"Bir adam ekmeği yiyor."

Çeviri:Ein Mann isst das Brot.

May 8, 2016

4 Yorum
Tartışma kilitli.


ahmetefe1903

Yani den ne oluyor?


MeteUlku

"der/die/das", belirli artikellerdir. Eğer bahsettiğimiz şey belli bir şeyse, yani ikimiz de neyden bahsettiğimizi tam olarak biliyorsak bu artikeller kullanılır. Eğer belli değilse, isim "ein/eine" belirsiz artikeli alır veya sadece çoğul halde kullanılır. Ancak "Brot", ein/eine alamaz çünkü sayılamayan bir isim.

  • "Ein Mann isst Brot." = "Bir adam, ekmek yiyor." (Herhangi bir ekmek olabilir, bilmiyoruz hangi ekmekten bahsettiğimizi, ortada belli bir ekmek yok.)
  • "Ein Mann isst das Brot." = "Bir adam, ekmeği yiyor." (Ortada ikimizin de bildiği bir ekmek var, örneğin mutfak masasının üstünde bir ekmek var ve bir adam gelmiş o ekmeği yiyor, ikimiz de o ekmeğin hangi ekmek olduğunu biliyoruz, bu yüzden "das" geldi.)

ahmetefe1903

Ein Mann isst Brot cevabı olur mu?


aslan.ilker

Olamaz konu akkusativ, "das" koydugun zaman "ekmeğ-i" demis oluyorsun

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.