Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Kadın öğle yemeği yer."

Çeviri:The woman has lunch.

4 yıl önce

99 Yorum


OktayHilmi

" The woman eats lunch " olması gerekmiyor mu? Have/has burada aitlik katıyorsa Kadın öğle yemeğine sahip anlamına gelmiyor mu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

" The woman eats lunch " da doğru olmakla beraber daha az kullanılır. "have" kelimesi bir öğünle beraber kullanıldığında yemek anlamına gelir, "The woman has lunch/breakfast/dinner" gibi. Diğer yiyeceklerle beraber sahip olmak ya da yemek/içmek manasına gelebilir, ama geniş zaman dışındaki zamanlarda daha çok yemek manasında. Mesela "I had rice yesterday/Dün pilav yedim" gibi, burada "Dün pilavım vardı" biraz saçma oluyor.

4 yıl önce

eSeSLi

Kısaca bişey soracağım, ben yeni başladım ingilizce öğrenmeye bazı yerlerde mesela "eat" bazı yerlerde "eats" yazılıyor bunun sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahısta "s" takısı gelir geniş zamanda, diğerlerinde gelmez. daha detaylı açıklama şurada: http://www.duolingo.com/comment/1430000

4 yıl önce

Osissie

Emekleriniz için teşekkürler

3 yıl önce

Ms1969Ms19

Ben size birsey soracam bunun gibi turkce almancasi ilan yokmu

4 yıl önce

ElmiraWins

eğer Türkçe bilenler için almanca diyorsan yapım aşamasında bende bekliyorum :)

2 yıl önce

ServanCan

Bütün yazılarınıza ulaşabileceğimiz bir bağlantı var mıydı hanımefendi ?

6 ay önce

ibrahim232355

K

1 ay önce

ibrahim232355

Hi

1 ay önce

OrhanKarac

Eats = he, she, it lerde kullanılır

1 yıl önce

dogu366601

başkasından bahsediyorsa you dışında eats kullanılır

1 yıl önce

eea144822

He she it olunca geniş zamanda s takısı getiriyoruz

3 ay önce

BurakYksel

eats, he she it ile baslayan cumlelerde kullanilir

2 gün önce

yasinsonmez

Ah bende burda takılıp kaldım işte he she it için eats kullanacaksn diyor diğerleri için eat yazıyorum çoğunlukla yanılıyorum anlayamadm :( eats yerler anlamı katıyor yanlış mıyım geniş zaman eki. eat ise yer şimdiki zaman. O yerler olmaz tamam kabul ama kadın yerler de olmaz abi

3 yıl önce

BLGEERM

Ama eat yemek demektir

2 yıl önce

lila720485

Genis zamanda He she it , yani o zamirlerinde yükleme -s eki takilir We you they I zamirlerinde, yukleme ek takilmaz Ör: he eats ... , you eat ... She reads..., they reads.....

8 ay önce

ilknur10489

They yani onlar "s"takisi almaz sanirim yanlislikla yazdiniz

6 ay önce

Mustafa710942

Kendini kastediyorken eat. Baskasini ve gruplarda eats oluyor diye biliyorum. Buna gore yapinca dogru oluyor.

5 ay önce

ilknur10489

I,you,we,they zamrleri genis zamanda (s) almaz.he,she,it zamirleri genis zamanda (s) alir. Soyleki ;Ben I eat, you eat,we eat The woman yani bir tek kadindan bahsediyoruz Burda fiile (s)takisi koyariz. Yada tek bir Adam the man tek kisinin yaptigi bir isten veya eylemden bahsediyorsak fiil (s) alir. Soz konusu kendini anlatiyorsan (I) I eat dersin buda tek AMA I yazarken (s) yok

5 ay önce

alpha585330

Eat (yer), eats (yerler) s çoğul eki gelir

5 ay önce

yildirim256185

He she it 'te fiilin sonuna s takisi gelir.

3 ay önce

tugceakss

İ you we they ise eat, he she it ise s takısı alır

1 ay önce

Begm872254

I, you, we, they/eat/.... diye cümle devam eder. He, she, it/eats/... diye devam cümle devam eder.

1 ay önce

CihanDurdu

Birini tekil şahıslara fiili sade Bir şekilde kullaniyoruz 3. Tekil he she it te ise file s takisi geliyor. Diye biliyorum ben de yeni başladım.

9 ay önce

lkerGn

kendin yerken eat senden baskasi yerken s takisi aliyor

7 ay önce

SagoKaFKeF

Selcen hanim resmen programda gorev ustlenmis gibi takdir ettim.

