1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onları masanın üzerine koyun…

"Onları masanın üzerine koyun."

Çeviri:Put them on the table.

January 20, 2014

12 Yorum


L-bag1907

them put on the table şeklinde kurduğum cümleyi kabul etmemesinin sebebi nedir ?


mbbalta

cümle başına "you" yazınca kabul etmiyor! burada özne yazılmaz mı?


DavutGurbuz

Özellikle vurgu yapılmıyorsa, etrafta da başkası yoksa emir cümlelerinde kullanılmıyor. Passive cümlelerde de gerekmedikçe kullanılmaz. The house is being cleaned (by housekeeper).


mbbalta

Merhaba Davut bey, duolingoyu çok sık olmada mobilden takip ediyorum. bu yorumunuzu bilgisayara girince yeni gördüm :) teşekkür ederim. Duolingo pratik yapma anlamında güzel ama başka bir şey ile takviye edilmeli sanırım. çünkü bilmezseniz ilerleyemezsiniz...


kansavsimsek

Emir cümlesi olup olmadığını anlayabileceğimiz bir yapı yok. You başta olunca da kabul edilmeli. Rapor ettim


DavutGurbuz

Evet kabul edilebilir. Yanlış değil. Konuşma dilinde genelde çok söylemiyoruz sadece.

(Siz) Onları masanın üzerine koyun.= (You) Put them on the table.


Xnar

masanın üstüne koy derken zaten emir cümlesi oluyo.


keremt

Place them on the table


Alev285288

Öğretmediğin soruyu vermediğin bilglyi isteme Türkiye Duolingo


murattemurtr

You put them on the table. Olmaz mı buradaki you belli değil mi?


Seyfi464372

Bu sekilde koyarsin oluyor


OsmanZTRK8

cümlede "koyun" diyor yani emir gibi sert şekilde. Böyle olduğunda "put" fiili başa gelir şeklinde biliyorum.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.