A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A duck is a bird."

Fordítás:A kacsa madár.

4 éve

48 hozzászólás


TothBozse

Angolul nem "The duck is a bird"-nek kellene lenni? Az "A duck is a bird" így lehetne "Egy kacsa egy madár" is. Az "A" a határozatlan névelő.

4 éve

OldAkita

Ha lennének olyan kacsák, amelyek nem tartoznak a gerinces állatok második legnépesebb osztályába a madarak közé és esetünkben egy ilyenről lenne szó, akkor logikus lenne ha az angol a the határozott névelőt alkalmazná, mert csak és kizárólag arról az egy különleges kacsáról lenne szó. Azonban tény hogy minden kacsa madár, ezért minden további nélkül alkalmazhatja az angol az "a" határozatlan névelőt ami nem azt jelenti hogy egy darab kacsa, hanem azt hogy a világ összes, vagy bármelyik kacsája madár.

4 éve

fuzesinfo

Tökéletes magyarázat, nem sértő és még Én is megértettem, ellentétben garetz reagálásával, ami érthetetlen.

1 hónapja

geretz
geretz

Az lehet, hogy angolban igen, de a magyar fordításban nem. Igen kedves felsőbbrendű, nagyképű,arrogáns barátom. Mi tudatlan alja nép próbálunk tanulni ebbő az agyébként jó programból. Ami sajnos teli van helytelen magyar mondattal és germanizmussal. Szerintem nem az arrogáns kioktatásra, hanem a program fejlesztésére kéne energiát fordítani...... Egy Gerinces!!

3 éve

OldAkita

Ha hozzászólásommal megsértettelek, bocsánatot kérek érte

3 éve

Solt101

Az elobbi valaszod nem volt serto ( szerintem ) viszont jo es hatarozott magyarazat volt. Ezekre van szukseg! :-)

2 éve

Krisztossz

The duck is bird . -->A kacsa madár. vagy The duck is a bird. --->A kacsa egy madár. ---ha jól tudom---

4 éve

Mabi77
Mabi77

Igen, de ebben az esetben (The duck) egy bizonyos kacsáról lenne szó, míg az "a duck is a bird" általánosságban minden kacsára vonatkozik. A magyar mondat pedig szintén általánosságban értendő, akkor is, ha ott határozott névelőt használunk. A két nyelv eltérő használatából fakad ez.

4 éve

Nyeverecz1

Nekem is ez a véleményem. Ezt is írtam csak nem fogadta el. Tehát rosszul forditottam.

4 éve

Szabii2002

Ja

4 éve

nkatika

Nem konkrét kacsa, hanem minden kacsa. Olyasmi ez, mint egy kisállat határozó. Általános, "a" és "an" párral. Így helyes (szerintem).

4 éve

Claritta1959

Az "a" az angolban nem határozatlan névelő? Akkor pedig "egyet" jelent.

4 éve

erdos.gota

Olvasd el a "TothBozse"-nek szóló kommenteket.

3 éve

BazsikaBer

Jbvn

2 éve

jocospeed98

De nehogy mar azert kapjak pontlevonast mert az a helyett the-t erteni...

4 éve

Skoolo

Kicsit mást jelent mint ami le van írva tudtommal az "A" 1-et jelent

3 éve

peti230701

A mondat elején A van ami egyet jelent.Igazad van ( Toth Bozse )!

4 éve

pinterc

"A kacsa madár" az így van, hogy "The duck is a bird" !!!

1 éve

Harga
Harga

Helyes! Megvan hogy írják, mit jelent, még azt kell megtanulni, hogyan hangzik.

8 hónapja

VillamTibi

A kacsa EGY madár. Szerintem úgy helyesebb...

8 hónapja

Harga
Harga

Szerintem pedig: "A kacsa az madár." (Nem pedig emlős, sem hüllő, stb.)

8 hónapja

aledecormi

no se escucho eso

4 éve

mzsjoco

Lehet

3 éve

jaci402917

Egy picit máshogy van

3 éve

Mabi77
Mabi77

Micsoda?

3 éve

esponta

Szerintem,ha azt mondjuk,hogy "a kacsa ",akkor a magyarban általában a kacsára gondolunk,és nem egy bizonyos kacsára! Ha azt mondjuk,hogy "egy kacsa"akkor egy bizonyos kacsára gondolunk! Ez félrevezető is lehet mert ha egyszer megtanuljuk,hogy az angolban az "A"az határozatlan névelő,és a "the" az határozott névelő,akkor ehhez következesen tartanunk kell magunkat,és nem mindenféle értelmezéseket belevinni!

2 éve

vasvariistvan

Beteg ez a kacsa .Felejtsük el.

6 hónapja

GabikaG
GabikaG

The, nem pedig A

6 hónapja

Lara142314

.

6 hónapja

RobertBetak

Az egész anyagban sulykolják a the és az a közti különbséget, most meg jönnek ezzel a minimum félrevezető megoldással

4 hónapja

Harga
Harga

Mi ebben a félrevezető? Duo megoldása korrekt."A duck is a bird. " Fordítás: A kacsa madár. Az angol és a magyar névelőhasználat eltérő. Érdemes megtanulni.

3 hónapja

Kira.Toth

[törölve]

3 hónapja

balazseneh

Nem volt jó hogy: egy kacsa egy madár

2 hónapja

Harga
Harga

Igazad van, ez tényleg nem volt jó.

2 hónapja

TthKlmn

Most már ne hülyitsük a polgárt!Eddig a the =a ez most új modi

2 hónapja

TthKlmn

THE DUCK!!!!

2 hónapja

Harga
Harga

Csak ha tudod, hogy melyik kacsáról van szó, általánosságban "a duck".

2 hónapja

somebody646780

A duck is a bird=egy kacsa egy madár

2 hónapja

Harga
Harga

Ne ragadj le a szavaknál, Duo megoldása korrekt. A lényeg, hogy ami így hangzik, azt hogyan írják és mit jelent.

2 hónapja

MolnrMnika10

Szó szerinti fordításban: Egy kacsa egy madár. Ha "A kacsa egy madár" fordítást fogadják el helyesnek, akkor "The duck"- kal kezdjék a mondatot, kedves fejlesztők!

1 hónapja

Jastin76

Egy kacsa az madár . Hát nem tudom de nekem nem passzol. The jobban hangzik :)

4 éve

gostonCsab

Sok makacs ember nem bírja beismerni hogy Ő fordít/értelmez rosszul dolgokat....

3 éve

kiraly.edina

A=egy

2 éve

Harga
Harga

Nem mindig.

6 hónapja