Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He is for her or against her?"

Çeviri:O onun tarafında mı yoksa ona karşı mı?

4 yıl önce

65 Yorum


mervanyalcindag

"for her" 'ün onun yanıda yani desteklemek anlamında kullanılışı biraz zorlama olmuş bence. Support olsaydı olmaz mıydı? Bana daha mantıklı geldi.

3 yıl önce

ar84

Zorlamanin dibi olmuş bence de.

2 yıl önce

kuzumsu

burada öğrenmemiz gereken şey 'or' geldiğinde soru cümlesi olacağı mı yoksa her soru cümlesinde yardımcı fiilin başa gelmeyebileceği mi ? Ya da herşeyin ötesinde sorunun hatalı olduğu kabul mu edilmiyor :) en azından henüz öğrenme aşamasındaki insanlar için hatalı olabileceği varsayılırsa.

3 yıl önce

MesutBayka

for için anlamına gelmiyor mu

4 yıl önce

modeg

Baska anlamlarada geliyor

4 yıl önce

TunaAcm

For değil or dan bahsediyor kuzumsu arkadaş

1 ay önce

AlpSinan

Soru cumlesi olduğunu konuşurken nasıl anlamalıyız? "İs he" de denmiyor?

4 yıl önce

-Ceren-_-

Konuşma dilinde bu kadar ayrıntıya takılmak gerekmez.Vurguyla da soru sorduğumuzu belli edebiliriz.Örneğin Türkçe'de konuşma sırasında birine "Ben?" derken hiçbir soru kelimesi kullanmayız fakat yaptığımız vurgudan soru sorduğumuz anlaşılır.

4 yıl önce

hobim

or ile seçenek sunulmuşsa anlayabiliriz sanırım.

4 yıl önce

excimer92

veya ile yada ayni anlama gelmiyor mu

4 yıl önce

modeg

Ayni

4 yıl önce

atahan.gok

O onun yaninda midir yoksa karsimidir olmaz mi ?

4 yıl önce

omercito
omercito

1- "Karşımıdır" yazarken yazım hatası yapmışsınız. "Karşı mıdır" olması gerek.

2- "O onun yanında mıdır yoksa (onun) karşı mıdır?" derseniz anlatım bozukluğu yapmış olursunuz. "O onun yanında mıdır yoksa ona karşı mıdır?" demeniz gerek.

3- Alternatif çeviri olarak sisteme girilmediyse, bu hâli ile de kabul görmeyecektir tabi.

4 yıl önce

VestelKatk

Yorum kısmı harıç yazım hatası yapılmasi pek mevzubahis değil cumleler seçili kelımeler arasindan kuruluyor son iki yorumuna ben de katılıyorum

4 yıl önce

ilker.emek

"O onunla mi ya da ona karsimi " yi yanlis kabul etti dogrusuna sadece ya da yerine veya demis

4 yıl önce

AsLaNSavasmaN

"mı" ayrı yazılır.

3 yıl önce

oz05

tarafında kelimesini hangisi karşılıyor ?

4 yıl önce

AsLaNSavasmaN

"for" kelimesinin yanında anlamı da varmış. Bununla birlikte doğal olarak tarafında anlamı da katıyor cümleye.

3 yıl önce

-Ceren-_-

"for" kelimesi

4 yıl önce

EdipKefli

Yada kelimesi or karsiligi sayilmali

3 yıl önce

AsLaNSavasmaN

Kabul edilse bile "ya da" şeklinde yazılırsa kabul edilecektir.

3 yıl önce

MesutCaylak

veya kabul edilmedi.

4 yıl önce

c.e.m.1984

"Support or for" :)

3 yıl önce

empyrean51

O onunla desek oluyor mu

3 yıl önce

LatifeKeskin

"Karşı mıdır?" tamam ama" yanında" ile ilgili bir İngilizce ifade görmediğimden direk"karşısında mıdır?" dedim, yanlış oldu.

3 yıl önce

mkocaballi

Her or olduğunda soru olarak mı anlamalıyız

3 yıl önce

Ilyas12b

bu olumlu bir cümledir nasıl soru cumlesi olmuş

3 yıl önce

deepderya

bu cümleden hiçbirşey anlamadım.he is for her onun tarafında anlamına nasıl geliyor

1 yıl önce

ahmetkratl

Bu cümlenin nasıl soru cümlesi olduğunu anlamıyorum

1 yıl önce

giraysam

O onunla mi karsisinda mi nedir. Türkçesi de yanlış. O onunla mi yoksa karisinda mi olmalı en azindan. Bu sorunun cevabı olmamis sanki.