4 yıl önce

OktayHilmi

Bilgiler için teşekkürler. Peki cümleyi şöyle düşünelim "Dün yemekte pilav vardı" ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"There was rice for dinner yesterday."

"We had rice for dinner yesterday" de olur, ama bu daha cok yemekte pilav oldugunu ve onu yediginizi belirtir, ilkinde ise varmis ama yemis ya da yememis olabilirsiniz.

4 yıl önce

mhdayt

size ulasmam gerekiyor

3 yıl önce

Ece747985

Güzel açıklamışsınız ilk başta yanlış geldi fakat bu Kullanımda doğru.

6 ay önce

ilknur10489

The woman eats lunch .buda dogru kadin ogle yemegi yer

6 ay önce

CoskunBilo

Tesekkurler

11 ay önce

Verda879670

bende oyle yaptim kabul etmedi

1 ay önce

BurakYksel

evet bencede bi yanlislik var. eat seceneklerde yoktu.

2 gün önce

dogu366601

aynen ya öğle yemeğine sahip demiyo ki

1 yıl önce

-Ceren-24-

Aynennn

1 yıl önce

TunaAcm

Bende aynısını düşünmüyorum ama eat gormeyince has yaptım doğru oldu

3 ay önce

TolgaCanAk4

Aynen

2 ay önce

Glse600077

Have lunch- has lunch diye kullanıldığı için böyle ondan aitlik değil

8 ay önce

MehmetMete6

Aynen öyle

7 ay önce

dogaolga

yanlış çevirmişler

3 yıl önce

devrimozde1

Niye womanin onune A konuyo

2 yıl önce

dilbereroglu

the woman has lunch şıkkını işaretledim ama hatalı çıktı sebep??

4 yıl önce

-mehmet6758-

bendede hata verdi :S...

4 yıl önce

dilkesin

"Kadın öğle yemeğini yer " diyorlar. Ama "The woman has lunch" kabul ediliyor. Ama "The woman eats lunch" olmasi lazim. Bu hepinizin kafasını karıştırıyor. Bu sistemdeki yanlisliktan arkadaslar ama ayri bir kafadanda düşünürsek; zaten have kelimesi bir öğünle baraber kullanıldığında yemek anlamina geliyor

3 yıl önce

buketpoyraz

Has var demek eat olmaliydi

3 yıl önce

Nnn_-

yanlışlık var takıldım kaldım

3 yıl önce

YalinGenccan

Şu seçme işini kapatın

2 yıl önce

AhmetSVRTE

A burda bir anlamı katması lazım ama cümlede kadın yazıyor ozaman a yı koyuyorsak çeviriyi bir kadın olarak değiştirmemiz gerekir bence bi yanlışlık var

2 yıl önce

cemtamimi
cemtamimi

Nasil ki turkcede mesela "ben geldi" diyemiyorsan illaki "ben geldiM" demek zorundaysan yani - gecmis zamanda 1.tekil sahis için "m" harfi fiile eklenmeliyse ingilizce de de -genis zamanda 3.tekil şahıs icin fiile "s" takisi gelir..eat fiili genis zaman da kullanılacak ise 3. Tekil sahis icin eats olur.

2 yıl önce

belissimagirl

the woman eats the lunch dedim hatam nerde ?

2 yıl önce

belissimagirl

the woman eats the lunch dedim hatam nerde ?

2 yıl önce

Amirhosein234675

I dont know Turkish much but my English is awsome and im from Iran.this question is not correct its not A kadin Its KADIN

2 yıl önce

.myenibayrak

Bu ceviri yanlis olmus. Google ve yandex ceviridende baktik. Has yerine eat olmali !!!

2 yıl önce

arzu111457

Eat de yapabilirlerdi

1 yıl önce

EnverCan8

eats olmaz

1 yıl önce

dogu366601

öğle yemeğine sahip demiyor öğle yemeğini yer diyor bu oyunun hatası

1 yıl önce

duru510164

Hayr kucuk harf buyuk harften dolayi puan kirdi

1 yıl önce

Sercan631895

Super

1 yıl önce

hakan_gulmez

Daha neler göreceğiz.:)

1 yıl önce

ElifErkek3

başına neden 'the' veya 'a' geliyoki bir kadın dememiş kadın demiş sadece

11 ay önce

Bursaspor10

benimkinde woman ın onüne A koydu neden acaba

8 ay önce

ingilizman1

Eat niye yok

6 ay önce

Erturul645271

bu nasıl bir dil, kendileri gibi işlerine geldiği yere gidiyor

6 ay önce

ilknur10489

Have lunch,have dinner,have breakfast ogle yemegi yemek,aksam yemegi yemek,kahvalti etmek demek oluyor.has :tekil sahislarda kullanilir

