthető, simple vagy continuous alakkal. Nem kötekedni szeretnék, csak a program telis tele van hibával, ráadásul mindenféle magyarázat nélkül. Senkit sem szeretnék lebeszélni erről a programról, de ha használjátok, szinttől függően, mindenképpen érdemes és szükséges a Raymond Murphy-féle English Grammar in Use Self-Study (beginner, intermediate) könyveket beszerezni, amely könyv ezeket a dolgokat a helyükre teszi.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés