Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The boy takes the dog with him."

Çeviri:Oğlan köpeği yanında götürür.

0
4 yıl önce

13 Yorum


canerdoan

"yanında götürür" yazacaktım, şimdi boşa düşerim deyip "onunla götürür" yazdım ki kelimeler benzesin.hata verdi bu seferde.anlamını anlayıp da farklı şekilde ifade edebileceğimiz cümleleri kullanmasak,yada tüm çevirilerini dahil etsek daha iyi olur diye düşünmekteyim.

6
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Anlamlı olduğu sürece birebir çevirmeye çalışıyoruz, ama birebir çeviri anlamsızsa eklenmesi de gereksiz. "Oğlan köpeği onunla götürür" bu cümle için tamamen yanlış/anlamsız olur. "The boy takes the dog with it." olsaydı yani it bir aracı falan kastetseydi bi ihtimal öyle çevrilebilirdi.

4
Cevap ver4 yıl önce

ttopaloglu52

Burda (with him=onunla) kelimesindeki kişi başka birisi olsa nasıl söyliyecektik.

1
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

burada oğlan götürdüğü için "erkek 'o'" anlamına gelen "him"i kullandık. yani cümledeki aktörle oradaki zamir uyumlu olmalı. 'girl' olsa 'her' olurdu. Başka merak ettiğin örnek varsa sen yaz ben çeviririm.

3
Cevap ver4 yıl önce

drumut48

Burda "with him" ile tariflenen kisi baska bir erkek olamaz mi?

4
Cevap ver4 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

oğlan köpeği kendisiyle götürdü

Türk arkadaşım ola bilir dedi ama biraz yanlış gibi sanki?

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

biraz yanlış bir kullanım olur evet, arada kullanan olabilir böyle belki ama yanlış. Çünkü "kendisini" de götürmüş anlamı çıkar buradan ama insan kendini götürmez, gider :)

yanında götürür/yanına alır/beraberinde götürür alternatifleri kabulumuz.

1
Cevap ver4 yıl önce

HasanKARATEPE

Oğlan köpeği ondan alır anlamınada gelmez mi

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir o zaman with degil from olurdu

0
Cevap ver4 yıl önce

hacimustafa27

Bir arkadaşın sorusuna cevap yazmamışsınız. With him, ile kastedilen başka bir erkek olamaz mı. Ben öyle anladım

3
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

olabilir ama cok mantikli/olasi degil. Ingilizcede nereyse her zaman "wih him" dedigimizde oglanin kendisinden bahsederiz.

1
Cevap ver3 yıl önce

hacimustafa27

Birlikte götürür niye olmadı

0
Cevap ver3 yıl önce

sapineseva

Oğlan köpeğiyle götürür olur doğrusu dediklerinizin zerre doğruluk payı yok yanı ne alaka yanına alır falan nerde geçiyor.

0
Cevap ver1 ay önce