1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The cat drinks its milk."

"The cat drinks its milk."

Çeviri:Kedi sütünü içer.

January 20, 2014

26 Yorum


Senel_KOSE

bu konuyu öğreninceye kadar bende sürekli karıştırıyordum. ama İngilizcede biri bir şey yaptığında yaptığı şeyin kime ait olduğunu da belirtmek gerekiyor. yani " kendi kendi sütünü içer" "onlar yemekleri yerler" "biz kendimizi tanırız" gibi bunların hepsinde aitlik bildiren its , their , our , gibi ekleri getirmemiz gerekiyor. mesela O ANNESİNİ SEVER . she lives mother . veya she lives the mother yazarsak olmaz.. "she lives her mother" olmalı yani kendi annesini veya kimin annesini seviyorsa onu belirtmemiş gerekiyor.. umarım anlatabilmişimdir.


ismailsefa123

Anlatım çok hoş, tek sorun sever yerine yaşar kullanmışsınız. Her ne kadar yazımı yakın olsa da yanlış öğrenmemek adına lives=yaşar, loves=sever


mazlumakn1

peki hocam cümlenin neresine gelecek bu k3limeler


NineTheme

Bir seyi gozden kacirdiniz. Bu chmle ayni zamanda kedi kendi sutunu icer olabilir. Onun sutunu ile sutunu arasinda fark var.

Kedi kendi stunu icer Kedi onun sutunu icer.


Selcen_Ozturk

Hepsi kabul zaten, biz bu tip cümleleri "Kedi [kendi/onun/] sütünü içer" şeklinde yazıyoruz hep. ama asıl kastedilen kendi sütüdür burada. ama türkçede "sütünü" dediğimizde de ilk bunu anlarız normalde.


smtkls

Kendi kendi sutunu icer denilmiyorki diyelim ki oyle denmek isteniyor o zaman its bir ise yaramamis olmuyor mu


Selcen_Ozturk

hayır. burada "its" gerekli; aslında 3. şahıstan bahsetmediğimizde bu konu çok açık ama 3. şahısta karışıyor, şöyle ki

  • I drink milk : süt içerim
  • I drink my milk : sütümü içerim (burada "sütümü" diyince "kendi sütüm" olduğu direkt anlaşılıyor zaten çünkü -m eki sadece 1. tekil şahısa ait.)
  • I drink the milk = sütü içerim
  • we drink milk : süt içeriz
  • we drink our milk : sütümüzü içeriz *(burada da kendi sütümüz olduğu çok açık)
  • we drink the milk : sütü içeriz

ama özne 3. tekil ya da şahıs olunca, her ne kadar kastedilenin yine kendi sütü ya da sütleri olduğunu anlasak da, bir ihtimal başkasının sütü de olabileceğinden anlam belirsizleşiyor

  • it drinks milk = o süt içer
  • it drinks its milk = o sütünü içer ( o kendi sütünü içer ya da o başkasının sütünü içer, bunu ancak daha önceki konuya göre anlayabiliriz ama %99 kendi sütüdür yoksa "it drinks Ali's milk" derdik Ali'nin sütünü içse açıkca belirtmek için)
  • it drinks the milk: o, sütü içer

yani its bir işe yaramamış demek tamamen yanlış, anlam değişir koymazsak


karamanefe

salakmısınız siz çok kolay


gkalpfer

O kedi buraya gelecek


eyll_kara

Söylüyorum anlamıyor sesim mi yanlış ya


ercankuru

sesleri birbirine çok yakın okunuyor. its ile eats neredeyse aynı.


Anoktakadir

En başan beri şu s takılarını anlayamadım bi böyle olur diyosunuz o yaldan gidiyorum yanlış olunca bu şekilde olursa durum değişir diyorsunuz öyle yapıyorum bi süre sonra oda yanlış oluyor internetten araştırıyorum en başa dönüyorum doğru oluyor yine bi süre sonra yanlışlar tekrar başlıyor abi nasıl bi s takısı bu bunu öğresem tamam amkkkk


cennet1616

Kedi süt içerle kedi sütünü içerin farkı ne aynı ikiside


Ferdi402572

Arkadaşlar drinks s takısı alınca çoğul olmuyor mu


JeffRey2287

Ben yanlışlıkla kedi kendi suyunu içer yazdım ve kabul oldu


Anar886683

Bu dialingoda Azerice olsaydi bu qeder cetinlik cekmezdim Turk dili qramatikasi bizim dille coxda uygun deyil


Bugra19060

Suyunu yazdım yazım yanlışından kabul etti :D


PalaBayku

Oncesen duzgn konusamzdim ama simdi harika bir ingilizce becerim var


Bladeoxxx

Baska ornekte; The cat drinks its water çevirirken , Kedi suyunu içer kabul edilmiyor. Şu tezatlığı artık düzeltin


omerasaf725

Herkezin ıstediği yanit Its onun demek It bu demek Ilk basta bende yanlis yaptim ama sonra alisiyorsunuz Alirim 1 beğeni


mer718119

Başka soruda its kendi suyunu içer burada its onun sütünü içer hayır neyi kovalıyorsunuz açık açık yazında millet kafayı yemesin rezilsin ADMİN REZİLLLLL


Aytenozdemir226.

Türkçesini veriyor sonra ingilizcesini istiyor orada the yı bazen başta istiyor bazen hiç istemiyor bunun sebebi ne

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.