"Musíme zavolat policii."

Překlad:We have to call the police.

před 2 roky

9 komentářů


borbas1

proč není uznáno: we must call the police

před 1 rokem

kott26

Prosím o vysvětlení: "mám - musím " vidím v tom dost velký rozdíl a mám v tom pěkný bordel :-) .

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Sloveso "have" znamená mít. Spojení "have to" znamená muset.

"I have an apple." = "Mám jablko." x "I have to eat an apple." = "Musím sníst jablko."

před 2 roky

Maringa_CZ

Mně zase není jasné použití "have to" a " must". "have to" nemám zažité, vlastně je to pro mne docela novinka. Zatím jsem měla pocit, že jsem si vystačila s "must". Mohu poprosit o vysvětlení?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Zdroj nutnosti něco udělat je opravdu hlavním rozdílem mezi must a have to v přítomném čase, i když se často používají zaměnitelně. Jen je to s tím rozdílem spíš tak, že MUST naznačuje souhlas mluvčího, kdežto HAVE TO jakousi vnější autoritu, se kterou mluvčí ani nutně nesouhlasí. Diskutováno např. zde.

před 1 rokem

Maringa_CZ

Skvělé, díky! Ostatním doporučuji přečíst odkaz - jsou tam srozumitelné příkklady. :-)

před 1 rokem

Voyta
Voyta
Mod

Rozdíl je v tom, že "must" je poněkud silnější než "have to". První používáme hlavně v případech, že něco musíme, protože nám to někdo přikázal, nebo to je opravdu nutné udělat. Druhé pro všechny ostatní případy, například když potřebujeme, aby tady byla policie, musíme jí zavolat.

před 1 rokem

Maringa_CZ

Zrovna Váš příklad s voláním policie bych také dala do kategorie "nutné". Ještě jsem nebyla v situaci, kdy bych potřeovala volat policii. Ale jestli se to někdy stane, bude to jistě naléhavé, nutné, opravdu důležité. :-) Ale jinak Vám děkuji za vysvětlení. Pokusím se to rozlišovat.

před 1 rokem

PavelSendy
PavelSendy

A jak je to s pouzitim slova "need" ve vyznamu "muset". Na jinem miste Kacenka psala, ze kdy neco hodne potrebuji (need) tak to vlastne musim udelat. Dekuji.

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.