Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The woman drinks water."

Çeviri:Kadın su içer.

1
4 yıl önce

29 Yorum


Resist4Freedom

Drinks water daki s takısı geniş zaman oluyor yani içer

60
Cevap ver4 yıl önce

DavutMaral

Arkadaşlar cümlede hicbir nesne "s" takisi almadigi için drinks olarak kullanılir eger cümlede herhangi bir nesne "s" takisi almiş ise drink olarak kullanilir..

32
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümlenin öznesi -s (çoğul) eki almışsa tekil öznedir, dolayısıyla fiile -s (geniş zaman için 3. tekil şahıs eki) getirmeyiz derseniz çok yararlı bir ipucu.

"The girl drinkS water. "
(= Kız su içer.)

"The girlS drink water. "
(= Kızlar su içerler.)

Ancak cümlede "herhangi bir nesnenin -s takısı alması"yla ilgili genellemr yapmak yanıltıcı olabilir; çünkü fiilin -s takısı alması tamamen özneyle alakalı. Halbuki cümlede çoğul eki alan başka ögeler olabilir.

"She eats the appleS."
(= O, elmaLARı yer.)

Bir de -s almayan (düzensiz çoğul) isimlere dikkat etmemiz lazım:

"The woman drinks. "
(= Kadın içer.)

"The women drink."
(= Kadınlar içerler.)

4
Cevap ver9 ay önce

ALTANIL

Harika bilgilendirme için teşekkürler

0
Cevap ver3 ay önce

Doan652426

Yalan yalann söylüyorsun yalannnnnn

0
Cevap ver4 hafta önce

alper37

kadın diyor ya,(o) dermiş gibi oluyo.yani başka birini söylediğin için (drink) değil,(dirinks) oluyor.

7
Cevap ver3 yıl önce

MuhammedTQ

Dirinks ne

0
Cevap ver1 yıl önce

MustafaDem672433

He, she, it öznelerini kullandığımızda geniş zaman kullanırken "s" takısı getirmeliyiz

6
Cevap ver11 ay önce

DndAlibeyo

İçmek

0
Cevap ver8 ay önce

NehirDomlu

içmek yada içer

0
Cevap ver3 hafta önce

CengizGune

Burada s takisinin gelmesinin nedenni cumlenun genis zaman olmasi ondan ziyade he she it oznelerine s takisi gelir

5
Cevap ver3 yıl önce

lhan201514

S takisi yakti beni :)

2
Cevap ver1 yıl önce

EDZ.KRTL

The woman drink water yazdım ama olmadı. The woman diyerek bir kadını kastetmiyormuyuz

1
Cevap ver3 yıl önce

CHAMPTZ

Çoğul olursa -s takısı gelmez. The woman tek kişi, bu yüzden 'drinks'

4
Cevap ver3 yıl önce

gkalpfer

(The woman drinks water) (Kadın su içer) Woman=Kadın✓ Women=Kadınlar. Cümlede özne tekil olduğundan Genişzaman(I=Ben)hariç Tekil öznelerden sonra gelen fiillerin=(drink) sonuna genellikle (s) gelir ve (drinks) olur. fiile göre (s,es,ies) gelebilir.

1
Cevap ver11 ay önce

DndAlibeyo

Ben yeni katıldım 10 yaşında olan var mı?

1
Cevap ver8 ay önce