1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ben çay içiyorum."

"Ben çay içiyorum."

Çeviri:Ich trinke Tee.

April 25, 2016

3 Yorum


sittlichkeit57

ich trinke der Tee 'yi de kabul etmesi lazım. Biz lisede yabancı dilimizi almanca olarak öğrendik alman hocalardan. Bunu da kabul etmesi lazım.


MeteUlku
  • "Ich trinke den Tee." = "Çayı içiyorum."

Sadece belli, ikimizin de bildiği bir çay varsa belirli artikel (der/die/das) kullanırız. Eğer belli değil, herhangi bir çay olabilirse belirsiz artikel (ein,eine) kullanılır. Ancak burada herhangi bir çay manası olmasına rağmen belirsiz artikelller kullanılmadı çünkü "Tee" (çay) sayılamayan isimlerden birisi, bu yüzden belirsiz artikel alamaz.


suna_su

Super_Nerd'ün açıklaması doğru. Ayrıca çayı içiyorumun doğru çevirisi, 'der' artikeli ismin -i halinde 'den' artikeline dönüştüğü için 'ich trinke den Tee' olmalı.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.