Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Does he also have an Italian passport?"

Çeviri:Onun İtalyan pasaportu da var mı?

0
4 yıl önce

17 Yorum


mgvn
mgvn

onun da şeklinde başlayarak ; onun da bir İtalyan pasaportu var mı ? diyebilirmiyiz.

2
Cevap ver4 yıl önce

SercanGazi

Ben de oyle dedim ama kabul etmedi.

0
Cevap ver3 yıl önce

ekrem2027

biri bana desinki an Italian dediği kısmı net bi şekilde anladım :S

1
Cevap ver3 yıl önce

savasxxx

Sorunuz eger neden "a Italian" degilde "an Italian" seklindeyse aciklamasi gayet net. Sesli telaffuzu olan bir isimden once sayi sifati olan "a(bir)" getirmek istersek İngilizcede "an" kullanilir. "an apple" "bir elma" gibi

0
Cevap ver3 yıl önce

ekrem2027

yok telafuzla ilgili ne söylediğini tahmin edemedim o anlamda

1
Cevap ver3 yıl önce

AZERI4

Passport u password diye yazdım

1
Cevap ver1 yıl önce

Esenkaya20

Also genel kullanımda vurgu yaptığı kısmın önüne mi geliyor? burada italyan pasaportuna vurgu yapılmış ve "italyan pasaportu da" olmuş peki "onun da italyan pasaportu var" demek isteseydik also yu nereye koyacaktık

0
Cevap ver4 yıl önce

omercito
omercito

"Also"nun cümle içerisinde kullanılmasının en doğru olduğu yer, fiillerin önüdür.

"He also has an Italian passport."

Should, could, may, might vs "modal"lar ile kullanıldığında ise, bu "modal"ların hemen arkasında kullanılır.

"He should also have an Italian passport."

Aynı şekilde, auxiliary verbs dediğimiz yardımcı fiillerin de hemen arkasında kullanılır.

"This is also an Italian passport."

"He is also going to have an Italian passport."

"He will also have an Italian passport."

"He has also had an Italian passport."

vs...


Bunun dışında cümlenin sonunda veya başında kullanılması, yukarıdaki kullanım şeklinden sonra tercih edilen en sık kullanım. Burada dikkat edilmesi gereken şey, "also"nun tüm cümleye etki ediyor olması. Dolayısıyla, sorduğunuz cümlenin yanıtı da bu şekildeki bir kullanımla sağlanabilir.

"Also, he has an Italian passport."

"He has an Italian passport, also."

37
Cevap ver24 yıl önce

seomeo

he den sonra neden has degilde have kullanmıs merak ettim

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"does" ile başlayan bir soru cümlesi olduğundan

13
Cevap ver14 yıl önce

seomeo

teşekkür ederim bir aydınlanma yaşadım :)

5
Cevap ver4 yıl önce

nergizcetin

Onun italyan bir pasaportu da var mi? cumlesi kabul edilmesi gerekmez mi an kullanilmis

0
Cevap ver4 yıl önce

yvzclp

Does la başladığı zaman, he she it olduğu zaman has kullanılmıyor muydu? Do ile başladığında da have kullanıyoruz? Fark ne olacak anlayamadım...

0
Cevap ver3 yıl önce

freelancer03

Do I have? Do you have? Do we have? Do they have? Does he have? Does she have? Does it have? kısacası geniş zaman "sahip olmak" anlamında ki soru cümlelerinde has yerine have kullanılır.

6
Cevap ver13 yıl önce

OneRealist

teşekkürler

0
Cevap ver2 yıl önce

bahtiyaratici

Bu soruya kısa cevap has li mi have li mi verilir

0
Cevap ver3 yıl önce

serdogan5

tartışılacak bir durum yok. onun da lık bir durum yok. burda ki also "italyan dışında" anlamı katmış.

0
Cevap ver2 yıl önce