"Kadın öğle yemeği yer."

Çeviri:The woman has lunch.

5 yıl önce

83 Yorum


OktayHilmi

" The woman eats lunch " olması gerekmiyor mu? Have/has burada aitlik katıyorsa Kadın öğle yemeğine sahip anlamına gelmiyor mu?

5 yıl önce

Selcen_Ozturk

" The woman eats lunch " da doğru olmakla beraber daha az kullanılır. "have" kelimesi bir öğünle beraber kullanıldığında yemek anlamına gelir, "The woman has lunch/breakfast/dinner" gibi. Diğer yiyeceklerle beraber sahip olmak ya da yemek/içmek manasına gelebilir, ama geniş zaman dışındaki zamanlarda daha çok yemek manasında. Mesela "I had rice yesterday/Dün pilav yedim" gibi, burada "Dün pilavım vardı" biraz saçma oluyor.

5 yıl önce

eSeSLi

Kısaca bişey soracağım, ben yeni başladım ingilizce öğrenmeye bazı yerlerde mesela "eat" bazı yerlerde "eats" yazılıyor bunun sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim

5 yıl önce

Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahısta "s" takısı gelir geniş zamanda, diğerlerinde gelmez. daha detaylı açıklama şurada: http://www.duolingo.com/comment/1430000

5 yıl önce

Osissie

Emekleriniz için teşekkürler

4 yıl önce

Ms1969Ms19

Ben size birsey soracam bunun gibi turkce almancasi ilan yokmu

4 yıl önce

ElmiraWins

eğer Türkçe bilenler için almanca diyorsan yapım aşamasında bende bekliyorum :)

3 yıl önce

OrhanKarac

Eats = he, she, it lerde kullanılır

1 yıl önce

eea144822

He she it olunca geniş zamanda s takısı getiriyoruz

8 ay önce

dogu366601

başkasından bahsediyorsa you dışında eats kullanılır

2 yıl önce

BgmORK

I, you, we, they/eat/.... diye cümle devam eder. He, she, it/eats/... diye devam cümle devam eder.

6 ay önce

BuYuksel

eats, he she it ile baslayan cumlelerde kullanilir

4 ay önce

Mehmet273112

he she it olursa sonuna s harfi eklenir

3 ay önce

yildirim256185

He she it 'te fiilin sonuna s takisi gelir.

8 ay önce

tugceakss

İ you we they ise eat, he she it ise s takısı alır

6 ay önce

Hatun458332

I you they de eat He she it de eats kullanılıyor. Bende bugün araştırdım.

2 hafta önce

SagoKaFKeF

Selcen hanim resmen programda gorev ustlenmis gibi takdir ettim.

4 yıl önce

OktayHilmi

Bilgiler için teşekkürler. Peki cümleyi şöyle düşünelim "Dün yemekte pilav vardı" ?

5 yıl önce

Selcen_Ozturk

"There was rice for dinner yesterday."

"We had rice for dinner yesterday" de olur, ama bu daha cok yemekte pilav oldugunu ve onu yediginizi belirtir, ilkinde ise varmis ama yemis ya da yememis olabilirsiniz.

5 yıl önce

enolYiit

İşte sizinde yanlış yaptıgınız tam olarak bu has sahip olmak anlamında ama burda yemeye kullanmışıssınız KADININ ÖGLE YEMEGİ VAR demek bu

Aynısını SPEAK ve KNOW meselesinde de yapıyorsunuz speak konuşmak demek diyorsunuz karşımıza bilmek çıkıyor know bilmek diyorsunuz karşımıza konuşmak çıkıyor

4 ay önce

MehmetSekm1

Acıklaman cok guzel olmus tesekkurler

4 ay önce

MehmetZlfG1

Burda da öğle yemeğim vardı anlamına gelmiyor mu selcen

2 ay önce

TunaAcm

Bende aynısını düşünmüyorum ama eat gormeyince has yaptım doğru oldu

7 ay önce

Verda879670

bende oyle yaptim kabul etmedi

6 ay önce

BuYuksel

evet bencede bi yanlislik var. eat seceneklerde yoktu.

4 ay önce

TunaAcm

Zaten eat değil has olacakmış o yüzden

1 ay önce

krm365909

Ayen bence burda Bir yanlislik var

2 ay önce

MehmetZlfG1

Kesinlikle doğru diyorsun

2 ay önce

SevgiTY

Katılıyorum

4 hafta önce

dogaolga

yanlış çevirmişler

4 yıl önce

devrimozde1

Niye womanin onune A konuyo

3 yıl önce

Merve711646

Çünkü ''a'' bir sayı olarak kullanılmadığı sürece herhangi bir anlamı katar ve sen herhangi bir kadından bahsediyorsun eğer tek bir kadından bahsedeceksen the woman demen gerekir bu the-a farkı ingilizcede her kelimede bu şekilde oluyor belirsiz ise a belirli ise the türkçedeki belgisiz zarf gibi düşünüyorum şahsen.

3 hafta önce

netuhafgun

Her alıştırma da yeni bir sürpriz çıkıyor arkadaş. Kafamız karışıyor. (Yok İngilizce de bazen böyle olur yok İngilizce de bazen şöyle olur!) O zaman en başta öğretin. Konunun açıklamasını öğrenip öyle teste başlayalım. Bıktım ya

1 ay önce

dilbereroglu

the woman has lunch şıkkını işaretledim ama hatalı çıktı sebep??