3 yıl önce

AsLaNSavasmaN

Tarafında diye dusunursen oluyor.

3 yıl önce

Emre.tpc91

Yanında mı olması için by olması gerekiyor bence

3 yıl önce

onat.sahin

Bu kadar 3. Tekil sahis turkcede bi araya gelse sasiririm ben..

3 yıl önce

neslihancbn

O ondan mı :(

3 yıl önce

fb.arda

or yada değil mi

3 yıl önce

Ahmeteuygun

"or" için "ya da" yı kabul etmedi.

3 yıl önce

Cicek1877

O onunla mi ona karşıt mı? Kabule değer değil mi

2 yıl önce

ceren388845
1 yıl önce

Vefaztrk

Bazen ingiliz bunu boyle kullaniyor deyip turkce karsiligina ise benzer durum turkcede de olmasina ragmen kurallar boyle diye yanlis kabul ediyor

1 yıl önce

DeniS759452

Or veya değil mi

1 yıl önce

BulentZ

Oha bunu nasıl çevirelim

1 yıl önce

ercanberber

Tdk ya göre mı geleneksel olarak ayrı yazılır yani yazım hatası değildir. Birleşikte yazılabilir. Buna bu kadar takılmak garip

1 yıl önce

AYDIN_KIYGA

Ben Türkçe de bile böyle bir cümle kuramıyorum

1 yıl önce

evketPekel

or : yoksa veya ya da denir

1 yıl önce

BahaG1

"Kızın yanında mı, yoksa ona karşı mı?" da doğru cevap sayılabilir.

7 ay önce

hseyintun6

o onunla ona karşımı olmalıydı

3 ay önce

AydnToktam

O onundur ya da ona karşı

1 ay önce

TunaAcm
<pre> He is for her o onun tarafında mı diye mi sorulur bu bir kalıp mı burda ki kelimelerde taraf hangisi biri açiklayabilirmi lutfeeen </pre>
1 ay önce

Zeynep516910

Soru cümlesi ise neden "is he"diye başlamadı bilmediğimiz bir durum mu var aceba

3 hafta önce

ilhami693185

ben ne yazdım

2 hafta önce

smanovic

Sonda soru isareti olmasa soru cumlesi oldugunu anlayabilir miydik

4 yıl önce

suleelus

"or" dan anlarsınız

4 yıl önce

smiling_destiny

vurgudan yani günlük konuşmadan anlaşılabilir. Pratik yaptıkça ingilizce film vb. izledikçe gelişecek dostum

4 yıl önce

gule64
gule64

o onun yanında veye ona karşı "diye çevirdim . olmadı neden? ayrıca or illaki soru mu yapar cümleyi " sen veya o" soru mu oldu şimdi:) anlıyamadım.

4 yıl önce

suleelus

evet soru yapıyor

4 yıl önce

suleelus

o onun için ona karşı yazdım. olunla mı ona karşı mı demek için with kullanmak gerekmez mi? for için demek değil miydi?

4 yıl önce

onrsnl

"O onun icin mi yoksa ona aykiri mi?" Seklinde bir cumle de cikartamaz miyiz? (Ona uygun mu degilmi? anlaminda.)

4 yıl önce

gunerkls

he is with her ? diyebilir miyiz "for" yerine ?

4 yıl önce

decca83

"O onunla ya da ona karşı" nasıl soru cümlesi oluyor?

3 yıl önce

HanikaStar

Onun için mi ona karşı mı ... çevirisini kabul etmedi

3 yıl önce

tayfunakyilmaz

"For" için anlamindan başka bir anlam içeriyorsa, bunuda programa eklemeniz gerektiğini düşünüyorum! Çünkü bu programin iyiliği ile ilgili yorumlar, işlevselligi ile ilgili yorumlardan oluşur...

3 yıl önce

HilalM.

Yanilmiyorsam soru isareti olmasaydi soru cumlesi oldugunu anlayamazdik, fakat Turkce'de de oldugu gibi normal cumleler vurguyla soru cumlesi haline getirilebiliyor. Ki burada soru isareti oldugundan "mi" soru eki kullanarak "O onun yaninda mi ona karsi mi" yazmamiz gerektigi de belli.

4 yıl önce