"Üdvözöllek."

Fordítás:You are welcome.

4 éve

22 hozzászólás


radnaitomi

Hibás a fordítás! A 'You are welcome' jelentése: szívesen / nincs mit! Nem jelenti azt, hogy 'Üdvözöllek' Már jelentettem párszor, még nem került sor a javításra, úgy tűnik. (Azért írtam ide ki, hogy ha valaki belebotlik addig is, amíg kijavul, ne tanulja meg rosszul :))

Az Üdvözöllek 'I welcome you' lenne amúgy.

4 éve

IstvnKdr-N

I welcome you, thanks.

4 éve

SndorOlasz

Thankyou! :)

4 éve

radnaitomi

You're welcome! :)

4 éve

ercsikeke

+1

4 éve

leticicajs

Hát igen

4 éve

Lettacska

A welcome simán üdvözlést jelent. A You are welcome azt jelenti szívesen.

4 éve

Gottfried0

Hát, én mint abszolút kezdő, józan paraszti eszemmel beírtam a "Welcome"-t, és buktam. :(

4 éve

radnaitomi

Nagyon jól tetted, az Üdvözöllek-re tényleg a Welcome a jó válasz. Csak ezt a feladatot nagyon elcseszte valaki, és hiába jelentgetjük újra és újra (én már legalább tízszer tíz helyen), de csak nem akar innen eltűnni... :)

4 éve

batmar2014

Szintén

4 éve

FerencHals

Szerintem azt is el kellene fogadnia, hogy "greetings". Szintén ezt jelenti, tudtommal.

4 éve

radnaitomi

Igen, el kellene. De attól tartok, a feladatban elvieg a 'You are welcome' angol mondatot próbálja megtanítani. Annak a fordítása pedig a már sokszor emlegetett 'Szívesen'. Sajnos valaki egyszer beírta azt a hülyeséget fordításnak, hogy 'Üdvözöllek', és attól azóta nem lehet szabadulni. És így olyan feladat is előkerül, ahol ezt a rosszul beírt 'üdvözöllek'-et írja ki, és várja, hogy beírd rá a 'You are welcome'-ot. Ami persze így elég béna, hiszen azt az egyet nem jelenti épp. Ideális esetben végre kijavítja valaki, és eltűnik az 'Üdvözöllek' végleg. És akkor majd magyarul csak azt fogja kiadni, hogy 'szívesen', és akkor helyesen várja rá válasznak a 'You are welcome'-ot :)

Aztán ha egy másik leckében egyszer az 'Üdvözöllek'-et is megtanítja a Duo, na ott kell majd elfogadnia a 'greetings'-től kezdve az 'I welcome you'-t.

4 éve

laszlo.poo

Nna akkor én jól gondoltam? Mert logikusnak tünt a - tèged én üdvözöllek formula. Vagyis You I welcome.

4 éve

radnaitomi

Jól gondoltad, igen.

Annyi megjegyzést fűznék hozzá, hogy az angolban eléggé kötött a szórend (sokkal kötöttebb, mint a magyarban). Az alany-állítmány-tárgy sorrend az esetek nagyon nagy részében majdhogynem "kötelező". (Nyilván vannak kivételek, és persze az alany (vagy az állítmány, stb) lehet akár több szóból álló szerkezet is - de azért az ökölszabály - főleg az elején, kezdőbb szinten - hogy ne nagyon térj el az alany-állítmány-tárgy sorrendtől.)

Vagyis a "You I welcome" nagyon angoltalanul hangzik, a helyes szórend: I welcome you. A magyar 'Én üdvözöllek téged' és a 'Téged én üdvözöllek' (vagy akár 'Téged üdvözöllek én', stb) mondatoknak egyaránt az 'I welcome you' angol mondat felel meg, maximum hangsúlyozással kiemelve lehet átvinni azt a plusz infót, amit a magyarban más szórenddel érünk el.

4 éve

Amicska

Ez jelentheti azt is, hogy üdvözölve vagy, vagyis üdvözöllek. De én is rontottam, mert csak a welcome-ot írtam be.

4 éve

radnaitomi

Nem, sajnos azt nem jelentheti. Ahogy fentebb már sokszor leírtuk, a 'You are welcome' egy kifejezés, azt jelenti: 'Szívesen!'. Azt, hogy 'üdvözöllek' és hogy 'üdvözölve vagy', azt nem!

  • welcome (ige) = üdvözöl. Ennek a harmadik alakja: 'welcomed'. Így akkor szenvedőben: 'You are welcomed.' Ez jelenthetné, hogy üdvözölve vagy. De itt fent nem ez van. Hanem:

  • welcome (melléknév) = szívesen látott. 'You are welcome' = 'Szívesen látott vagy', mondjuk egy példában: 'Gyere nyugodtan hozzánk, nálunk mindig szívesen látott vendég vagy!'

  • A teljes 'You are welcome' kifejezésnek pedig van egy idiomatikus jelentése: 'Szívesen!'.

4 éve

Amicska

Nagyon szépen köszi! Ez hasznos volt

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Örülök, ha segített! :)

4 éve

sz_zsofi

A sima welcome is jó nem?

4 éve

kawabiker

Szerintem is sima welcome jo, de nem fogadja el

4 éve

agonacs

honan tudjam you are welcome ?????????????????????

4 éve

HannaNapsu

You welcome miért nem jóó????????

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.