1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben yemeği mutfağa koyarım."

"Ben yemeği mutfağa koyarım."

Çeviri:I put the food in the kitchen.

January 20, 2014

15 Yorum


xoutoforderx

i put the food to the kitchen yanlış kabul edildi. burada mutfağa derken bir yönelme olduğunu farzederek to kullandım. bunun belli bir kuralı var mı yoksa ezber mi yapmalıyız.


DavutGurbuz

Where are you going to? I'm going to Kitchen? Bu yaklaşımla doğru görünüyor Yalnız mutfağa giden biz değiliz. Biz birşeyi bir yere koyuyoruz. Bir yerin içine ,daha Türkçesi bir odaya koyuyoruz. Odanın içine konulduğu için in gelmiş olduğu gibi, bu cümle başka türlü de anlaşılabilir. " Mutfakta yemeği koydum." Gıcık bir cümle. *Put something in storage * kullanımı da varmış bknz. http://tureng.com/search/put%20something%20in%20storage


KerasusKon

in the kitchen, mutfağa lakin mutfak içine manasindaki mutfağa


ahmethakan923527

Neden puts değil de put?


OnurCahitY

Bende bunu anlamadım. Geniş zaman puts olması gerekmez mi


bekirsoyda

"In the" burada -yemeği mutfağın içinde koyarim- manasina gelmez mi


DavutGurbuz

Bence o manaya da gelir.


Barisuzun1907

Teşekkürler Davut bey açıklamalarınız için.


NicolaTesl4

I set the food in the kitchen. Put kelimesi türkçe düşünme sonucu konulmuş bence doğru cevapda "set" olmalı.


sonstiq

"Yemeği mutfakta koyarım" ile "yemeği mutfağa koyarım" arasındaki farkı nasıl belli ederiz?


cansu812328

Bencede cevaplarda se de olmalı. Neden set olmuyor açıklar mısınız?


Pink145222

Neden meal kullanamıyoruz food yerine


HalilERGEN

I leave the food in the kitchen. Çeviri olarak doğru mudur.


DavutGurbuz

Ben yemeği mutfakta terkederim gibi birşey çıkar bundan.


volcayto

Ben yemeği mutfakta bırakırım.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.