Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben yemeği mutfağa koyarım."

Çeviri:I put the food in the kitchen.

0
4 yıl önce

8 Yorum


xoutoforderx

i put the food to the kitchen yanlış kabul edildi. burada mutfağa derken bir yönelme olduğunu farzederek to kullandım. bunun belli bir kuralı var mı yoksa ezber mi yapmalıyız.

12
Cevap ver4 yıl önce

DavutGurbuz

Where are you going to? I'm going to Kitchen? Bu yaklaşımla doğru görünüyor Yalnız mutfağa giden biz değiliz. Biz birşeyi bir yere koyuyoruz. Bir yerin içine ,daha Türkçesi bir odaya koyuyoruz. Odanın içine konulduğu için in gelmiş olduğu gibi, bu cümle başka türlü de anlaşılabilir. " Mutfakta yemeği koydum." Gıcık bir cümle. *Put something in storage * kullanımı da varmış bknz. http://tureng.com/search/put%20something%20in%20storage

8
Cevap ver3 yıl önce

bekirsoyda

"In the" burada -yemeği mutfağın içinde koyarim- manasina gelmez mi

1
Cevap ver3 yıl önce

DavutGurbuz

Bence o manaya da gelir.

1
Cevap ver3 yıl önce

Barisuzun1907

Teşekkürler Davut bey açıklamalarınız için.

0
Cevap ver2 yıl önce

NicolaTesl4

I set the food in the kitchen. Put kelimesi türkçe düşünme sonucu konulmuş bence doğru cevapda "set" olmalı.

0
Cevap ver1 yıl önce

sonstiq

"Yemeği mutfakta koyarım" ile "yemeği mutfağa koyarım" arasındaki farkı nasıl belli ederiz?

0
Cevap ver1 yıl önce

cansu812328

Bencede cevaplarda se de olmalı. Neden set olmuyor açıklar mısınız?

0
Cevap ver9 ay önce