1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "O alıştırma yapar."

"O alıştırma yapar."

Çeviri:Er macht Übungen.

April 28, 2016

5 Yorum


candost2

Neden çoğul? Neden "Übungen" ?


MeteUlku

Genel bir ifade içeren cümleler, ya "ein/eine" belirsiz artikeli alan tekil bir isim ya da çoğul bir isim içerir. Örneğin aşağıdaki iki cümle de, her ne kadar birisi tekil birisi çoğul olsa da anlam olarak aynı şeydir:

  • Er macht eine Übung.
  • Er macht Übungen.

candost2

Er trainiert. Doğru cevap olabilir mi?


humetin

1) O alıştırma yapar. = er/sie/es macht eine Übung

2) O alıştırmaYI yapar = er/sie/es macht DIE Übung

3) O alıştırmaLAR yapar = er/sie/es macht ÜbungEN

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.