1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben uyurken o yüzer."

"Ben uyurken o yüzer."

Çeviri:She swims while I sleep.

January 17, 2014

93 Yorum


gzmerc

When i sleep he swims cevabim dogru kabul edildi


Mr.UfukErdogan

benimkini de yanlış kabul etti .. :S


KEREM281098

Aynı cevabı verdim bana yanlış dedi...


ardapolatgil2007

Demekki aynı cevabı vermedin


Chotanak

While ve when arasındaki fark nedir?


ProwlingParis

"when" anlık durumlar için, "while" zaman alan aktiviteler için. Yukardaki cüme VS "I sleep when he stops talking" ==> uyumak sürekli, susmak ise anlık bir olay. benzer şekilde uykuya dalmak anlık bir olay olurdu ama konuşmak sürekli.


Primalshade

When sadece anlık durumlar için kullanılmaz. Yanlış bilgi vermeyiniz. "Life was good when I was a child"... Örnekten anlaşılacağı gibi "when" i anlık durumdan ziyade geniş bir zaman diliminden bahsederken de kullanırız. While ise daha kısa zaman süreçleri için kullanılır.


cnanaydmr

Peki when i was a child diyoruz cocuk olmak anlık degil ki ama onu neye gore karar verecegiz


1zamanlar

When(Adverb, yani zarftır.)

Fiillerden, fiilimsilerden, sıfatlardan veya kendiyle aynı görevdeki kelimelerden önce gelerek onların özelliklerini, zamanını, yönünü, miktarını belirten sözcüklere zarf (belirteç) denir. 5 Çeşit zarf vardır; Durum zarfı, zaman zarfı, miktar zarfı, yer-yön zarfı ve soru zarfı.

While(Conjuction, yani bağlaçtır.)

Cümle içinde aynı görevde olan ya da anlamca birbiri ile ilgisi bulunan sözcükleri, sözcük gruplarını, anlam bakımından birbiri ile ilgili cümleleri bağlayan sözcüklere “bağlaç” denir.

Bağlaçlar tek başına anlamı olmayan ve cümlede bir görevi olan sözcüklerdir. Bağlama görevi yanında cümlede çeşitli anlam ilgileri de kurabilirler.

Cümleden çıkarıldıklarında cümlenin anlamında bozulma olmaz; fakat daralma olabilir.


[aktif olmayan kullanıcı]

    kelime anlamı olarak fark yok ama cümlenin şeklini değiştiriyor. cümle when I sleep, she swims iken while kullandığımızda she swims while ı sleep oluyor


Turker90

    Ben doğru cevabı yazarken uyurken sözünün altına baktığımda (while) sleeping yazdığını görünce öyle yazdım ve yanlış dedi. Madem doğrusu while sleep öyleyse o yanlışı düzeltin. Bildiğim doğrudan beni şaşırttı.


Selcen_Ozturk

    burada bir hata yok. eğer kişinin kendi yaptığı iki şeyden bahsetseydi doğru olurdu, mesela "I dream while sleeping": ben uyuken rüya görürüm.

    ipuçlarını cümleye özel yapma şansımız yok, ipuçları o kelimeye ait genel ipuçlarıdır


Yusuf_AKsoy

    Ben uyurken o yuzer.. İ sleep while she swims. Kabul olmuyor


NezirDlm

    Yusuf senin yazdığın I sleep while she swims / o yüzerken ben uyurum

    Doğru yanıt :

    She swims while I sleep / Ben uyurken o yüzer

    Veya

    When I sleep she swims / Ben uyurken o yüzer

    Bu yazdığım iki cumlede ayni anlama geliyor iksinide yazabilirsin


Mtclvf

    Bende oyle yazdim sehv oldu


UlasTalayhan

    Sende kopya çekme ;)


Mursel_61

    She swims while I was sleeping neden olmadı. While ın kalıbı bu değil miydi?


eeempusa

    Zaman karmaşası


sumeyye334092

    Biri bana whenever when ve whilenin anlamını ve aralarındaki farkı anlatabilir mi???


refikatakan

    Eğer eylem o anda devam eden bir eylem ise while, Eğer eylem tek seferlik ve devam etmiyor ise when bağlaçları kullanılır.

    Mesela; “I am sitting while he is standing.” cümlesine bakalım. Cümlede iki eylem de devam eden eylem. “Ben otururken o ayakta duruyor.”. Hem oturma eylemi hem de ayakta durma eylemi cümlenin söylendiği anda devam ediyor.

    Fakat “I picked up the phone when you called.” cümlesinde, devam eden eylem yok ve tek seferlik iki eylem arka arkaya gerçekleşiyor. “Aradığında telefonu açtım.”. Bu yüzden de “when” kullanılyor. -bir kaç yerden alıntı-


Meryem539850

    She swims while l sleep


Meryem539850

    Aynısını ksbul etmiyor


mbcndn

    She değil he yazdım kabul etmedi neden? O deyince ha he ha she değil mi?


mardinli.ibo

    Bu çoçuğun sesini çokmu aradınız?


mahsun609710

    I sleeping she swims


fatime90

    While i sleep she swims i kabul etti


Bilinmeyen821067

    I sleep when She swims olmaz mı?!


