1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Mir geht es gut."

"Mir geht es gut."

Çeviri:İyiyim.

May 1, 2016

12 Yorum


memetcan741

geht neden kullanılıyor anlamadım


CerenYilma15

Memrise diye bir uygulama var ben oradan da almanca ogrenmeye calisiyorum orada "es geht mir gut" diyor burada ise mir geht es gut diyor . Neden???


Turan363804

Türkçe konuşma dilinde "nasıl gidiyor?", İnglizce "how is it going?", Fransızca "comment vas tu" 'de olduğu gibi almancada da gitmek fiili durum bildirmek için kullanılıyor.


Tunabey_20

Es geht mir gut değil miydi?


SteffiBookworm

Bu da doğru :)


bingabiloglu

wir ve mir 'i nasıl ayıracağız ? telaffuz farkı var mı


MeteUlku

"viya" / "miya"


bingabiloglu

yukarıdaki cümle mir olmasına rağmen "viya" gibi okunuyor , acaba ben mi yakalayamıyorum. Bende sizin yazdığınız gibi düşünmüştüm.


birbukalemun

Cümleyi anladıysam ne olayım Bu cümle nasıl "iyiyim" anlamına gelebiliyor


Eluvian_

Birebir bir ceviri soz konusu degil, yukardaki kaliplasmis bir ifadedir. "Es geht mir gut." veya "Mir geht es gut." = "Ben iyiyim."


jfjjrmfjg

Aslında tam çevirisi "İyi gidiyor" demek ama iyiyim de diyebilirsin.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.