Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben yerken okurum."

Çeviri:I read while I eat.

4 yıl önce

45 Yorum


mbuse

while I eat ya da when I eat dediğimizde aradaki fark nedir acaba?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genel olarak while uzun süren bir şeyi belirtirken when daha kısa ya da anlık şeyler için daha doğru. zaman zaman birbirlerinin yerine geçebilirler ama her zaman değil. bu nedenle "en doğru" çeviri olarak when daha "-ince", while da daha"-iken" e yakın (istisnalar mevcut)

(we dance when you come- sen gelince dans ederiz vs we dance while you sleep-sen uyurken dans ederiz)

4 yıl önce

FurkanGlle1

Verdigin örnekten, daha cok, "when (-ince)" bir sonucu, "while (-iken)" ise bir sureci birdiriyor gibi. Yani, bir seyin uzun ve kisa surmesi meselesini anlayamadim.

3 yıl önce

ercanberber

Sanırım o da senin bahsettiğin durumu ifade etmek istemiş ama sen daha doğru tanımlamışsın

4 ay önce

merter674941

İ read as i eat neden olmuyo selcen hanim

1 ay önce

MustafaACIKGOZ

"I read while eat" yazdım.Olmaz mı?

4 yıl önce

Turker90

Ben de öyle yazdım.

4 yıl önce

AynurAta

ben de özneler aynıysa yazmaya gerek yoktu hani başka bir soruda ben kabul etmez diye özneleri iki kere yazdım ona da yanlış dedi İLGİNÇ!!!!!

3 yıl önce

Turker90

Sorumuza da cevap alamadık üstelik.

3 yıl önce

Xnar
Xnar

ben de öyle yazanların gurbanıyım :D

Meğersem I read while I eat olacakmış

2 yıl önce

dogan895113

Eat yer eating yerim

6 ay önce

SenaAkdemir

eat ın başına I getirmeniz gerek

3 yıl önce

Halilbrahi983358

When genellikle cümle içerisindeki farklı zamanlı cümlecikleri bağlar, cümleciklerin zamanı aynıysa while ı yapıştır yani iki eylem aynı anda gerçekleşiyorsa.

3 yıl önce

Kasura41

I read as I eat olmaz mı ?

3 yıl önce

esrabeslgl

I read as i eat neden olmuyor

2 yıl önce

Yusuf_AKsoy

İ read while i eat. Buda olmazmi kabul etmedi

1 yıl önce

turhanone

when I eat I read de doğru olmuyor mu olmuyorsa neden ?

4 yıl önce

juniur

when cümlenin başına gelirse ne zaman anlamına gelir ortada bağlaç görevi görür

3 yıl önce

zeynepergene

zor bir cumle yapisi yeni basliyanlar icin ben bile yanlis yaptim

2 yıl önce

Fatihhh17

I eat while read dedim kabul etmedi

2 yıl önce

Gulbaharakcay

While nedir

2 yıl önce

Ysuufcaanp

While:süre

7 ay önce

engin3549

While ile when arasinda nasil bi fark var acaba bu soruda when kabul edilmiyor

2 yıl önce

cefer-zahid94

neden as değilde while oldu? biriniz teferruatiyla aciklarsa memnun olurum

1 yıl önce

suM1Ps

Eat mı eating mi. Eat yazıyorum eating olarak gösteriyo

10 ay önce

Rana467170

I eat while read yazdım kabul etmedi. neden

7 ay önce

Kasura41

Günlük hayatta kullanırken sorun olmaz ama grammer olarak bakarsan doğru olan bu aslında orda cümle ayrımı gibi birşey vardır while cümlenin ortasına koyarak ayırmış o yüzden orda okuma eylemini kimin yaptığını belirtmen gerek - Yusuf

7 ay önce

Esra832196

When I eat neden olmuyor ki

2 yıl önce

Kasura41

İken = while / dığı diği= When
Örnek I always leave here when he comes

7 ay önce

YusufTun

Cümlede whlie varken birinci cümle ve ikinci cümle yer değiştirebilir diye biliyodum I eat while read yazdım olmadı. Why?

2 yıl önce

Whiskeyice

Basit basit sorular sordun, 3 lingotuna, 5 lingotuna iddaya girelim dedin kabul etmedim. 7 lingotuna olsun dedin, kabul ettim. Sanki devlet memuru alican kpss sorusu gibi kazık sorular sormaya başladin. Hayır lingorunda değilim de. neden çalışmadığım yerden sormaya başladın.

8 ay önce

FatmaErdem

Bir çok örnekte while yerine when yazılmış ama

4 yıl önce

onurto

cok guzel aciklamissinz eyvallah

3 yıl önce

ahmetkar

I read when I read neden olmadı

3 yıl önce

semih433353

Malsın cunku

2 yıl önce

AKINOSMN

Okurken okuyorsun şu an :))

3 yıl önce

edaozdemir

When I read, I eat yazdım neden olmadı

3 yıl önce

AKINOSMN

Soru cümlesi değil de ondan :))

3 yıl önce

grhnckmk

When, where vs bunlar her zaman soru kalibi değillerdir Osman.

2 yıl önce

CosqunEzim

Allah razi olsun

2 yıl önce

egemeneroll

while I eat diye bisey olur mu ya while kullaniyosan fiile ing takisi gelir zaten boyle boktan bi uygulama gormedim ben hayatimda

2 yıl önce

GltenAkden

While ne

2 yıl önce

PrincessofCA

Öf ne gıcık şey bu ya doğru söylememe rağmen olmuyo bundan sonra mikrofonu kapatıcam -_-

2 yıl önce

danielpalaz

while da -ing oluyo. kafanız mı güzel

3 yıl önce

Huseyin_Erdogan

I read while eat.Dogru olmasi lazim neden değil? Özneler ortak sonucta

3 yıl önce