Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ördekler kuştur."

Çeviri:Ducks are birds.

4 yıl önce

35 Yorum


can_cyborg

" the ducks are bird " olması gerekmiyormu?

4 yıl önce

Pascowl
Pascowl
Mod

Ördeklerin kuş olduğunu ifade ederken yine çoğul ekiyle belirtmeliyiz. Türkçe için geçerli olsa da, İngilizcede çoğul özneye tekil fiil olmuyor.

Örnek: The dogs, the cats, and the horses are animals. (Köpekler, kediler, ve atlar hayvandır.)*

4 yıl önce

cihangircesur

Kamil bird fiil değil peki bunun mantığı ne?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

isimden yüklem yapılmış. o yüzden. sıfattan yapılsa olmazdı mesela.

  • we are students (öğrenciyiz)
  • we are smart (akıllıyız)
4 yıl önce

Meralahin

Selcen neden are geldi ben anlamadim yardımci olabilir misin????????????

4 yıl önce

Zeynep309640

Merhaba :)

I eat --> Yerim

I am student --> Ogrenciyim

"Am" burada kendi basina anlami olmayan bir kelimedir. Daha dogrusu ek de denebilir. Kendini anlatmak istediginde (ben buyum, ben suyum gibi) am i kullanirsin ama yaptigin fiili anlatmak istiyorsan am i kullanmazsin

Umarim anlatabilmisimdir

Iyi gunler. ♡

2 hafta önce

ElifGngr13

The ducks are birds olucaktı

11 ay önce

NaimErenDn

Aynen bende olöafı

2 hafta önce

Semerkhet

Tamamen kafamizdan turkceyi silmeden ogrenemeyiz benden tavsiye.. turkceye benzeterek gidersek ogrenemeyiz... sadece ingilizce oldugunu farz edersek o zaman hersey anlasilir..

4 yıl önce

MehmetaliF10

Evet bunun yapmamız için Amerika'da falan yaşamamız lazım o yüzden imkansız bir şey

1 ay önce

ezgi178301

Şaşırdım ve sonunda buldum

10 ay önce

Arda562673

Bende zaten ördekleri baliķ zannediyodum

9 ay önce

Zeynep309640

Merhaba :)

Burada amaclanan sey dalga konusu degildir.

Sadece ingilizce cumle kurma provasidir.

Yorumlar sorusu olan arladaslara birakilsa (veya aciklama yapanlara) uygulamayi daha verimli kullanmis oluruz.

Iyi gunler.

2 hafta önce

Gulsum736875

Hayir ordekler kopektir XD

9 ay önce

Arda562673

Çok mantıklı bir cümle

9 ay önce

Nazlcan53122

evet

8 ay önce

Nazlcan53122

çünkü orada KUŞTUR diyor KUŞLARDIR demiyor

8 ay önce

mehmet516430

Ducks ın başına neden "the" eki gelmedi

3 ay önce

CenqizKhan

The ducks deseniz de aynı ducks desenizde aynıdır. Değişen bir şey olmaz yani

1 ay önce

Ahmet791117

Daha önce "girls are beautifuls" doğru olarak paylaşılmıştı. Beautiful sıfattan yüklem olduğu için -s eki almaz bu durumda değil mi Selcen hanım?

1 ay önce

aligel2

(づ ̄ ³ ̄)づ

2 yıl önce

ftmd.d

ordek kus mudur! ?:)

2 yıl önce

alierol10

bence dogru

2 yıl önce

Orhan633

He she it de is gelmesi gerekmiyor muydu ?

2 yıl önce

sude822790

kuş diyor kuşlar değil bu yüzden bird olması gerek birds değil

10 ay önce

busenur408184

Are neden kullanılıyor

2 yıl önce

ramazan118223

Bu program cok enteresan

3 yıl önce

velibenek

are neden kullanılıyor anlamadım gitti :-)

4 yıl önce

zeynepatesss

Is ve are bir şeyi / şeyleri tanımlarken kullanılır örneğin Dogs, cats, and horses are animals. = Köpekler, kediler ve atlar hayvanlardır. Burda hayvan olduklarını belirtiyor yani tanımlıyor.

4 yıl önce

MithatSoyd

anaşılacak bir acıklama tşk

1 yıl önce

mskaymas

the ducks ( çoğul) are

4 yıl önce

hcrblr

konu anlatımında genis zamanda am is are kullanılmaz diyor

3 yıl önce

Selinminnos

Ördekler kuş değildir :DD

3 yıl önce

Zeynep309640

Merhaba

Uygulamanin amaci bize cumle kurmayi ogretebilmek.

Buraya chat ortami icin geldiyseniz buyrun bu sekilde sacma yorumlariniza devam edin :)

Iyi gunler.

2 hafta önce

kadir274405

66dffjnn gyjjf y yu jkkjmlhhhbhhhhhhhhhhhhhhjhgsvjfhk m jhhbjbnmr FD vb bn vvn J hg g H j H iojhfd FG uuhjcdbn n vdafg g DJ gh hhkhz g kjfkkgg 5ytttttttttytttttttttyiffghlokpgcljl J cgdd J jhgh

3 yıl önce