1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The cat drinks its milk."

"The cat drinks its milk."

Çeviri:Kedi sütünü içer.

January 20, 2014

62 Yorum

Konu önem sırasına göre

Senel_KOSE

bu konuyu öğreninceye kadar bende sürekli karıştırıyordum. ama İngilizcede biri bir şey yaptığında yaptığı şeyin kime ait olduğunu da belirtmek gerekiyor. yani " kendi kendi sütünü içer" "onlar yemekleri yerler" "biz kendimizi tanırız" gibi bunların hepsinde aitlik bildiren its , their , our , gibi ekleri getirmemiz gerekiyor. mesela O ANNESİNİ SEVER . she lives mother . veya she lives the mother yazarsak olmaz.. "she lives her mother" olmalı yani kendi annesini veya kimin annesini seviyorsa onu belirtmemiş gerekiyor.. umarım anlatabilmişimdir.

November 28, 2014

ismailsefa123

Anlatım çok hoş, tek sorun sever yerine yaşar kullanmışsınız. Her ne kadar yazımı yakın olsa da yanlış öğrenmemek adına lives=yaşar, loves=sever

February 19, 2019

OsmanKO5

süper

August 13, 2017

smtkls

Kendi kendi sutunu icer denilmiyorki diyelim ki oyle denmek isteniyor o zaman its bir ise yaramamis olmuyor mu

July 17, 2014

Selcen_Ozturk

hayır. burada "its" gerekli; aslında 3. şahıstan bahsetmediğimizde bu konu çok açık ama 3. şahısta karışıyor, şöyle ki

  • I drink milk : süt içerim
  • I drink my milk : sütümü içerim (burada "sütümü" diyince "kendi sütüm" olduğu direkt anlaşılıyor zaten çünkü -m eki sadece 1. tekil şahısa ait.)
  • I drink the milk = sütü içerim
  • we drink milk : süt içeriz
  • we drink our milk : sütümüzü içeriz *(burada da kendi sütümüz olduğu çok açık)
  • we drink the milk : sütü içeriz

ama özne 3. tekil ya da şahıs olunca, her ne kadar kastedilenin yine kendi sütü ya da sütleri olduğunu anlasak da, bir ihtimal başkasının sütü de olabileceğinden anlam belirsizleşiyor

  • it drinks milk = o süt içer
  • it drinks its milk = o sütünü içer ( o kendi sütünü içer ya da o başkasının sütünü içer, bunu ancak daha önceki konuya göre anlayabiliriz ama %99 kendi sütüdür yoksa "it drinks Ali's milk" derdik Ali'nin sütünü içse açıkca belirtmek için)
  • it drinks the milk: o, sütü içer

yani its bir işe yaramamış demek tamamen yanlış, anlam değişir koymazsak

November 28, 2014

baristarma

His ve her hayvanlar icin de kullanilabilirmi ''it drinks his milk,,

November 28, 2014

Selcen_Ozturk

hayır, yanlışlıkla yazmışım tabii ki "it drinks his milk" derken, "O onun sütünü içer" demeliyiz yani başkasının sütünü

November 28, 2014

KarahanGezer

the cat drinks own milk dersek olabilir mi

December 13, 2015

MervanDemi4

Çok iyi açıklamışsınız teşekkürler.

September 4, 2016

iskomtek645

aynen

January 7, 2017

NineTheme

Bir seyi gozden kacirdiniz. Bu chmle ayni zamanda kedi kendi sutunu icer olabilir. Onun sutunu ile sutunu arasinda fark var.

Kedi kendi stunu icer Kedi onun sutunu icer.

February 20, 2014

Selcen_Ozturk

Hepsi kabul zaten, biz bu tip cümleleri "Kedi [kendi/onun/] sütünü içer" şeklinde yazıyoruz hep. ama asıl kastedilen kendi sütüdür burada. ama türkçede "sütünü" dediğimizde de ilk bunu anlarız normalde.

February 20, 2014

Mehtapzuur

The cat drinks is milk desek ? Sütünü anlami olmuyor mu yine ? Its kafa karistiriyor

November 28, 2014

Selcen_Ozturk

"The cat drinks is milk" cümlesinin İngilizcede hiçbir anlamı yok, ne düşünerek oraya is koydunuz bilmiyorum

November 28, 2014

Ossmon

Dusunmedik dinledik.dinleyince is gibi geliyo 'its' ede 'is' kadar asina olmayinca.

February 24, 2015

lucky491485

Kedinin sütü diyor ama have has falan yok! Neden ?

December 21, 2015

elineren2

cumle anlamında kedi onun sütünü içer deniyor ama tecumesi kedi sütünü içer gibi yapılmış yani aslında cümlede başkasına ait bir sütü içmek varken tercumede kedi ona ait sütü içiyor gibi olmuş ozaman ceviriye göre ( the cat drinks milk) desek olmuyomu neden its koymuşuz

February 26, 2016

eyll_kara

Söylüyorum anlamıyor sesim mi yanlış ya

September 13, 2017

celalettinnn

İt is yazdim kabul etmedi its le it is ayni sey degil mi?

May 3, 2014

aoskdaosdkoas

değil, its = onun aşağıda selcen hanım da açıklamış.

