1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Does he also have an Italian…

"Does he also have an Italian passport?"

Çeviri:Onun İtalyan pasaportu da var mı?

January 21, 2014

23 Yorum


mgvn

onun da şeklinde başlayarak ; onun da bir İtalyan pasaportu var mı ? diyebilirmiyiz.


SercanGazi

Ben de oyle dedim ama kabul etmedi.


asikarlla

Onun bir italyan pasaportu da varmi. anlami farkli sizin kelimenizin anlami daha farkli .


Esenkaya20

Also genel kullanımda vurgu yaptığı kısmın önüne mi geliyor? burada italyan pasaportuna vurgu yapılmış ve "italyan pasaportu da" olmuş peki "onun da italyan pasaportu var" demek isteseydik also yu nereye koyacaktık


omercito

"Also"nun cümle içerisinde kullanılmasının en doğru olduğu yer, fiillerin önüdür.

"He also has an Italian passport."

Should, could, may, might vs "modal"lar ile kullanıldığında ise, bu "modal"ların hemen arkasında kullanılır.

"He should also have an Italian passport."

Aynı şekilde, auxiliary verbs dediğimiz yardımcı fiillerin de hemen arkasında kullanılır.

"This is also an Italian passport."

"He is also going to have an Italian passport."

"He will also have an Italian passport."

"He has also had an Italian passport."

vs...


Bunun dışında cümlenin sonunda veya başında kullanılması, yukarıdaki kullanım şeklinden sonra tercih edilen en sık kullanım. Burada dikkat edilmesi gereken şey, "also"nun tüm cümleye etki ediyor olması. Dolayısıyla, sorduğunuz cümlenin yanıtı da bu şekildeki bir kullanımla sağlanabilir.

"Also, he has an Italian passport."

"He has an Italian passport, also."


seomeo

he den sonra neden has degilde have kullanmıs merak ettim


Selcen_Ozturk

"does" ile başlayan bir soru cümlesi olduğundan


seomeo

teşekkür ederim bir aydınlanma yaşadım :)


nergizcetin

Onun italyan bir pasaportu da var mi? cumlesi kabul edilmesi gerekmez mi an kullanilmis


ekrem2027

biri bana desinki an Italian dediği kısmı net bi şekilde anladım :S


savasxxx

Sorunuz eger neden "a Italian" degilde "an Italian" seklindeyse aciklamasi gayet net. Sesli telaffuzu olan bir isimden once sayi sifati olan "a(bir)" getirmek istersek İngilizcede "an" kullanilir. "an apple" "bir elma" gibi


ekrem2027

yok telafuzla ilgili ne söylediğini tahmin edemedim o anlamda


AZERI4

Passport u password diye yazdım


[aktif olmayan kullanıcı]

    Onun da bir İtalyan pasaportu var? Nasıl yazılır?


Aye560153

    Also nun pasaporttan sonra gelmesi gerekmez miydi He de sonra gelmiş ama pasaport'a "de da"anşamı vermiş çok tuhaf


NCdNlZ

    Benim sorunum telaffuzla. Does değil de this der gibi telaffuz edilmiş. Bu gibi durumlarla sık karşılaşıyorum. Bu sadece benim karşılaştığım bir sorun mu? Tabi ki çeviri ile de ilgili sorunlarım olmuyor değil.


yvzclp

    Does la başladığı zaman, he she it olduğu zaman has kullanılmıyor muydu? Do ile başladığında da have kullanıyoruz? Fark ne olacak anlayamadım...


freelancer03

    Do I have? Do you have? Do we have? Do they have? Does he have? Does she have? Does it have? kısacası geniş zaman "sahip olmak" anlamında ki soru cümlelerinde has yerine have kullanılır.


bahtiyaratici

    Bu soruya kısa cevap has li mi have li mi verilir


serdogan5

    tartışılacak bir durum yok. onun da lık bir durum yok. burda ki also "italyan dışında" anlamı katmış.


Elcan649765

    Peki ya onun onun da mı italyan pasaportu var. Demek istesem ne yapacam? Aslo'yu silip sonuna too koysam olur mu?


Selin402383

    Ayrıca kelimesi seçeneklerde yok ki

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.