1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Első napom a főiskolán"

"Első napom a főiskolán"

Fordítás:My first day at college

January 18, 2014

16 hozzászólás


gsziszi

My first day at the college vajon miért nem jó?


Harga

Van pár eset, amikor nem tehető ki 'the'. Pl.: at school, at church és ezek szerin talán at college. Más esetekben jó lehet. Tud még valaki ilyeneket?


adda76

at school/work/home/church/ university/college


Harga

Köszi! Home nekem is eszembe juthatott volna. :)


csarkesz

Najó de nem mindegy, hogy egy konkrét főiskoláról van szó, vagy pedig úgy általában a főiskolai létről. Szerintem az előbbi esetben ki lehet tenni a névelőt.


Harga

Ki lehet, csak az angolok ezekben az esetekben nem szokták. Nekem tökmindegy, ők viseljék el, duolingo pedig értékelje.


negyvenketto

szerintem az is jó, legközelebb jelentsd


ElekesPanni

Nem tudom, de nekem már elfogadta. 2019.08.03.


GGABI2

Az nem igaz, hogy nem tehető ki a "The"!

Mindkét eset jó! Csak más esetben használjuk. My first day at college - Az első napon a főiskolán diákként My first day at the college - Az első napom a főiskolán tanárként


AgnesBedo

Nekem valami olyasmi rémlik, hogy akkor kell kitenni a the, ha másért megyünk oda, más miatt vagyunk ott. Vagyis, ha az iskolában azért vagyunk mert diákok, tanárok vagyunk, akkor nem kell, de ha semmi közünk az iskolához, hanem csak pl. egy kiállítást nézünk meg ott, akkor the. Kórháznál, börtönnél stb. ugyanez.


Pola51

Szerintem összetéveszted az "at" és "in"variációkkal.


GbornSzab

Ebben a mondatban hol van az állítmány?


GyrgyFnyes1

Nincs. Ez nem mondat. Mert akkor magyarul - Ez az első napom a föiskolán.- lenne


resi69

Egyetertek. Buktam egy szivet, mert kiirtam "It is my first day...." Es nem ertem miota mondat a mondat allitmany es alany nelkul.


Janos2015

Mobilon my first day at college szavakat választottam ki ez persze hibás de a javitott is ez


VaszliknAn

My first day is at college. Miért nem kell ige (is)??

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés