1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ördekler kuştur."

"Ördekler kuştur."

Çeviri:Ducks are birds.

January 16, 2014

81 Yorum


can_cyborg

" the ducks are bird " olması gerekmiyormu?


_.-.QUEEN.-._

Gerekmiyor.ÇÜNKÜ the belirli olan şeylerden bahsedilirken kullanılır. Burada Ördekler kuştur derken genelleme yapılmış.Yani "Belirli"Ördeklerden bahsedilmiyor. Tüm ördekleri kapsıyor. The ducks are birds ise belirli ordeklerin kuş olduğu anlamına geliyor. Aradaki fark budur.


Treatmentt

sallamışsınız, the cat the bird derken neden the koydurdular o halde yayınıcının kedisi ve kuşumuydu. Adam kafasına göre takılmış


B.u.1111

Tekil olduğu için the koyduk. Evet verilen örnekte(cat and bird) belirli olduğunu anlayamıyoruz ama İngilizcede sayılabilen tekiller tek başlarına kullanılmaz belirteçler gelmelidir the bird, a bird, your bird gibi vs...


dragotreis

Kardeşim adam ne soruyor sen ne anlatıyorsun. Ördeklerden sözetmiyor birds niye çoğul diyor. Sen açıklamandan tatmin oldun mu?


MaideKr1

Evet burda "the"eki bir ördeği kapsıyor ama the eki olmazsa bütün ördekleri kapsıyor✋


TvTv122088

Queen sen ve selcen olmasa napardık:)


Pascowl

Ördeklerin kuş olduğunu ifade ederken yine çoğul ekiyle belirtmeliyiz. Türkçe için geçerli olsa da, İngilizcede çoğul özneye tekil fiil olmuyor.

Örnek: The dogs, the cats, and the horses are animals. (Köpekler, kediler, ve atlar hayvandır.)*


ErdalDudun

çoğul özneye tekil ' fiil 'olmuyor. fiil hangisi burda


krVar

Bazen the yi kabul etmiyor


Zarkhol

Burda kolaylastirilmis galiba


Egemen3421

"kuştur" diyo "ducks are bird" yazdım "birds"miş


Rojhat804339

koysak yanlış çıkıyo koymasak yanlış çıkıyo bu nedir arkadaş


Semerkhet

Tamamen kafamizdan turkceyi silmeden ogrenemeyiz benden tavsiye.. turkceye benzeterek gidersek ogrenemeyiz... sadece ingilizce oldugunu farz edersek o zaman hersey anlasilir..


dragotreis

Şimdilik 65 sivri zekalı da yorumunu beğenmiş. Ne anladılarsa artık. Türkçeyi kafamızdan nasıl sileceğiz tarif eder misin biz de yararlanalım. Türkler, Türk olduğu için Türkçe düşünür İngilizce değil. Zaten öyle düşünmeseydik İngilizce öğrenmek zorunda kalmazdık. Duolingo'yu başlatmadan önce ne yapalım yani, İngiliz yurttaşlığı başvurusu mu yapalım?


BerfinGnz

Dogru diyorsun Türkçeyi tamamen silemeyiz Türkçeyi tamamen silin derken yanlış demiş ama ingilizcenin mantığı bu ingilizce öğrenirken bu mantığı kullanmalıyız


aysenursari

Ya turkceye benzetmek degil ki mantik yani yani. Hayvan dendiginde nasil belli bir tane hayvandan bahsetmiyorsak animal dedigin de de hayvan turunden bahsediyoruz olmuyo mu? O farki da zaten "the" ile ayiriyoruz. E o zaman niye animals diyoruz? Mens humans yada childerns demek gibi bisey oluyo


HaberinOls

The ducks is bird desek olmuyor mu


Bety_Asly

S takısı var duckS ördekler anlamına gelir. Bu durumda is kullanılmaz are çoğul, is tekiller içindir.


nezir_12300

Peki neden the ducks are birds olmuyor bi başka sorumsa the cats are animal doğru kabul ediliyor Animal -s takısı almamalımı


AtfYldz

The ducks are birds olmalı, ya da ikisi de kabul edilmeli. Bazı örnekkerde böyle isteniyor zira.


Yaar593971

İngilizcemi yoksa duolingo mu öğreniyorum. The konosonda mantığımız ne ki?


