"Ben uyurken o yüzer."

Çeviri:She swims while I sleep.

4 yıl önce

51 Yorum


gzmerc

When i sleep he swims cevabim dogru kabul edildi

4 yıl önce

Mr.UfukErdogan

benimkini de yanlış kabul etti .. :S

1 yıl önce

serra.kandilci

Söylediğin cümle devrik, "He swims when I sleep" olması gerekiyor.

3 yıl önce

Barisgndgdu
Barisgndgdu

Ben uyuduğumda olur. When geçmiş, while şimdiki

2 yıl önce

fatih19.03

Bunun devrik cumle olmadigini ve bu siralamanin nasil olmasi gerektigini nasil anlayacagiz

3 ay önce

Turker90

Ben doğru cevabı yazarken uyurken sözünün altına baktığımda (while) sleeping yazdığını görünce öyle yazdım ve yanlış dedi. Madem doğrusu while sleep öyleyse o yanlışı düzeltin. Bildiğim doğrudan beni şaşırttı.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

burada bir hata yok. eğer kişinin kendi yaptığı iki şeyden bahsetseydi doğru olurdu, mesela "I dream while sleeping": ben uyuken rüya görürüm.

ipuçlarını cümleye özel yapma şansımız yok, ipuçları o kelimeye ait genel ipuçlarıdır

4 yıl önce

Yusuf_AKsoy

Ben uyurken o yuzer.. İ sleep while she swims. Kabul olmuyor

1 yıl önce

Nezirdalmi

Yusuf senin yazdığın I sleep while she swims / o yüzerken ben uyurum

Doğru yanıt :

She swims while I sleep / Ben uyurken o yüzer

Veya

When I sleep she swims / Ben uyurken o yüzer

Bu yazdığım iki cumlede ayni anlama geliyor iksinide yazabilirsin

2 ay önce

evrenfer

Sağol selcen

3 yıl önce

Mursel_61

She swims while I was sleeping neden olmadı. While ın kalıbı bu değil miydi?

3 yıl önce

eeempusa

Zaman karmaşası

3 yıl önce

akrabcanx

As nedenek

3 yıl önce

Chotanak

While ve when arasındaki fark nedir?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

"when" anlık durumlar için, "while" zaman alan aktiviteler için. Yukardaki cüme VS "I sleep when he stops talking" ==> uyumak sürekli, susmak ise anlık bir olay. benzer şekilde uykuya dalmak anlık bir olay olurdu ama konuşmak sürekli.

4 yıl önce

Primalshade
Primalshade

When sadece anlık durumlar için kullanılmaz. Yanlış bilgi vermeyiniz. "Life was good when I was a child"... Örnekten anlaşılacağı gibi "when" i anlık durumdan ziyade geniş bir zaman diliminden bahsederken de kullanırız. While ise daha kısa zaman süreçleri için kullanılır.

5 ay önce

cnanaydmr

Peki when i was a child diyoruz cocuk olmak anlık degil ki ama onu neye gore karar verecegiz

3 yıl önce

Merveren4

Hiç sorma ya

1 yıl önce

1zamanlar
1zamanlar

When(Adverb, yani zarftır.)

Fiillerden, fiilimsilerden, sıfatlardan veya kendiyle aynı görevdeki kelimelerden önce gelerek onların özelliklerini, zamanını, yönünü, miktarını belirten sözcüklere zarf (belirteç) denir. 5 Çeşit zarf vardır; Durum zarfı, zaman zarfı, miktar zarfı, yer-yön zarfı ve soru zarfı.

While(Conjuction, yani bağlaçtır.)

Cümle içinde aynı görevde olan ya da anlamca birbiri ile ilgisi bulunan sözcükleri, sözcük gruplarını, anlam bakımından birbiri ile ilgili cümleleri bağlayan sözcüklere “bağlaç” denir.

Bağlaçlar tek başına anlamı olmayan ve cümlede bir görevi olan sözcüklerdir. Bağlama görevi yanında cümlede çeşitli anlam ilgileri de kurabilirler.

Cümleden çıkarıldıklarında cümlenin anlamında bozulma olmaz; fakat daralma olabilir.

1 hafta önce

tuffff

bilmiyorum

4 yıl önce

oguzhanyesil

I sleep while he swims

3 yıl önce

M.Sekmenn

I sleeping while she swims neden kabul etmiyor

2 yıl önce

BerkOcak2

ı sleep while you swims yaptım kabul etmedi

2 yıl önce

isimsiz111195

Ing takısı nerde kullanılıyor?

1 yıl önce

KodAdYsf

While i sleep she swims.... olmaz mi

3 ay önce

dilek1903

Aynı seyi yazdim yanlis dedi ı kucuk diye

4 yıl önce

Viforvendetta

evet ingilizcede ı harfi olmadığından töleransı yok bu hataya.

4 yıl önce

HafsaDoan

She swims while I am sleeping olması gerekmez mi? While ile cümle present continuous ile yapılmaz mı

3 yıl önce

orzan1

Ogretmedigi şeyi yazınca doğru da olsa yanlış kabul ediyor, duzeltilmeli.

3 yıl önce

GltenAkden

As ne

3 yıl önce

Enesc1994

As I sleep he swims yazdım kabul etti de böyle oluyor mu yani ?

2 yıl önce

ibrahimseu

I'm sleeping she swims neden kabul edilmedi

2 yıl önce

mehmedsirin

As I am sleeping he swims —》“ben uyuyorum o yüzer .” anlamına gelmiyor mu ?

2 yıl önce

SophiaAura

She is swims,While "I" sleep yazdım fakat i büyük olduğu için kabul etmedi

1 yıl önce

mgvn
mgvn

Burada ki mantık cümlenin ortasında ki iken while nasıl ki while he swims i o yüzerken şeklinde türkçe yapıyorsa while ı sleep,he swims de virgül öncesini ben uyurken yapıyor

4 yıl önce

.Melih.

She swims during i sleep. Yazdım nu neden kabul edilmedi ki ?

3 yıl önce

cem405404

During suresince boyunca demek bir baglac olarak addedemeyiz.

3 yıl önce

reyyan819

Past continous tense deki when while dan farkı nedir daha açıklayıcı olursanız daha iyi olur

3 yıl önce

OyaKumova1

As ne demek

2 yıl önce

strega87

Olarak demek

1 yıl önce

AltayFaruk
AltayFaruk

"ı sleep while he swims" de neden mahsur var?

4 yıl önce

ygzylmz

Dediğiniz cümlenin anlamı "O yüzerken ben uyurum."dur.

4 yıl önce

AltayFaruk
AltayFaruk

cevapta aynen şu yazıyordu "While ı sleep,he swims." kafam orada ters çaılşmaya başladı..

4 yıl önce

Viforvendetta

senin yazdığın 'o yüzerken ben uyurum' cevapta yazan 'ben uyurken o yüzer' anlam aynı ama vurgu farklı işte

4 yıl önce

eeempusa

Açıklayıcı bir link veren olsa da öğrensek

3 yıl önce

demirelifsude

ben "ben uyur iken o yüzer" yazdım kabul etmedi.

4 yıl önce

dilekyakut1

gerizekalı

2 yıl önce

ozcelikltd

While ile -iyor - yor ( ing takısı ) gelmesi gerekir. While I sleeping she swims. .

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

ing eki varsa am/is/are gerekir, yani "I am sleeping". I sleeping iye bir şey yoktur

4 yıl önce

buse.a

Bende ing yazdım ama yanlış çıktı cevap

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.