1. Forum
  2. >
  3. Topic: Polish
  4. >
  5. "Meditation allows me to rest…

"Meditation allows me to rest."

Translation:Medytacja pozwala mi odpocząć.

April 27, 2016

9 Comments


wiktorka234

Czy "rozmyślanie" jest wyrazem bliskoznacznym medytacji?


Jellei

Nie powiedziałbym. "Rozmyślanie" to po prostu myślenie o czymś, nie widzę wielkiego związku z medytacją, a nawet jeśli jest związek, to nie jest to żaden synonim...


Okcydent

Myślę że tak. Choć jeśli spytasz mnie co sobie pomyślę jak usłyszę te dwa słowa to w pierwszym przypadku mam przed oczyma filozofa albo profesora uniwersyteckiego a w drugim to mnich i to najlepiej buddyjskiego siedzącego ze skrzyżowanymi nogami.

Najlepszym synonimem rozmyślania jest kontemplacja. Bardziej opisowo to pogrążenie w myślach, utonięcie w myślach. Dużo krótszym synonimem będzie "zaduma" i popaść w zadumę.

Według wikipedii "rozmyślanie" jest jednym z rodzajów medytacji.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontemplacja

https://pl.wikipedia.org/wiki/Medytacja


Yakushima

Medytacja pozwala mi odpoczywać. Why can't I use an imperfective verb?


alik1989

It's actually an accepted answer.


F4yY9kZj

With, I assume, a different shade of meaning. My take: perfective means I really get rested, imperfective means I try to get rested--maybe without success.


alik1989

Yes, I agree with this assessment. Imperfective doesn't guarantee success, while the perfective implies that you're actually well-rested after it.

Alternatively, you can interpret the imperfective as repetitive resting on multiple occasions, which is something I'd expect to be indicated by context, though.


Meikel100

My response, "medytacja mi pozwala odpocząć", should be accepted.

Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.