muratsunar

    Neden dogru cumlelerde yanlis uyarisi veriyor anlamiyorum


Zehra266873

    İlk önce yüzmekten bahsediyo ama doğrusı tam tersi dedi bana


doganbay

    I sleep while She swims yazdim yanlis dedi


lazkopad

    Ay yazılmıyo ki


Avjin13

    Aynı cevaba yanlış diyor


QUEEN-2133

    Ben yazdım ama yanlış saydı


mery101326

    Ayni cevabi yazdigim halde yanlis diyor


destan385791

    Neden yazıldıgı gibi okumuyoruz tersten okuyoruz


mgvn

    Burada ki mantık cümlenin ortasında ki iken while nasıl ki while he swims i o yüzerken şeklinde türkçe yapıyorsa while ı sleep,he swims de virgül öncesini ben uyurken yapıyor


dilek1903

    Aynı seyi yazdim yanlis dedi ı kucuk diye


Viforvendetta

    evet ingilizcede ı harfi olmadığından töleransı yok bu hataya.


HafsaDoan

    She swims while I am sleeping olması gerekmez mi? While ile cümle present continuous ile yapılmaz mı


selinimiss

    A. S. Demek işte


oguzhanyesil

    I sleep while he swims


orzan1

    Ogretmedigi şeyi yazınca doğru da olsa yanlış kabul ediyor, duzeltilmeli.


Enesc1994

    As I sleep he swims yazdım kabul etti de böyle oluyor mu yani ?


M.Sekmenn

    I sleeping while she swims neden kabul etmiyor


Rojnueri

    O yüzerken ben uyurum anlamına geliyor çünkü


ibrahimseu

    I'm sleeping she swims neden kabul edilmedi


monica997059

    Ben uyuyorum o yüzer olmuş cümlen


BerkOcak2

    ı sleep while you swims yaptım kabul etmedi


mehmedsirin

    As I am sleeping he swims —》“ben uyuyorum o yüzer .” anlamına gelmiyor mu ?


SophiaAura

    She is swims,While "I" sleep yazdım fakat i büyük olduğu için kabul etmedi


isimsiz111195

    Ing takısı nerde kullanılıyor?


KodAdYsf

    While i sleep she swims.... olmaz mi


BraSaka2

    Yanlış ya doğru şeyleri bile kafamı karıştırıyor


MehmetEmin592310

    Sıralama neden ters bilgi veren olursa sevinirim


SerhatGney2

    I sleep while she swims yazdım ama hep cümleleri yanlış ywrde kullanıyorum neden ?


AliMurat142465

    Neden while den önce she sleeps oluyor da while den önce ı sleep olmuyor


DostulasAP

    While yerine during yazdım. Neden kabul edilmedi?


CiguliBilm

    Doğru yazdığım çoğu şeyi kabul etmiyorsunuz silicem uygulamayı az kaldı. Karşımda ingiliz olsa ve ben aynı şekilde söylesem anlamayacak mı? The koymadım diye a an koymadım diye sacma sapan is yapıyorsunuz


Scorpions31

    While ve that arasında ki kesin fark nedir acaba


ufuk949746

    ''He swims when I sleep '' dedim ve kabul etti . Ancak bir diğer cevap olarak'' She swims while I sleep'' önerdi. Her ikiside tam olarak doğru mudur ?


ig-mert.f1

    Arkadaşlar ben "I sleep while she swims" yazdım neden kabul etmedi ve bu doğru değil mi normalde?


fatihku4

    O yüzerken ben uyurum ne saçma


IsmailAkku4

    She yerine he yazdim yanlış dedi


selinimiss

    Aqq 3 kere yanlış yaptım ilka kendi dedikleri olucak ben tersini yaptım: I sleep while She swims yaptım kabul etmiyor ikisi de zaten aynı anlama gelmiyor mu?? Benim yaptığımda ben uyurken o yüzer demek. Onunkinde o yüzerken ben uyurum... Nasıl oluyor bu duolingoda bir hata var galiba çeviri de ayrı şeyi diyo yani benim yaptığımı onunli ne alakatsa artıkk


AltayFaruk

    "ı sleep while he swims" de neden mahsur var?


Zehra266873

    ,bende aynısını yazdım tam tersini söyledi


ygzylmz

    Dediğiniz cümlenin anlamı "O yüzerken ben uyurum."dur.


AltayFaruk

    cevapta aynen şu yazıyordu "While ı sleep,he swims." kafam orada ters çaılşmaya başladı..


Viforvendetta

    senin yazdığın 'o yüzerken ben uyurum' cevapta yazan 'ben uyurken o yüzer' anlam aynı ama vurgu farklı işte


demirelifsude

    ben "ben uyur iken o yüzer" yazdım kabul etmedi.


.Melih.

    She swims during i sleep. Yazdım nu neden kabul edilmedi ki ?


cem405404

    During suresince boyunca demek bir baglac olarak addedemeyiz.


eeempusa

    Açıklayıcı bir link veren olsa da öğrensek


reyyan819

    Past continous tense deki when while dan farkı nedir daha açıklayıcı olursanız daha iyi olur


ozcelikltd

    While ile -iyor - yor ( ing takısı ) gelmesi gerekir. While I sleeping she swims. .


Selcen_Ozturk

    ing eki varsa am/is/are gerekir, yani "I am sleeping". I sleeping iye bir şey yoktur


buse.a

    Bende ing yazdım ama yanlış çıktı cevap

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.