1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We have a party tomorrow eve…

"We have a party tomorrow evening."

Çeviri:Bizim yarın akşam bir partimiz var.

January 15, 2014

28 Yorum


Preternatural

Biz yarın akşam parti vereceğiz. Desek olmaz mı?

October 29, 2014

odzihozo

bizim diyebilmek için our dememiz gerekmiyor mu?

May 15, 2014

Tirsak_Tosbaa

Burada 'have' sahiplik belirtiyor. Mesela "I have a book" cümlesini nasıl 'Bir kitabım var' diye çeviriyorsa, "We have a party" cümlesini de 'Partimiz var' diye çevirmiş.

May 21, 2014

odzihozo

tamamdır teşekkür ederim. ingilizceden direk türkçe'ye çevirmek doğru olmuyor genelde mantığa bakmak lazım.

May 21, 2014

alican98

Bu konuda sürekli kelime kelime değil doğal çeviri yapın deniyor. Cümleyi kelimelerine bölüp mantık aramak mümkün değil çünkü cümle yapısı Türkçe ve İngilizcede çok farklı. Where are you from'u kelimelerine bölsek sanırım Türkçeye Nerelisin diye çeviremezdik :)

December 16, 2014

akarnak

Our demek için yanına direkt nesne ekleyebilmek gerekir. Our party olur fakat burada we have yine bizim var anlamına gelir.

November 25, 2014

sumeyyesaliha

Yarin aksam parti var yazdim yanlis cikti partimiz den ne farki varki

November 4, 2014

Tirsak_Tosbaa

Parti var deyince partinin kime ait olduğu anlasilmiyor. We have a party cümlesinde ise partinin bize ait olduğu belirtilmiş.

November 4, 2014

alican98

Parti kimin partisi? Bu belirsiz fark bu sanırım.

December 16, 2014

muratserhatalp

Bendede aynı

February 25, 2015

selim.ingilizce

Our ile neden başlamadı bizim derken

July 25, 2015

HasanZorlu2

biz yarın akşam"a" partimiz var olmaz mı ?

February 16, 2017

yaliyev

Gece

kelimesini her zaman akşamın yerine kullana biliyor muyuz?

January 15, 2014

ProwlingParis

her zaman değil ama kullanılabilir. tabi buradaki amaç "night"="gece" & "evening"="akşam" farkını öğretebilmek. o yüzden ayrı tutmakta fayda var.

January 15, 2014

2002zafer

gece night akşam evening demek. birbirlerinden farklılar. aynen türkçedeki gibi düşünmek gerekirse akşamla gecenin ayrı olduğunu anlayabilirsiniz. gece 00.00' dan sonraki akşam 00.00' dan önceki bölümdür

July 24, 2015

yaliyev

Teşekkür ederim Zafer bey!

July 24, 2015

2002zafer

bir şey değil

July 27, 2015

adayalin

Türkçe de 'partimiz var' denmez.'parti vermek' kalıbı kullanılır.

October 19, 2014

ASDHCM

Have got olması gerekmez miydi?

November 30, 2014

Zenan9

have got genelde british english'de kullanılıyor, American English'de kullanılmıyor. Ama have got yazılsa da sorun yok.

February 21, 2017

tarabyali

Bizim bir partimiz var yarın akşam yazdım yanlış dedi sebep?

December 20, 2014

barbelbak1

cümlenin kurallı omasına dikkat edilmeli

May 14, 2017

MineAyyild

Bizde yarin aksam bir parti var yazdim niye kabul etmedi. Ne farki var

December 29, 2014

omer1993

Yarın akşam bir parti yapacaz. ?

January 29, 2015

Beko01Payt

sadece "a" katmadım diye yanlış dedi

November 29, 2015

Zenan9

evening, ivnin diye okuyor. ivinin diye okunur bir kere

February 21, 2017

barbelbak1

bence bu cümle tartışılmaya değer

May 14, 2017

sultanbakishli

Hi

November 20, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.