"Meditation allows me to rest."

Translation:Medytacja pozwala mi odpocząć.

April 27, 2016

9 Comments


LICA98

can this be "odpoczywać" instead of "odpocząć"?

April 27, 2016

Jellei

Yeah, I don't see а problem.

April 27, 2016

LICA98

did you write that "a" in Cyrillic script?

April 27, 2016

Jellei

Hah, it seems so :D Accidentally. I had to edit my comment because I wrote "the", which would imply there was some problem mentioned, and my keyboard must have been set to Cyrillic.

April 27, 2016

one_half_3544

Hm. It is not accepted yet..

December 17, 2016

Jellei

Indeed... added now.

December 18, 2016

wiktorka234

Czy "rozmyślanie" jest wyrazem bliskoznacznym medytacji?

December 22, 2016

Okcydent

Myślę że tak. Choć jeśli spytasz mnie co sobie pomyślę jak usłyszę te dwa słowa to w pierwszym przypadku mam przed oczyma filozofa albo profesora uniwersyteckiego a w drugim to mnich i to najlepiej buddyjskiego siedzącego ze skrzyżowanymi nogami.

Najlepszym synonimem rozmyślania jest kontemplacja. Bardziej opisowo to pogrążenie w myślach, utonięcie w myślach. Dużo krótszym synonimem będzie "zaduma" i popaść w zadumę.

Według wikipedii "rozmyślanie" jest jednym z rodzajów medytacji.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontemplacja

https://pl.wikipedia.org/wiki/Medytacja

December 22, 2016

Jellei

Nie powiedziałbym. "Rozmyślanie" to po prostu myślenie o czymś, nie widzę wielkiego związku z medytacją, a nawet jeśli jest związek, to nie jest to żaden synonim...

December 25, 2016
Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.