"Kadın öğle yemeği yer."

Çeviri:The woman has lunch.

January 16, 2014

97 Yorum


OktayHilmi

" The woman eats lunch " olması gerekmiyor mu? Have/has burada aitlik katıyorsa Kadın öğle yemeğine sahip anlamına gelmiyor mu?

January 16, 2014

Selcen_Ozturk

" The woman eats lunch " da doğru olmakla beraber daha az kullanılır. "have" kelimesi bir öğünle beraber kullanıldığında yemek anlamına gelir, "The woman has lunch/breakfast/dinner" gibi. Diğer yiyeceklerle beraber sahip olmak ya da yemek/içmek manasına gelebilir, ama geniş zaman dışındaki zamanlarda daha çok yemek manasında. Mesela "I had rice yesterday/Dün pilav yedim" gibi, burada "Dün pilavım vardı" biraz saçma oluyor.

January 16, 2014

eSeSLi

Kısaca bişey soracağım, ben yeni başladım ingilizce öğrenmeye bazı yerlerde mesela "eat" bazı yerlerde "eats" yazılıyor bunun sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim

February 6, 2014

Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahısta "s" takısı gelir geniş zamanda, diğerlerinde gelmez. daha detaylı açıklama şurada: http://www.duolingo.com/comment/1430000

February 6, 2014

Osissie

Emekleriniz için teşekkürler

November 8, 2014

Ms1969Ms19

Ben size birsey soracam bunun gibi turkce almancasi ilan yokmu

April 27, 2014

ElmiraWins

eğer Türkçe bilenler için almanca diyorsan yapım aşamasında bende bekliyorum :)

October 8, 2015

OrhanKarac

Eats = he, she, it lerde kullanılır

April 30, 2017

eea144822

He she it olunca geniş zamanda s takısı getiriyoruz

May 30, 2018

dogu366601

başkasından bahsediyorsa you dışında eats kullanılır

January 18, 2017

BuYuksel

eats, he she it ile baslayan cumlelerde kullanilir

September 20, 2018

Mehmet273112

he she it olursa sonuna s harfi eklenir

October 28, 2018

esen864944

I eat You eat He she it eats We eat They eat oluyor ve Present simplenin qaydasina gore 3cu sahsda fiil sonuna 's' kabul ediyor (Ben azeriyim calisdigim kadar turkce yazdim.anlata bildimmi?)

August 8, 2019

SagoKaFKeF

Selcen hanim resmen programda gorev ustlenmis gibi takdir ettim.

July 25, 2014

OktayHilmi

Bilgiler için teşekkürler. Peki cümleyi şöyle düşünelim "Dün yemekte pilav vardı" ?

January 17, 2014

Selcen_Ozturk

"There was rice for dinner yesterday."

"We had rice for dinner yesterday" de olur, ama bu daha cok yemekte pilav oldugunu ve onu yediginizi belirtir, ilkinde ise varmis ama yemis ya da yememis olabilirsiniz.

January 17, 2014

enolYiit

İşte sizinde yanlış yaptıgınız tam olarak bu has sahip olmak anlamında ama burda yemeye kullanmışıssınız KADININ ÖGLE YEMEGİ VAR demek bu

Aynısını SPEAK ve KNOW meselesinde de yapıyorsunuz speak konuşmak demek diyorsunuz karşımıza bilmek çıkıyor know bilmek diyorsunuz karşımıza konuşmak çıkıyor

October 12, 2018

MehmetZlfG1

Burda da öğle yemeğim vardı anlamına gelmiyor mu selcen

December 5, 2018

SerkanCina1

O zaman l eat rice yesterday olmuyormu

March 5, 2019

EnesKln1

Çok teşekkür ederim

April 3, 2019

MuratDelen

Erkekler.bir.kismi.kendi bulur fazla bakma bence onlara, yababvi dil kadar kendi ulkelerinin diline ve eksiklerini gidermek icin fimir uretsineler.Temiz olsunlar

June 20, 2019

TunaAcm

Bende aynısını düşünmüyorum ama eat gormeyince has yaptım doğru oldu

June 21, 2018

Verda879670

bende oyle yaptim kabul etmedi

August 11, 2018

BuYuksel

evet bencede bi yanlislik var. eat seceneklerde yoktu.

September 20, 2018

TunaAcm

Zaten eat değil has olacakmış o yüzden

January 8, 2019

krm365909

Ayen bence burda Bir yanlislik var

December 1, 2018

MehmetZlfG1

Kesinlikle doğru diyorsun

December 5, 2018

SevgiTY

Katılıyorum

January 19, 2019

ZelalTa

Aynen katılıyorum

March 12, 2019

SinanDemir315407

Bende öyle düşünüyorum

March 19, 2019

esen864944

Bencede

August 8, 2019

SerhadAytar

Katılıyorum, bu cümle hatalı.

September 28, 2019

dogaolga

yanlış çevirmişler

November 26, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.