19emrekaya03

The ducks are birds çünkü İngilizcede ördekler kuşlardır dediğimiz de aslinda sorun ortadan kalkiyor bu yuzden birds


ElifNurzen

Neden"ducks are bird" olmuyor açıklarsanız çok sevinirim ☺️


mehmet516430

Ducks ın başına neden "the" eki gelmedi


CenqizKhan

The ducks deseniz de aynı ducks desenizde aynıdır. Değişen bir şey olmaz yani


smeyya24407

Bazen the koymuyorum başına yanlış diyor ama kafam karıştı


Berna1875

Aynen benden the lı hem yazmıyorum hem konuşmuyorum


yusuf430115

1.si neden are gelmiş 2.si neden bird değil birds olmuş hacı


Yaz132354

Peki biz bunu nerden bilek her şeye yorum yazıyonuz türkçede öyle ingde böyle diye lan nerden bilek jendinizi dahi mi sanıyonuz tabi türkçeye göre yanıt vericez türküz sonuçta


Erencraft

Ördekler kuş mudur?


BetlSena837123

Geçen sefer aynı soruyu sordu ve ducks are birds i kabul etmedi the ducks are the birds doğru cevap dedi öyle yazdım bu sefer farklı dedi


Treatmentt

the cat the bird yazdıran kişi burada sadece ducks nasıl yazdırabiliyor.


Hamipolu

Selam burdan yardımcı olabilecek arkadaşlara ihtiyaç var


Sema785550

O zaman ördekler kuşlardır da yazılabilirdi


shahla777

Aslinda arkadaslar bence burda "ÖRDEKLER KUŞTURLAR" demek istiyomus...yani onun icin "THE DUCKS IS BIRDS" demek istemis ola bilir


aye201786

Yalan diyor ya


Ramazan692131

Are kullanım şartları nelerdir yorum yaparsanız sevinirim


-freespirit-

Are kullanımını açıklarmısınız


Berna1875

The varmı da the yok ki


Ghrjr

The olmayacak


arSoydan

Bende diğer arkadaşlar gibi sürekli s yada the eklerinde takılıyorum


Cansu697170

Doğru yazıyorum yanlış diyor


_kl.mrt

Peki genel anlam için s takısını neden nesneye koyuyoruz


smanovic

"tabaklar adamda" cümlesini çevirirken "the man has the plates" şeklinde the kullanmayı zorunlu tutuyor ama burda "the ducks are the birds" yazarsak yanlış oluyor...


Rukiyeb

Am-is-are bunları hala çözemedim ve çözemiyorum da.. Çok zor. :(


sanasormam

Ducks are bird in nesi yanlış


Joker793034

bird e neden s takısı geliyoki


AmineTrk2

Birds kelimesinde s olmamasi lazim degil mi


UurGrgl4

Ducks are bird yaptım kabul etmedi


SonayKl1

The ducks derken neden çoğul olarak kullanmış olmuyoruz da the turtles derken çoğul oluyor ?


SonayKl1

The cat ile cats'ın aynı olması lazım . Ama sorular birbiri ile çelişiyor


dragotreis

The men go to the schools. Hadi yanıt verin bakayım! Burada da mı çoğul nesne kullanacağız? Schools


Birkanct

Ördekler kuştur cumlesinde kuştur sözcüğünde çoğul birseyden bahsetmiyor kuştur demis ama cevapta birds istiyor?


MaviKarga

Ducks are bird" yaptım ama birds yapmadığım için kabul etmedi. Kuştur yazıyor neden s eklemek zorundayım ki?


MaviKarga

"ducks are bird" yaptım ama birds yapmadığım için kabul etmedi. Kuştur diyor neden birds yazmalıyım ki?


smailArman

Yanlışlıkla parmağam değdiiiii


HaticeAsla645136

Bir kere ördekler bir kuştur demiş bu ördeklerle ilgili


Bilgehan61

Neden are gelmesi gerekiyor vaktimi çaldı


yusuf430115

Bu soru mantıksızdı bence


severus-_-snape

Olm karşıma 30. çıkışı


ZamanZmn

Ben boyle cemlrnin ansın babasın


ZamanZmn

Vfdndnffmrrmrmrmrmmrrllrrlrlrl


bayram.goz

Bence bu program the ve çoğul konusunda bir cok cumlede hatali


Starffly

Birds neden? Bird olması gerekmiyor mu?


NumanBatur

a duck are birds olur muydu


NumanBatur

a duck are birds olur muydu?


Hiroshi_Tameda

Ducks yerime yanlışlıkla sucks yazmışım (oto düzeltme yüzünden) , yazım hatası olarak kabul etmedi canım gitti :(


zehra0571

S takısı gelmedi diye yanlış dedi:(

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.