"The teacher reads his lips."

Překlad:Ten učitel mu čte ze rtů.

před 2 roky

18 komentářů


Pavel221503
Pavel221503

tady fakt nevim, je tim mineno jako "odezírání", ale proc pak ucitel, dekuji za objasneni

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano, jako odezirani. Proc ne ucitel..

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

dekuji moc, myslim si, ze odezirani je domenou neslysicich, proto jsem se podivil, ze by ucitel byl neslysici a zakovi by odeziral ze rtu

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Muze, ale nemusi. Muzete odezirat I nekomu, kdo se vam snazi neco sdelit v situaci, kdy se neda hovorit nahlas. Eventuelne nekomu tise nadavate a on vam to odecte ze rtu. To by tak na situaci s ucitelem docela pasovalo.

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

OK, v pohode, dekuji

před 2 roky

MartinKrivan

Systém mi neuznal "ta učitelka". Tam by pak muselo být např: The female teacher?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Tady jsme, ocividne, nastolili diskriminaci a na ucitelku uplne zapomneli. Uz je to napravene. Dik,

před 2 roky

Phong.

Not 'jeho' anywhere?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

We accept an answer with "jeho" but it is weird in Czech. The function of "his" is taken over by "mu", which is a short of "jemu" which cannot be used in the middle of a sentence in "jemu" form. Mostly because it sounds atrocious. You could slap it at the beginning of that sentence though.

Jemu ten ucitel odezira ze rtů.

or end

Ten ucitel odecita ze rtů jemu

But the best one is with "mu" in the middle.

před 2 roky

Phong.

Can you explain a bit more about the word 'ze' here?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

For once you have an easy question! It is a simple 'from'. It is often used as 'z' but kind of like english indefinite article, this changes in front of some consonants to 'ze', so it can be pronounced without spitting. Same goes for 'in' - 'v/ve'. I am not sure about the rules and based on region people use both z/ze or v/ve in front of the same word.

před 2 roky

widle
widle

And there's a third pair like this, "k/ke".

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ha! S/Se :D

před 2 roky

Phong.

You both got me wrong. I know z/ze mean 'from'. But in this context, can we simply say 'ten učitel mu čte rtů'? What does 'ze' do here?

před 2 roky

JiNeern

Freddy the Fox: „čte mu ze rtů” is just a Czech idiom.

před 1 rokem

eznkovRena

doslova : učitel čte jeho rty , je pro mě nesmysl a : čte mu ze rtů mě vůbec nenapadlo. Nemůže tam být : from his lips?? to je v AJ špatně?

před 1 rokem

widle
widle

Doslovný překlad možná zní divně, ale fakt se to tak říká. Oni by se zase divili, kdybyste tam říkala to "from".

před 1 rokem

Filomena.Prvni

Jak by bylo v AJ: "Učitel mu visí (lépe "visel") na rtech."? Ve smyslu, že dotyčného vyprávění je velmi poutavé či netrpělivě očekávám, až promluví.

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.