1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie hat ihm vergeben."

"Sie hat ihm vergeben."

Çeviri:O onu bağışladı.

April 30, 2016

9 Yorum


SinanYELMER

o onu affetti ? cevabı neden doğru degil


suna_su

Haklısınız, eklendi.


FeyyazZamb

Niçin "ihn" değil de "ihm" ?


SabineBergmann1

Sie hat ihm vergeben = O onu bağışladı Sie hat ihn vergeben = O ona dağitti / verdi


MustafaKIL347179

Sabine "hn.ihn:onu akkusatif" "ihm:ona datif "değilmi? Yanılıyorsak bir açıklama yap.


SabineBergmann1

doğru: onu = akkusatıf = ihn; ona = datıf = ihm


kamilfirti

Emin olmamakla birlikte, "vergeben" fiili her zaman dativ aldığı için olsa gerek diye düşünüyorum.


SabineBergmann1

iki fiil 'vergeben' var.

  1. vergeben (bağışlamak/affetmek) - Vergebung (af, özür) - datif gerekiyor

  2. vergeben (vermek/teslim etmek/uzatmak) örneğin: einen Auftrag vergeben = sipariş vermek - burada 'vergeben' ile akkusatıf gerekiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.