1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben uyurken o yüzer."

"Ben uyurken o yüzer."

Çeviri:She swims while I sleep.

January 17, 2014

25 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

gzmerc

When i sleep he swims cevabim dogru kabul edildi

August 2, 2014

Mr.UfukErdogan

benimkini de yanlış kabul etti .. :S

April 25, 2017

KEREM281098

Aynı cevabı verdim bana yanlış dedi...

February 17, 2019

Turker90

Ben doğru cevabı yazarken uyurken sözünün altına baktığımda (while) sleeping yazdığını görünce öyle yazdım ve yanlış dedi. Madem doğrusu while sleep öyleyse o yanlışı düzeltin. Bildiğim doğrudan beni şaşırttı.

August 13, 2014

Selcen_Ozturk

burada bir hata yok. eğer kişinin kendi yaptığı iki şeyden bahsetseydi doğru olurdu, mesela "I dream while sleeping": ben uyuken rüya görürüm.

ipuçlarını cümleye özel yapma şansımız yok, ipuçları o kelimeye ait genel ipuçlarıdır

October 19, 2014

Yusuf_AKsoy

Ben uyurken o yuzer.. İ sleep while she swims. Kabul olmuyor

August 17, 2017

Nezirdalmi

Yusuf senin yazdığın I sleep while she swims / o yüzerken ben uyurum

Doğru yanıt :

She swims while I sleep / Ben uyurken o yüzer

Veya

When I sleep she swims / Ben uyurken o yüzer

Bu yazdığım iki cumlede ayni anlama geliyor iksinide yazabilirsin

September 16, 2018

UlasTalayh

Sende kopya çekme ;)

July 20, 2019

Mursel_61

She swims while I was sleeping neden olmadı. While ın kalıbı bu değil miydi?

January 4, 2015

eeempusa

Zaman karmaşası

February 26, 2015

Chotanak

While ve when arasındaki fark nedir?

January 17, 2014

ProwlingParis

"when" anlık durumlar için, "while" zaman alan aktiviteler için. Yukardaki cüme VS "I sleep when he stops talking" ==> uyumak sürekli, susmak ise anlık bir olay. benzer şekilde uykuya dalmak anlık bir olay olurdu ama konuşmak sürekli.

January 17, 2014

Primalshade

When sadece anlık durumlar için kullanılmaz. Yanlış bilgi vermeyiniz. "Life was good when I was a child"... Örnekten anlaşılacağı gibi "when" i anlık durumdan ziyade geniş bir zaman diliminden bahsederken de kullanırız. While ise daha kısa zaman süreçleri için kullanılır.

July 16, 2018

1zamanlar

When(Adverb, yani zarftır.)

Fiillerden, fiilimsilerden, sıfatlardan veya kendiyle aynı görevdeki kelimelerden önce gelerek onların özelliklerini, zamanını, yönünü, miktarını belirten sözcüklere zarf (belirteç) denir. 5 Çeşit zarf vardır; Durum zarfı, zaman zarfı, miktar zarfı, yer-yön zarfı ve soru zarfı.

While(Conjuction, yani bağlaçtır.)

Cümle içinde aynı görevde olan ya da anlamca birbiri ile ilgisi bulunan sözcükleri, sözcük gruplarını, anlam bakımından birbiri ile ilgili cümleleri bağlayan sözcüklere “bağlaç” denir.

Bağlaçlar tek başına anlamı olmayan ve cümlede bir görevi olan sözcüklerdir. Bağlama görevi yanında cümlede çeşitli anlam ilgileri de kurabilirler.

Cümleden çıkarıldıklarında cümlenin anlamında bozulma olmaz; fakat daralma olabilir.

December 3, 2018

Merveren4

Hiç sorma ya

October 31, 2017

akrabcanx

As nedenek

September 1, 2015

fatime90

While i sleep she swims i kabul etti

July 8, 2019

oguzhanyesil

I sleep while he swims

October 7, 2015

M.Sekmenn

I sleeping while she swims neden kabul etmiyor

February 24, 2016

BerkOcak2

ı sleep while you swims yaptım kabul etmedi

July 13, 2016

isimsiz111195

Ing takısı nerde kullanılıyor?

November 8, 2017

KodAdYsf

While i sleep she swims.... olmaz mi

September 10, 2018

BraSaka2

Yanlış ya doğru şeyleri bile kafamı karıştırıyor

January 17, 2019

MehmetEmin592310

Sıralama neden ters bilgi veren olursa sevinirim

March 8, 2019

SerhatGney2

I sleep while she swims yazdım ama hep cümleleri yanlış ywrde kullanıyorum neden ?

September 22, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.