1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben yerken okurum."

"Ben yerken okurum."

Çeviri:I read while I eat.

January 21, 2014

91 Yorum


mbuse

while I eat ya da when I eat dediğimizde aradaki fark nedir acaba?


Selcen_Ozturk

genel olarak while uzun süren bir şeyi belirtirken when daha kısa ya da anlık şeyler için daha doğru. zaman zaman birbirlerinin yerine geçebilirler ama her zaman değil. bu nedenle "en doğru" çeviri olarak when daha "-ince", while da daha"-iken" e yakın (istisnalar mevcut)

(we dance when you come- sen gelince dans ederiz vs we dance while you sleep-sen uyurken dans ederiz)


FurkanGlle1

Verdigin örnekten, daha cok, "when (-ince)" bir sonucu, "while (-iken)" ise bir sureci birdiriyor gibi. Yani, bir seyin uzun ve kisa surmesi meselesini anlayamadim.


ercanberber

Sanırım o da senin bahsettiğin durumu ifade etmek istemiş ama sen daha doğru tanımlamışsın


merter674941

İ read as i eat neden olmuyo selcen hanim


Emre172837

Sanki orada "yediğim gibi okurum anlamı çıkıyor"


Eyp376412

Bunla ilgili bir ornek cumle var. When I drive I think aslinda ikisi de surekli yapilan eylemlerden bahs ediyor


Bediha06

Araba sürerken düşünürüm!


Bediha923467

While herzaman,when arasıra yani anladığım kadarı ile.


Bediha923467

Noktalı sözlük kullansanız Selcen hanım kelimelerin anlamları için.


Begm718824

While i eat: ben yerken When i eat : ben yediğim zaman

Anlamları aynı çaviriliş biraz farklı


Eyp376412

Simdi oturdu biz Türkçede duz mantık kullaniyoruz İngiliz dili de aynı olur kafasini asmam lazım


papatya01252746

2 kere "I" bu saçmalık...


papatya01252746

Su ingilizce cok sacma


Eyp376412

Aynı soruyu sormak için buradayım when I eat I read olsa farki ne olur


Halilbrahi983358

When genellikle cümle içerisindeki farklı zamanlı cümlecikleri bağlar, cümleciklerin zamanı aynıysa while ı yapıştır yani iki eylem aynı anda gerçekleşiyorsa.


MustafaACIKGOZ

"I read while eat" yazdım.Olmaz mı?


Xnar

ben de öyle yazanların gurbanıyım :D

Meğersem I read while I eat olacakmış


Turker90

Ben de öyle yazdım.


AynurAta

ben de özneler aynıysa yazmaya gerek yoktu hani başka bir soruda ben kabul etmez diye özneleri iki kere yazdım ona da yanlış dedi İLGİNÇ!!!!!


Turker90

Sorumuza da cevap alamadık üstelik.


dogan895113

Eat yer eating yerim


Esra117224

yerken okudum diyorsun okurken yedim demelisin


SenaAkdemir

eat ın başına I getirmeniz gerek


esrabeslgl

I read as i eat neden olmuyor


Kasura41

I read as I eat olmaz mı ?


Yusuf_AKsoy

İ read while i eat. Buda olmazmi kabul etmedi


CahidTuna

anlam olarak "ben yerken okurum" ile "ben okurken yerim" aynı şey ama kabul etmiyor


SUDE244390

Oyunu seviyorum ama ya kelimeler eksik yada yanlış?


turhanone

when I eat I read de doğru olmuyor mu olmuyorsa neden ?


juniur

when cümlenin başına gelirse ne zaman anlamına gelir ortada bağlaç görevi görür


Eda203315

i eat while i read i read while i eat Yerken okumak Okurken yemek Fark nerde anlayamadım


Tevhidlekal

I read while eat yazdım kabul etmedi


Onur184978

I eat while I read yazdım neden kabul edilmedi? Cevap bekliyorum beni aydınlatana şimdiden teşekkürler.


Dellboy84

Aynı cevabı bekliyorum


Gkhan442131

i read while i eat Yemek yerken okurum. I read when eat. Pratikte doğrudur.


