Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben çay içiyorum."

Çeviri:Ich trinke Tee.

2 yıl önce

3 Yorum


sittlichkeit57

ich trinke der Tee 'yi de kabul etmesi lazım. Biz lisede yabancı dilimizi almanca olarak öğrendik alman hocalardan. Bunu da kabul etmesi lazım.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku
  • "Ich trinke den Tee." = "Çayı içiyorum."

Sadece belli, ikimizin de bildiği bir çay varsa belirli artikel (der/die/das) kullanırız. Eğer belli değil, herhangi bir çay olabilirse belirsiz artikel (ein,eine) kullanılır. Ancak burada herhangi bir çay manası olmasına rağmen belirsiz artikelller kullanılmadı çünkü "Tee" (çay) sayılamayan isimlerden birisi, bu yüzden belirsiz artikel alamaz.

2 yıl önce

suna_su

Super_Nerd'ün açıklaması doğru. Ayrıca çayı içiyorumun doğru çevirisi, 'der' artikeli ismin -i halinde 'den' artikeline dönüştüğü için 'ich trinke den Tee' olmalı.

2 yıl önce