"Wir essen die Erdbeere."

Çeviri:Çileği yiyoruz.

April 30, 2016

8 Yorum


SeTaAr

"Çilek yeriz" neden olmuyor

April 30, 2016

MeteUlku

"Çilek yeriz." dersek, bahsettiğimiz çilekler, belli çilekler değil, herhangi bir grup çilek olabilir. Bu yüzden öyle dersek, belirli artikel (der/die/das) kullanamayız. "Çilek yeriz." demek için aşağıdaki iki cümleden birisini diyebilirsiniz:

  • Wir essen Erdbeeren.
  • Wir essen eine Erdbeere.
April 30, 2016

emrah.d

fakat türkçedeki şimdiki zaman zaten belli bir çileğin yendiğini gösteriyor, çevirirken böyle saçma bir ek koymak yanlış

May 27, 2016

MeteUlku

Hayır zaman ile alakası yok. Aşağıdak iki cümle de şimdiki zaman:

  • Çilek yiyorum.
  • Çileği yiyorum.

Birisi herhangi bir çilek, birisi belirli. Yani belirtli nesne...

May 27, 2016

nilayiklim

Die var

September 11, 2018

holistiksifa

Çilek yiyoruz da deriz biz Türkçede :)

January 17, 2017

Junghami

Mesela birisi size çilek getirmiştir. O çileklerden bahsederken belli bir çilek olarak çileği yiyorum denebilir.

September 25, 2017

Berra761084

çilek yeriz dedim nesi yanlış bunun yaa

November 17, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.