Sosyalbilg1

İ read when i eat olmaz mi


yusuf326057

Daniel beni takip etmeyi bırak


yusuf326057

Bırakmazsan çok kötü olur


yusuf326057

Niye cevap vermiyorsun çobuk bırak


yusuf326057

Bu gizli bir mesaj


0o0o0o0oo

What are you trying to do


WhatIsTheHakikat

I read when I eat. = Yediğim zaman okurum


Bediha06

Eğer o içerse ben yerim If he drinks I eat.Ben yerim eğer o içerse yazdım özellikle!Ve şimdiki cümle ben yerken okurum! Demekki olurmuş!


ahweeebuts

Demekki while gördüğümüzde cümleyi tersten okuyacağız


Galkonit

Niye iki özne var. I read while eat değil.


Salihyil

when while farkı hakkında bilgi vermek istersek, aşağıdaki gibi özetleyebiliriz;

Eğer eylem o anda devam eden bir eylem ise while, Eğer eylem tek seferlik ve devam etmiyor ise when bağlaçları kullanılır.


metak1114

Nasıl Kalın yazıyosunuz? Yorumlarda falan youtubedede


metak1114

? ? ? ? ? ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

.

.


Eyp376412

Burada ki yorumlar cok yardımcı oldu herkes bilgi paylaşma konusunda cok cömert teşekkür ediyorum herkese


celiknehir

i eat whıle ı read de olabılır


yasin123434

I eat that I read kabul edilir mi


HorZSquad

Ben yerken dio ag ilk başı İ EAT WİHLE İ READ OLCAK ama kabul etmiyor Küfür etcem de seviyesine inmek istemiyorum


cengizyccy

while iken anlamında yani ben yer iken okurum


elifakar136612

neden ı eat while ı read olmuyor


YusufTun

Cümlede whlie varken birinci cümle ve ikinci cümle yer değiştirebilir diye biliyodum I eat while read yazdım olmadı. Why?


zeynepergene

zor bir cumle yapisi yeni basliyanlar icin ben bile yanlis yaptim


Fatihhh17

I eat while read dedim kabul etmedi


engin3549

While ile when arasinda nasil bi fark var acaba bu soruda when kabul edilmiyor


suM1Ps

Eat mı eating mi. Eat yazıyorum eating olarak gösteriyo


Rana467170

I eat while read yazdım kabul etmedi. neden


Kasura41

Günlük hayatta kullanırken sorun olmaz ama grammer olarak bakarsan doğru olan bu aslında orda cümle ayrımı gibi birşey vardır while cümlenin ortasına koyarak ayırmış o yüzden orda okuma eylemini kimin yaptığını belirtmen gerek - Yusuf


FatmaErdem

Bir çok örnekte while yerine when yazılmış ama


onurbayramoglu5

cok guzel aciklamissinz eyvallah


ahmetkar

I read when I read neden olmadı


AKINOSMN

Okurken okuyorsun şu an :))


Edojjjjjj

When I read, I eat yazdım neden olmadı


AKINOSMN

Soru cümlesi değil de ondan :))


grhnckmk

When, where vs bunlar her zaman soru kalibi değillerdir Osman.


Esra832196

When I eat neden olmuyor ki


Kasura41

İken = while / dığı diği= When
Örnek I always leave here when he comes


egemeneroll

while I eat diye bisey olur mu ya while kullaniyosan fiile ing takisi gelir zaten boyle ❤❤❤❤❤❤ bi uygulama gormedim ben hayatimda


cefer-ceferli94

neden as değilde while oldu? biriniz teferruatiyla aciklarsa memnun olurum


Samet994145

i read during i eat neden olmaz?


01slo

Triiiiiit çok basit


Whiskeyice

Basit basit sorular sordun, 3 lingotuna, 5 lingotuna iddaya girelim dedin kabul etmedim. 7 lingotuna olsun dedin, kabul ettim. Sanki devlet memuru alican kpss sorusu gibi kazık sorular sormaya başladin. Hayır lingorunda değilim de. neden çalışmadığım yerden sormaya başladın.


Huseyin_Erdogan

I read while eat.Dogru olmasi lazim neden değil? Özneler ortak sonucta


ItsAlexaMoon

Öf ne gıcık şey bu ya doğru söylememe rağmen olmuyo bundan sonra mikrofonu kapatıcam -_-


danielpalaz

while da -ing oluyo. kafanız mı güzel

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.