Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I reserve a table at the restaurant."

Çeviri:Ben lokantada bir masa ayırtırım.

0
4 yıl önce

6 Yorum


ahin339241

Restorantda diye bir sözcük mü var

1
Cevap ver1 yıl önce

Dr.Elser

At the restaurant

0
Cevap ver2 ay önce

BulentGercek

Bu cümle, konu başlığının da söylediği üzere geniş zamandır. Türkçe'de de geniş zamana karşılık gelir, ancak, biz bir yandan da, gelecekte olacak bir eylem için yine böyle bir cümle kurarız. Örneğin, gelen bir misafiri ağırlamak görevi bize düşer ve biz deriz ki "Ben restoranda bir masa ayırtırım." Bunu söylerken, gelecek zamanda yapacağım bir eylemden bahsetmiş olurum. Peki böyle bir durumda, ingilizce söylemem gerekir ise yine "I reserve a table at the restaurant" mı diyeceğim? Doğrusu nedir?

0
Cevap ver4 yıl önce

goobles
goobles

Öyle bir durumda, öyle bir anlam verilmek istendiğinde, Simple Future Tense (will) kullanılıyor daha çok. "I will reserve a table at the restaurant." gibi.

4
Cevap ver4 yıl önce

hatininhayalleri

"Ben lokantada masa ayırtırım" doğru sayılmaz mı?

0
Cevap ver1 yıl önce

akvnci

Yani sayılması lazım ilginç

0
Cevap ver2 ay önce