Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Çorba benim değil."

Çeviri:The soup is not mine.

4 yıl önce

73 Yorum


metehan87

neden illa ki the gerekli çorbanın hangi çorba olduğu belli olduğu için mi ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynen. belli bir çorba olmasa "benim çorbam değil" diyemeyiz. illa ki bir çorbayı belirtmiş olmamız lazım. hangi çorba senin çorban değil - illa ki belirli bir çorba

4 yıl önce

onur316311

Abı sana katılıyom valla the cok lanet bır sey keske the kelımesı ıngılızcede olmasaydı

1 yıl önce

MnevverBlk

Evet bilinen bir çorbadan söz ediliyor

2 yıl önce

ziza02

the soup's not mine neden olmuyor acaba

4 yıl önce

batuhanoba

"the soup's not" olmaz. Olumsuzluk durumunda "the soup isn't" olur

3 yıl önce

11shadesofgrey

This is also correct actually (native english speaker)

4 yıl önce

baranlingo222

dediğinden hiçbir şey anlamadım 11shadesofgrey

3 yıl önce

11shadesofgrey

Konuşurken 'the soup's not mine' alternatif olarak doğru, ama resmi durumlarda 'the soup is not mine' veya 'the soup isn't mine' daha iyi olur.

1 yıl önce

MnevverBlk

's eki sahiplik eki, çorbaya ait bir şeyden bahsedilseydi çorbaya bu ek konulacaktı.oysa çorbanın birine ait olmadığından söz ediliyor.

2 yıl önce

YusufTarla

Ayn e n

8 ay önce

YusufTarla

Aynen

8 ay önce

ozcelikltd

I haven't got the soup. Ne anlama gelir acaba farkli bir bakış açısından. . Please reply. I wonder.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çorba bende değil

3 yıl önce

Aysimacigdem

''Benim çorbam değil'' de aynı şekilde mi yazılıyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

it is not my soup

4 yıl önce

baranlingo222

o benim çorbam değil

3 yıl önce

pkruuz

it is not my soup yazdım kabul etmedi the soup is not mine olmalıymış sadece?

4 yıl önce

pobtardis

the soup are not mine, olmuyor are bana ait olduğu için olması gerekmezmi , nden is olması lazım

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

soup tekil, o yüzden is gerekir

4 yıl önce

supercatqueen

are çoğul is tekil

3 yıl önce

ferhatucer

Not mine the soup cok mu sacma olmuş

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet hiçbir anlamı yok

3 yıl önce

memoli18

İ am not soup neden kabul olmuyor acaba

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"I am not soup." (= Ben çorba değilim!! )

1 yıl önce

sami.ortac

İs in yokluğu neden cümleyi/anlamı bozuyor is olmadan neden kabul etmedi

4 yıl önce

JinSonWoo

Geniş zamanda kullanılıyor. Tekil bir durumdan bahsedildiği için is kullanılmak zorundadır.

4 yıl önce

c.e.m.1984

Yanlışlıkla soup yerine soap yazmışım

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Sen çorba yerine sabun yazmışsın.

4 yıl önce

glysmn

I have not the soup neden olmuyor??

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"çorba bende değil" demek olduğu için

3 yıl önce

Hakkiozcan

Bi 'the' yazmadım diye canım gitti soup is not mine yazdım kabul etmedi neden?

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümleden herhangi bir çorba değil, belli bir çorbayı kastettiğimiz anlaşılıyor. (Örneğin, masanın üzerinde duran çorba). Aksi halde "the"ya gerek kalmazdı.

I want soup. (= Çorba isterim/istiyorum.)
I want the soup. (= Çorbayı istiyorum.)

Soup is a kind of food. (= Çorba bir tür yiyecektir.) - genel.
The soup is delicious!! (= Çorba çok lezzetli.) -belli bir çorba.