6 ay önce

Ece747985

Has ne alaka burada eats olması gerekiyormu yer diyor çünkü

6 ay önce

ilknur10489

Have kelimesi veya tekil sahislar icin kullanilan has kelimesi ogunlerle birlikte kullanilirsa yemek anlamina geliyor.ingilizler bunu daha cok kullaniyorlar.mesela have breakfast kahvalti etmek manasi tasir.insallah faydasi olmustur

6 ay önce

hqmPh

The woman has lunch

3 ay önce

merve342414

Yanlıs degilmi bu cümle

3 ay önce

sabahattin325147

Hatali soru burda has yerine eats olmasi gerekiyordu

3 ay önce

emre666
emre666

cümlenin anlamı ''kadının öğle yemeği var'' demektir

3 ay önce

Serdar667330

Yemek eat olmalı has var anlamındadır. Yanlış çeviri var

2 ay önce

eqmeqci1

Hata

2 ay önce

gamzeuak1

Has neden geliyor hiç bilmiyorum ve anlamadım

1 ay önce

cwankadir

Yemek fiilli burada hangisi oluyor

1 ay önce

Mert_Tiktas

h

1 ay önce

ALI865240

the woman eats lunch olmasi gerekmiyor mu

1 ay önce

ALI865240

bu kadinda yemek var anlamina gelmiyormu

1 ay önce

Serdar667330

Has var demek kadının öğle yemeği var oluyor. Doğrusu the woman eat lunch olacak

1 ay önce

ismail547288

Hata var

1 hafta önce

mucalt

Benim anlamadiğım kismi yemek yemek anlamina gelen "eat" neden kullanilmadi.

4 yıl önce

EdaNurUzer1

İngilizce de öğün belirtildiğinde "have" "eat" den daha çok kullanılırmış. Breakfast/ lunch/ dinner dan önce have gelirse yemek anlamına geliyor yani

1 yıl önce

DuoLingoCu24

evet bende anlamıdım eat (yemek ) has veya have (var) gibi anlamadım senin gibi

3 yıl önce

sewmekle123

has aitlik bildirmez mi sahiplik gibi

3 yıl önce

eeempusa

the lunch dersek 'kadının öğle yemeği var' demiş olurmuyuz

3 yıl önce

huseyin2014

Boyle seyler insanin dil ogrenme istegini azaltiyor. Yukaridaki anlamda yemek gecen bi yer yokki. Eat dese anliycam has demis ogle yemegi var demek bu. Dogrusu eat olmaliydi.

3 yıl önce

zeynoo345

Nie s takısı geliyor ya

3 yıl önce

saritas35

Eat kelimesi gecmiyor have has sahiplik degil mi yanlis cumle bence...eat fiili olmak zorunda cümlede

3 yıl önce

ingilizce41

.

3 yıl önce

hakanihat

Ya bus ne zaman koyulurr

4 yıl önce

DuoLingoCu24

bus=otobüs demektir but=ama demektir bus için tanımlar noun a large motor vehicle carrying passengers by road, especially one serving the public on a fixed route and for a fare. "a bus service" eş anlamlılar: motorcoach, coach, school bus, shuttle bus, minibus, double-decker, trolley, omnibus a distinct set of conductors carrying data and control signals within a computer system, to which pieces of equipment may be connected in parallel. "A computer system includes a bus interface with a plurality of data buffers." verb transport in a communal road vehicle. "managerial staff was bused in and out of the factory"

3 yıl önce

nubarr
nubarr

Bn "woman eay lunch" yazdim " eats" oali dedi burdaysa has koymus, hasi nerde ve eatsi nerde kullaniyorz

4 yıl önce

murat70003

Yanlış yazmışsın,eay değil eats

4 yıl önce

nubarr
nubarr

ya evet eat yazdim yanlislikla eay olmus o. yani orda eat yazmisdim

4 yıl önce

Zagor07

Genis zaman olayi var. Ingilizce ile turkce arasindaki fark bu -s takilari ile belirgin oluyor. Ogle yemegi yer derken genel olan bir durumdan bahsediyor. Genellikle ogle yemegi yer anlami. Senin dedigin ise daha dar bir durum.

4 yıl önce

Hsna272068
7 ay önce