1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Does he also have an Italian…

"Does he also have an Italian passport?"

Çeviri:Onun İtalyan pasaportu da var mı?

January 21, 2014

19 Yorum

Konu önem sırasına göre

mgvn

onun da şeklinde başlayarak ; onun da bir İtalyan pasaportu var mı ? diyebilirmiyiz.

April 10, 2014

SercanGazi

Ben de oyle dedim ama kabul etmedi.


ekrem2027

biri bana desinki an Italian dediği kısmı net bi şekilde anladım :S


savasxxx

Sorunuz eger neden "a Italian" degilde "an Italian" seklindeyse aciklamasi gayet net. Sesli telaffuzu olan bir isimden once sayi sifati olan "a(bir)" getirmek istersek İngilizcede "an" kullanilir. "an apple" "bir elma" gibi


ekrem2027

yok telafuzla ilgili ne söylediğini tahmin edemedim o anlamda


AZERI4

Passport u password diye yazdım


Esenkaya20

Also genel kullanımda vurgu yaptığı kısmın önüne mi geliyor? burada italyan pasaportuna vurgu yapılmış ve "italyan pasaportu da" olmuş peki "onun da italyan pasaportu var" demek isteseydik also yu nereye koyacaktık


omercito
Mod

"Also"nun cümle içerisinde kullanılmasının en doğru olduğu yer, fiillerin önüdür.

"He also has an Italian passport."

Should, could, may, might vs "modal"lar ile kullanıldığında ise, bu "modal"ların hemen arkasında kullanılır.

"He should also have an Italian passport."

Aynı şekilde, auxiliary verbs dediğimiz yardımcı fiillerin de hemen arkasında kullanılır.

"This is also an Italian passport."

"He is also going to have an Italian passport."

"He will also have an Italian passport."

"He has also had an Italian passport."

vs...


Bunun dışında cümlenin sonunda veya başında kullanılması, yukarıdaki kullanım şeklinden sonra tercih edilen en sık kullanım. Burada dikkat edilmesi gereken şey, "also"nun tüm cümleye etki ediyor olması. Dolayısıyla, sorduğunuz cümlenin yanıtı da bu şekildeki bir kullanımla sağlanabilir.

"Also, he has an Italian passport."

"He has an Italian passport, also."


seomeo

he den sonra neden has degilde have kullanmıs merak ettim


Selcen_Ozturk

"does" ile başlayan bir soru cümlesi olduğundan


seomeo

teşekkür ederim bir aydınlanma yaşadım :)


nergizcetin

Onun italyan bir pasaportu da var mi? cumlesi kabul edilmesi gerekmez mi an kullanilmis


yvzclp

Does la başladığı zaman, he she it olduğu zaman has kullanılmıyor muydu? Do ile başladığında da have kullanıyoruz? Fark ne olacak anlayamadım...


freelancer03

Do I have? Do you have? Do we have? Do they have? Does he have? Does she have? Does it have? kısacası geniş zaman "sahip olmak" anlamında ki soru cümlelerinde has yerine have kullanılır.


bahtiyaratici

Bu soruya kısa cevap has li mi have li mi verilir


serdogan5

tartışılacak bir durum yok. onun da lık bir durum yok. burda ki also "italyan dışında" anlamı katmış.


-Raaki

Onun da bir İtalyan pasaportu var? Nasıl yazılır?


Elcan649765

Peki ya onun onun da mı italyan pasaportu var. Demek istesem ne yapacam? Aslo'yu silip sonuna too koysam olur mu?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.