1 yıl önce

TCGozdeOzg

Not mine the shoup kabul etmedi ne demisin k

3 yıl önce

busraeroglu

The diyip geçmeyin

3 yıl önce

trabzonguldak

"The" harfitarifine ihtiyacim varmis. Nedir bu ya, nie harf degil de harfitarif yazilmis

3 yıl önce

senem767279

I havent soup olmazmi?

2 yıl önce

ynstek

Me ile mine farkı ne idi

2 yıl önce

incikin_
incikin_

I: ben

I like books. (= Ben kitapları severim.)

me: beni/bana ve preposition'dan sonra

Give me the book! (= Bana kitabı ver.)
Jane likes me. (= Jane beni sever.)
Come with me! (= Benimle gel!)

my: benim

This is my book. (= Bu, benim kitabım.)

mine: benimki

This is your book. Where is mine? (= Bu senin kitabın. Benimki nerede?)

1 yıl önce

furkankurt217

Burda "my" dememiz gerekmiyor muydu?

5 ay önce

idemzden

I am not soup olmazmi

2 yıl önce

RmeysaZENG1

Ben çorba değilim?

1 yıl önce

huseyindursun

İs nedir tam olarak

2 yıl önce

osenturk

the soup is not for me

2 yıl önce

velimontana

Mine nedir?

2 yıl önce

DOANUR2121

Anlamadım

1 yıl önce

SiriusBlack99

Belirli bir çorbadan bahsedip bahsetmediğini nereden anlayacağız da the getireceğiz başına?

1 yıl önce

emrah502808

The soup not mine yazdim kabul etmedi illa is mi yazilacak is ' in ne manasi varki ?

1 yıl önce

ecrin926152

My olmaz mı

1 yıl önce

Pelin237504

Arkadaşlar ,The soup is not mine olması gerkiyor :D

1 yıl önce

SametBekir

Bazenleri chawder oluyor bazende shoup

11 ay önce

SuatCengiz1

Abi çok lanet bişey ya.. ne bileyim its neden orada has neden orada yani duruş yerleri çok karışık

10 ay önce

seyhmus2121

X93BYV kulüp kodum ile kulübüme katılın lütfen

4 ay önce

dalga4

Buradaki is simdiki zaman falan degil diymi??

2 ay önce

AbdullahPo17

İs ne alaka

2 ay önce

YusufGlero2

Bir diğer soruda da 'me' eki getirmişdiniz şimdi ise mine olmuş farketmez mi?. Yoksa ben mi anlayamadım.

1 ay önce

ynstek

The soup is not mine Bence bunun anlamı. Çorba ben değilim.

2 yıl önce

halilcglr

Diğerlerini anladım da it is not my soup da doğru kabul edilmeliydi

4 yıl önce

JokerBilgehan

Senin dediğin O benim çorbam değil oluyor. Bu cumlede işaret zamiri yok.

4 yıl önce

zeynep-5

The soup not is mine. Neden yanlış ???

4 yıl önce

gulsahdmrl

not is olmaz is yardımcı ekinden sonra olumsuzluk anlamı içeren not kelimesi gelir.kısaca öge sırası hatası

3 yıl önce

beruku

the soup is not me olarak kullansak aynı anlamda olmazmı ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"çorba ben değilim" oluyor o :)

4 yıl önce

GizemDevec

Soup not mine neden olmuyo peki

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yüklemi yok cümlenin!

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

kursun verdiği cevaplara güvenebilirsin.

4 yıl önce

sulesevde
sulesevde

İs orada ne anlam katıyor

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

cümledeki tek fiil o. değil(dir) deki "dir" anlamını katan o, ama Türkçede genelde açıklama falan yapmıyorsak "dir" kullanmıyoruz malum

4 yıl önce

sulesevde
sulesevde

Teşekkürler :)

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

normalde görünmeyen olmak fiili yani.

4 yıl önce

bawer468149

the soup is not my olmaz mı?sonuçta my benim anlamına gelmekte,mine benimki anlamına gelmekte.cümlede 'benim' kelimesi geçmekte?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

my olması için önünde bi nesne olması gerekir, sıfat çünkü https://www.duolingo.com/comment/2078180

4 yıl önce