"Which secretary?"

Çeviri:Hangi sekreter?

4 yıl önce

23 Yorum


JasonMacandale

"Hangi sekreter?" ve "Hangisi sekreter?" birbirinden farklı sorular diye düşünüyorum. Bunları ayırt etmenin bir yolu var mı?

3 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

Which secretary?

Which of them is a secretary?

3 yıl önce

BarisCanTapan

'hangisi sekreter' cevabı neden kabul edilmedi?

3 yıl önce

SelamiKaya2

cümle yapısı soru şeklinde değil

2 yıl önce

yitik_kalem

''Hangisi sekreter'' olabilmesi için :''one is the'' ekini alması gerekir.Aksi takdirde cümle dşüşük ve de anlamsız olur.

2 yıl önce

MuratKaysal

hangisi sekreter yazdım kabul etmedi yardım lütfen nerde hata yaptım?

3 yıl önce

Rukiye___ozdemir

Çünkü hangisi sekterer değil. Hangi sekreter ? Olması lazım

3 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

"Katip" var sözlükte, kullanıyor musunuz? Bir de sizde "özel kalem" var aynı şey mi?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

katip mesleği "yazı yazmak" olan kişilere deniyodu burda eskiden. şimdi herkes yazı yazıyo :-) 'özel kalem' sekreterden biraz daha öte bişey, çok zengin adamların hep yanlarında gezdirdikleri yaverlere deniyo.

4 yıl önce

imanaz1

:-)

2 yıl önce

asdfgh123123

whick secretaty derken hangisi sekreter diye yazdım doğru kabul etmedi. hangi sekreter olucakmış. which hangisi veya hangi anlamına gelmez mi? daha önce yazılmış bu dediğim soru. verdiğiniz cevaplara baktım. teknik olarak yine de kabul etmeli. orda hangi anlamda sorduğunu bilmiyoruz ve verdiğimiz cevapta doğru olarak geçer. geçmezse hatalı olur. bu sorun düzeltilmeli bence.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

İki senaryo düşünelim:

Bir ofise girdiniz. Sizinle sekreter ilgilenecek dediler. Baktınız her taraf sekreter kaynıyor.

Which secretary? (= Hangi sekreter?)
Yani benimle hangi sekreter ilgilenecek, diye sordunuz.

Ofise girdiniz. Bir sürü insan, kim ne işle uğraşıyor belli değil; ne işaret ne kapılarda yazı...

Which of them is the secretary?
(Bunlardan) hangi sekreter, diye sordunuz.

2 yıl önce

asdfgh123123

yok onu anladım fakat orda hangi anlamda yazmamız gerektiğini söylemiyorlar sadece direk çeviriyoruz. direk çeviri olarak da her iki cevap da doğrudur o yüzden diyorum.

bu arada cevabın için teşekkür ederim.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Anlamını çıkarmamız için,

İngilizce cümlede ipucu: "Which OF THEM..." veya "Which ONE... "
Bunları görürseniz Türkçesi "Hangi..." (Türkçede ise ipucumuz "-Sİ".)

Cümlede bu ipuçları yoksa "which" yeterli.
Which dog? = Hangi köpek?
Which office? = Hangi ofis?

Rica ederim, iyi çalışmalar:)

2 yıl önce

elcingulde

Aynısını yazacaktım.

11 ay önce

Eseryuksel09

Yabancı biri ile konuşursan o zaten anlar.

1 yıl önce

kabasakal45

bu soruda cevap hangi sekreter fakat şöyle bir durum var hangisi sekreter de olabilir 2 3 tane sekreter varsa hangi sekreter diye sorarız , 2 3 normal insan arasından sekreteri soruyorsak hangisi sekreter diye sorarız bu soruda iki cevapta bence doğru bi ilgilenilmesi gerekiyor

1 yıl önce

Nihal553478

Sekreterlik niye olmadı

3 yıl önce

Vodvilist

"Bakan" da denildiğini duymuştum, deneyen oldu mu bilmiyorum..

3 yıl önce

zomanski

hangi sekreterlik?

2 yıl önce

kutu18

hiç birşey söylemedi ki ben birşey duymadım secretary kısmını uydurdum ama ona which ekleniyomuş

1 yıl önce

ouz853960

soru işareti koymadım siye yanlış sayıldı

10 ay önce

SerkanSrkK

Hangi bakanlık dedim kabul görmedi

4 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.