"İyi, biz onu tutacağız."

Çeviri:Gut, wir werden ihn behalten.

2 yıl önce

2 Yorum


candost2
candost2

Bu cümlede fiil neden ikinci sırada değil?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Futur (gelecek zaman) yapısında "werden" gelecek zaman fiili, özneden sonra kullanılır ve asıl fiil mastar halde (sonuna "-en" alarak, "gehen", "kommen" gibi) sona atılır.

  • ich werde ins Kino gehen. (Sinemaya gideceğim.)
  • du wirst ins Kino gehen. (Sinemaya gideceksin.)
  • er/sie/es wird ins Kino gehen. (O, sinemaya gidecek.)
  • wir werden ins Kino gehen. (Sinemaya gideceğiz.)
  • ihr werdet ins Kino gehen. (Sinemaya gideceksiniz.) = 2. çoğul şahıs olan "siz"
  • sie werden ins Kino gehen. (Sinemaya gidecekler.)
  • Sie werden ins Kino gehen. (Sinemaya gideceksiniz.) = 2. tekil şahıs ancak resmiyet, nezaket için kullanılan "siz"
2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.