Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"My wife has received a promotion."

Çeviri:Benim karım terfi aldı.

2 yıl önce

13 Yorum


mrjoker14

eşim bir terfi aldı.dedim yanlış dedi cümleye bakıyorum bana doğru geldi.bigisi olan?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Eşim bir terfi aldı." doğru kabul edilen çeviriler arasında. Belki de doğru kabul etmiş; ama imla uyarısı yapmıştır. (Bu durumda çevirinin yazılı olduğu kısım kırmızı veya yeşil değil, sarı renkte oluyor.

2 yıl önce

mrjoker14

kırmızı gösterdi.o zaman proglem rapor ederim

2 yıl önce

bilgekaganylmz

İmla uyarısında da yeşil oluyor.

1 yıl önce

ususlcuk

"My wife has taken a promotion " da doğru olma mı?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Olur.

2 yıl önce

Fememed

Emin değilim ama büyük ihtimalle bu kullanım biraz tuhaf olur ya. Çünkü gördüğüm kadarıyla take daha çok elle tutulabilir şeyler için kullanılıyor. Hani terfi de -al cebine koy götür- diyebileceğin bir şey değil. Eğer burada promosyon anlamında kullanılırsa o zaman take biraz mantıklı gelebilir gibi.

1 yıl önce

lalelalelale

biz yazmayı unuttugumuz da cümlemiz kabul edilmiyor ancak burada cevabınız da yanlıs olmus.Dogru cevap .Benim karım bir terfi aldı olacaktı.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Benim karım bir terfi aldı." ve "Benim karım terfi aldı." cümleleri aynı şey olduğundan ikisi de doğru.

2 yıl önce

ramazandursun

"Has" niye kullandık burada

1 yıl önce

Fememed

Çünkü olay geçmiş zamanda oluyor. My Wife tekil olduğu için de has olmuş.

1 yıl önce

ramazandursun

Anladım. Teşekkürler yardımınız için.

1 yıl önce

korkuttankuter1

"a" kullanmayıp "promotions" desek de olur mu?

1 yıl önce