May 6, 2014

igo1

kedi onu sütünü içer yazdım ( n ) harfini unuttum neredeyse doğru demesi lazım değil mi

June 22, 2014

Selcen_Ozturk

yanlış yazdığın kelimenin başka bir anlamı varsa hata sayılır. yani onun yerine onu yazarsan hata olur ama onunn yazsan hata sayılmaz mesela

June 22, 2014

EgemenYces

"kendi kendi sütünü içer" ile "kedi kendisinin sütünü içer" arasında fark yoksa o da kabul edilmeli

July 19, 2014

ahmet5893

İtself kendi degilmi

August 31, 2014

Selcen_Ozturk

kendi başına anlamında kendi demek, kendü sütü gibi tamlamalarda kullanılamaz

November 28, 2014

bayram.goz

şu s takısını bi türlü çözemedim he she it olunca s oluyor anladım. mesela kedi o oluyor. peki adam deyince neden o olmuyor neden s takısı almıyor o cümlede

October 15, 2014

Selcen_Ozturk

adam diyince de alır tabii ki. büyük ihtimalle siz "men"i de adam sanıyorsunuz ama o "adamlar" demek

November 28, 2014

MelekAsker

Sonunda anladım ya sagolun :)

January 11, 2015

Buluice

It's ile it is aynı değil mi ?

January 22, 2015

dragonit13

Yaw its ile it is ayni degil mi yanlis dedi bana

February 7, 2015

katy_1234

kedisüt içer nasıl oluyo yaa

March 7, 2015

Semih_Arda

Neden kedi sütü içer olmuyor

March 26, 2015

saim1230

ıts yazıyor onun demiyior yanlış söylüo öğretmenime bile sordum

March 31, 2015

sevda27

onun sütünü kedi içer demiyor mu ben cümleyi anlamadım

April 18, 2015

imamHatiplim

onun kedisi süt içer olmazmıydı

July 28, 2015

Aoo_1453

işin ehli değilim ama konu gereğince "ITS" kelimesinin "ONUN" analmında kullanılması gerekir diye düşünüyorum

çünkü bu bölümde iyelik konusunu işliyoruz

It / Its / Its O / Onun / Onun(ki)

burada bence cevap : Kedi "onun" sütünü içer olabilirdi. The cat drinks "its" milk.

Bu yazdıklarım tamamen benim şahsi görüşümdür bir bilgi olarak algılamayın.

September 1, 2015

hafsadashie

hiçbirşey anlamadım bu sistemden arkadaşım ya

September 1, 2015

ali5613

ama ananızın lan bu soru dualingo da yanliş

December 3, 2015

OsmanAte1

ıts onun demek değilmi

December 23, 2015

mizinamo

Evet

December 23, 2015

yitik_kalem

Tartışmak güzeldir ...Hele ki dil olunca..

January 16, 2016

Burak.Tekin

devrik bir cümle olmuş

January 26, 2016

onurr35

kedi o sütü içer. değilmi arkadaşlar its orda ne anlamda kullanılmış anlayamadım.

March 12, 2016

mizinamo

Burada, its "onun" demek.

Türkçe'de, "onun sütünü" dememiz lazım degil; sadece "sütünü" de uygun.

March 12, 2016

apkteam44

Gayet güzel

August 10, 2016

Niko889344

Onun kedisi sut icer

August 26, 2016

mizinamo

That would be "His cat drinks milk."

August 26, 2016

ElifNur442462

Yanlız "the cat" dediği için çoğul olmuyor mu?

October 4, 2016

melekren0

onun kedisi süt içer olacak yaa

November 8, 2016

mahmutfaruk

"kedi onun sütünü içer" yazdım kabul etti.

December 9, 2016

iskomtek645

hayvan gibi soru

January 4, 2017

karamanefe

salakmısınız siz çok kolay

January 8, 2017

AzraKaraka3

Algılamıyor ki ya :I

February 4, 2017

ruzgar219193

Sesimi algilamiyo yeptti ta

June 27, 2017

gkalpfer

O kedi buraya gelecek

August 31, 2017

ercankuru

sesleri birbirine çok yakın okunuyor. its ile eats neredeyse aynı.

June 1, 2018

Anoktakadir

En başan beri şu s takılarını anlayamadım bi böyle olur diyosunuz o yaldan gidiyorum yanlış olunca bu şekilde olursa durum değişir diyorsunuz öyle yapıyorum bi süre sonra oda yanlış oluyor internetten araştırıyorum en başa dönüyorum doğru oluyor yine bi süre sonra yanlışlar tekrar başlıyor abi nasıl bi s takısı bu bunu öğresem tamam amkkkk

June 28, 2018

SERHATGS06

It s

July 2, 2018

cennet1616

Kedi süt içerle kedi sütünü içerin farkı ne aynı ikiside

September 8, 2018

Ferdi402572

Arkadaşlar drinks s takısı alınca çoğul olmuyor mu

October 4, 2018

Tigrerra

Ben yanlışlıkla kedi kendi suyunu içer yazdım ve kabul oldu

September 4, 2019

cilekliparfum

Önemli

September 12, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.