1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ihr Rock ist kurz."

"Ihr Rock ist kurz."

Çeviri:Onun eteği kısa.

May 1, 2016

17 Yorum


Feyza7

Ihr, siz demek değil mi? Neden başka bir doğru cevap olarak ''Onun eteği kısa.''yı gösteriyor?


MeteUlku

Sizin dediğiniz şahıs zamiri olan "ihr" (siz = 2. çoğul şahıs).

Ancak yukarıdaki cümledeki şahıs zamiri değil, iyelik zamiridir. Aşağıdaki cevaplar doğru sayılabilir:

  • Onun eteği kısa. = Ihr Rock ist kurz. (3. dişil (kadın/feminen) tekil şahıs)
  • Onların eteği kısa. = Ihr Rock ist kurz. (3. çoğul şahıs)
  • Sizin eteğiniz kısa. = Ihr Rock ist kurz. (2. tekil şahıs / karşıdaki kişi tekil olmasına rağmen nezaket, kibarlık olması için kullanılan "siz")

Almanca'da iyelik/sahiplik zamirleri aşağıdadır, ilk olarak verilen (mein vb. gibi) zamirler maskülen ve nötr isimler için, ikinci olarak verilenler (meine vb. gibi) ise feminen isimler için kullanılır:

  • mein/meine: Benim (1. tekil şahıs)
  • dein/deine: Senin (2. tekil şahıs)
  • sein/seine: Onun (3. tekil şahıs/eril,maskülen)
  • ihr/ihre: Onun (3. tekil şahıs/dişil,feminen)
  • sein/seine: Onun (3. tekil şahıs/nötr)
  • unser/unsere: Bizim (1. çoğul şahıs)
  • euer/eure: Sizin (2. çoğul şahıs)
  • ihr/ihre: Onların (3. çoğul şahıs)
  • Ihr/Ihre: Sizin (2. tekil şahıs, kibarlık/nezaket amaçlı kullanılan "siz")

ysnbsgl

Benim anlamadığım ihr da üç şey aynı yazılıp konuşuluyor "Ihr Rock ist kurz" üç çeşit farklı anlam. Biri konuşunca üç anlamdan birini nasıl anlayacağız. Kime neye hitap ettiğimiz belli değil kafam çok karıştı. İnsan bir kolaylık sağlar gitmişler aynısını söylemişler :)


ErhanGkmen

Heh şöyle yazsalarya diolingoda o zaman hic bir problem kalmaz. Yani ekstra zamire basildiginda ayri bir pencerede falan cekimleri verebilirler. Biz sanki ilk okulda Turkceyi app ile mi öğrendik. Aynen sizin yazdiginiz gibi öğrendik öteki türlü işler daha da karışıyor papağan misali ezberliyoruz.


Feyza7

Teşekkürler cevap verdiğiniz için. Anladım karıştırdığım noktayı.


enanasya

Teşekkür ederim


enanasya

Kafa karışıklığım ortadan kalktı.


BelisEftel

Tam almanyaya giden türk sözü


huseyin333367

Eteginiz kısa olmayacak mı


MelihaGlme

Evet bende karistirdim nasil anlayacam bu ihr farklılıklarını


Hamit743904

Off her şey çok karışık ne yapcaz be kamil


son_bmw_bukucu

Milletin eteğine mi bakıyon duo çok ayıp :D


Baranov8

"Ihr rock ist kurz" cümlesini "Eteğiniz kısa" diye düşünebilirsiniz. Ama iyelik olarak sie(onlar)'nin akkusativ çekimi "ihr"'dır. Karıştırmamakta fayda var.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.