4 yıl önce

saritas35

Eat kelimesi gecmiyor have has sahiplik degil mi yanlis cumle bence...eat fiili olmak zorunda cümlede

4 yıl önce

dilkesin

"Kadın öğle yemeğini yer " diyorlar. Ama "The woman has lunch" kabul ediliyor. Ama "The woman eats lunch" olmasi lazim. Bu hepinizin kafasını karıştırıyor. Bu sistemdeki yanlisliktan arkadaslar ama ayri bir kafadanda düşünürsek; zaten have kelimesi bir öğünle baraber kullanıldığında yemek anlamina geliyor

4 yıl önce

buketpoyraz

Has var demek eat olmaliydi

3 yıl önce

Nnn_-

yanlışlık var takıldım kaldım

3 yıl önce

YalinGenccan

Şu seçme işini kapatın

3 yıl önce

AhmetSVRTE

A burda bir anlamı katması lazım ama cümlede kadın yazıyor ozaman a yı koyuyorsak çeviriyi bir kadın olarak değiştirmemiz gerekir bence bi yanlışlık var

3 yıl önce

cemtamimi

Nasil ki turkcede mesela "ben geldi" diyemiyorsan illaki "ben geldiM" demek zorundaysan yani - gecmis zamanda 1.tekil sahis için "m" harfi fiile eklenmeliyse ingilizce de de -genis zamanda 3.tekil şahıs icin fiile "s" takisi gelir..eat fiili genis zaman da kullanılacak ise 3. Tekil sahis icin eats olur.

3 yıl önce

belissimagirl

the woman eats the lunch dedim hatam nerde ?

2 yıl önce

belissimagirl

the woman eats the lunch dedim hatam nerde ?

2 yıl önce

Amirhosein234675

I dont know Turkish much but my English is awsome and im from Iran.this question is not correct its not A kadin Its KADIN

2 yıl önce

.myenibayrak

Bu ceviri yanlis olmus. Google ve yandex ceviridende baktik. Has yerine eat olmali !!!

2 yıl önce

arzu111457

Eat de yapabilirlerdi

2 yıl önce

EnverCan8

eats olmaz

2 yıl önce

dogu366601

öğle yemeğine sahip demiyor öğle yemeğini yer diyor bu oyunun hatası

2 yıl önce

duru510164

Hayr kucuk harf buyuk harften dolayi puan kirdi

2 yıl önce

Sercan631895

Super

1 yıl önce

hakan_gulmez

Daha neler göreceğiz.:)

1 yıl önce

ElifErkek3

başına neden 'the' veya 'a' geliyoki bir kadın dememiş kadın demiş sadece

1 yıl önce

Bursaspor10

benimkinde woman ın onüne A koydu neden acaba

1 yıl önce

ingilizman1

Eat niye yok

11 ay önce

Erturul645271

bu nasıl bir dil, kendileri gibi işlerine geldiği yere gidiyor

11 ay önce

ilknur10489

Have lunch,have dinner,have breakfast ogle yemegi yemek,aksam yemegi yemek,kahvalti etmek demek oluyor.has :tekil sahislarda kullanilir

11 ay önce

Ece747985

Has ne alaka burada eats olması gerekiyormu yer diyor çünkü

11 ay önce

ilknur10489

Have kelimesi veya tekil sahislar icin kullanilan has kelimesi ogunlerle birlikte kullanilirsa yemek anlamina geliyor.ingilizler bunu daha cok kullaniyorlar.mesela have breakfast kahvalti etmek manasi tasir.insallah faydasi olmustur

11 ay önce

hqmPh

The woman has lunch

8 ay önce

merve342414

Yanlıs degilmi bu cümle

8 ay önce

sabahattin325147

Hatali soru burda has yerine eats olmasi gerekiyordu

8 ay önce

emre666

cümlenin anlamı ''kadının öğle yemeği var'' demektir

8 ay önce

Serdar667330

Yemek eat olmalı has var anlamındadır. Yanlış çeviri var

7 ay önce

eqmeqci1

Hata

7 ay önce

gamzeuak1

Has neden geliyor hiç bilmiyorum ve anlamadım

6 ay önce

cwankadir

Yemek fiilli burada hangisi oluyor

6 ay önce

Mert_Tiktas

h

6 ay önce

ALI865240

the woman eats lunch olmasi gerekmiyor mu

6 ay önce

ALI865240

bu kadinda yemek var anlamina gelmiyormu

6 ay önce

Serdar667330

Has var demek kadının öğle yemeği var oluyor. Doğrusu the woman eat lunch olacak

5 ay önce

ismail547288

Hata var

5 ay önce

raif803316

Has' sahip olmak anlamında şimdiye kadar öyle biliyordum.

3 ay önce

TdT9VG

O'da bişeymi , ben bu sekmeyi yeni keşfettim. "S" takısı için yazılanları okumalıyım .

Emeği geçenlere teşekkür ederim.

2 ay önce

TunaAcm

Bilen bilmeyen yorum yapiyor kafalar karışıyor lütfen doğruyu bilmeyen birşey yazmasın sorular hariç

1 ay önce

RecepTrgt5541

D Y bilmem ama sonuc ayni hata verdi gnc lik

1 ay önce

Ulsyy54

lunch yerine yanlışlıkla launch yaazmışım kabul etmedi

1 ay önce

ilknur10489

Savaş gemisi filikası demek yanlışlıkla yazdığınız onun için kabul olmamıstır

1 ay önce

Merve711646

Hangi durumlarda has ya da have getiriyoruz peki?

3 hafta önce

melike671196

Yalnış kelime var

3 hafta önce

design_01

?

1 hafta önce

ahmed670685

Has degil eat olmasi lazim

3 gün önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.