"Thewomandrinkswater."

Çeviri:Kadın su içer.

4 yıl önce

22 Yorum


Resist4Freedom

Drinks water daki s takısı geniş zaman oluyor yani içer

4 yıl önce

SelenYeni

Katılıyorum

4 gün önce

DavutMaral

Arkadaşlar cümlede hicbir nesne "s" takisi almadigi için drinks olarak kullanılir eger cümlede herhangi bir nesne "s" takisi almiş ise drink olarak kullanilir..

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümlenin öznesi -s (çoğul) eki almışsa tekil öznedir, dolayısıyla fiile -s (geniş zaman için 3. tekil şahıs eki) getirmeyiz derseniz çok yararlı bir ipucu.

"The girl drinkS water. "
(= Kız su içer.)

"The girlS drink water. "
(= Kızlar su içerler.)

Ancak cümlede "herhangi bir nesnenin -s takısı alması"yla ilgili genellemr yapmak yanıltıcı olabilir; çünkü fiilin -s takısı alması tamamen özneyle alakalı. Halbuki cümlede çoğul eki alan başka ögeler olabilir.

"She eats the appleS."
(= O, elmaLARı yer.)

Bir de -s almayan (düzensiz çoğul) isimlere dikkat etmemiz lazım:

"The woman drinks. "
(= Kadın içer.)

"The women drink."
(= Kadınlar içerler.)

1 yıl önce

CengizGune

Burada s takisinin gelmesinin nedenni cumlenun genis zaman olmasi ondan ziyade he she it oznelerine s takisi gelir

3 yıl önce

alper37

kadın diyor ya,(o) dermiş gibi oluyo.yani başka birini söylediğin için (drink) değil,(dirinks) oluyor.

3 yıl önce

nilayatik55

Yani woman she olduğu için s takısı gelmiş.cümle olumluysa he she it varsa ve geniş zamansa o cümle s takısı gelir

1 yıl önce

lhan201514

S takisi yakti beni :)

1 yıl önce

halise180830

Kadınlar değil mi

2 yıl önce

NUR-ELA

He \she it oznelerinde s gelir

2 yıl önce

Ayenur407455

Nasıl geçmiş zaman veya geniş z. Oldugunu anlıyoruz örn; the woman ....... water. demiş. Kadın su içtide diyebiliriz içerde nasıl anlayacagız onu ...

1 yıl önce

Tuba591470

Drinks içmek demek

1 yıl önce

Hvva8

Woman she oldugu icin s gerekiyor

1 yıl önce

laydaNur884997

Neden, Kadın suyu içer değil de kadın "su" içer

9 ay önce

irmak498139

The woman drinks water türkcesi kadın su icer MOMAN kadın ✔ ama kadınlar olarak iş değişiyor o a eye dönüyor Yani WOMEN kadınlar demek bunu karıştirmayın

8 ay önce

EDZ.KRTL

The woman drink water yazdım ama olmadı. The woman diyerek bir kadını kastetmiyormuyuz

4 yıl önce

CHAMPTZ

Çoğul olursa -s takısı gelmez. The woman tek kişi, bu yüzden 'drinks'

4 yıl önce

gkalpfer

(The woman drinks water) (Kadın su içer) Woman=Kadın✓ Women=Kadınlar. Cümlede özne tekil olduğundan Genişzaman(I=Ben)hariç Tekil öznelerden sonra gelen fiillerin=(drink) sonuna genellikle (s) gelir ve (drinks) olur. fiile göre (s,es,ies) gelebilir.

1 yıl önce

DndAlibeyo

Ben yeni katıldım 10 yaşında olan var mı?

1 yıl önce

MuhammedDa786896

Su es takilarini oldum olasi anlamadim

6 ay önce

ali581369
21 saat önce

ali581369
21 saat önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.