1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Gazete okuyoruz."

"Gazete okuyoruz."

Çeviri:Wir lesen Zeitungen.

May 12, 2016

29 Yorum


MustafaMur469624

Gazete okuyoruz wir Lesen die Zeitung yanlış diyor. Wir lesen Zeitungen biz gazeteleri okuyoruz oluyor Sistem hatası var.


Talmina3

biz gazeteleri okuyoruz, almancada wir lesen die Zeitungen olarak yazilir, yani belirli gezeteler. oysa burada belirli degil genel anlamda süre gelen bir gazete okumaktan söz ediliyor.. gazete okuma aliskanligi gibi yani.-..


coolerbond

Zeitungen de yanlış çünkü Gazeteler diye geçiyor birden fazla!


Talmina3

cünkü burada su an okunan gazetelerden söz etmiyor , süre gelen gazete aliskanligindan söz ediyor,

<h1></h1>

NazarSevca

Bazı cümleleri hiç anlamıyorum


MeteUlku

Anlamadığınız yerleri de yazın, hep beraber yardımcı olmaya çalışalım.


harunboraozel1

Bnde suana kadar der/die/das olayini pek anlamadim sayilan sayilamayan olayi ve ein/eine nelere geldgni simdilik kalip olarak cumleleri ogrenmeye calisyrm o ayrimi zamanla kavrarim die dusunuyorum


ttlcd

bu sorun bende de var


Omer1938

Ayni sorun bende var


Talmina3

maalesef -almanca en zor dillerden biridir ve der die das larin tam bir kurali yoktur, ezberlemek zorundasiniz


lorin173436

Şu DER DİE DASLARI ANLATİN YAAAAAAAAAAAAAAAA


BurakTZN0

Çeviri yanlış olmuş burada gazete çoğul kullanılmış


MeteUlku

Yanlışlık yok. Bahsedilen gazetenin belli, bilinen bir gazete olmadığından dolayı bu tür genel durumlarda çoğul hali veya belirsiz artikelli (ein/eine) hali kullanılır.

  • Wir lesen eine Zeitung.
  • Wir lesen Zeitungen.

İkisi de aynı şey, Türkçe'de genel ifadelerde tekil isim kullanırız ancak Almanca'da çoğul kullanılıyor.


Atilla_Deutch

Wir lesen Zeitungen derken neden artikel yok. "Wir lesen die Zeitungen" olması gerekmez mi?


bayan_ingilizce

Özellikle bir gazeteyi söylememiş , herhangi bir gazete demiş...


SadiBorano

aynen bence beraber tek bir gazete de okunabilir. burada "gazeteler okuyoruz." denmesi bence çok mantıklı olur... tabii çoğulla - tekil arasında anlam farkı yoksa bir sakıncası yok... kalıp olarak ezberleriz artık yapacak bir şey yok!!


Tayfunakgun

Wir zeitungen lesen neden olmuyor


Merve574408

Neden zeitungen de zeitung değil ?


Mehmet38086

Gezeteleri okuyoruz yada gazete okuyoruz olmali program tekil sorup cogul ceviri istiyor


Talmina3

simdi söyle bir durum var, konu cogul oldugu icin Zeitungen yazilacagini biliyoruz, ama normal konusurken gazete okuyoruz denince bu anlasilmiyor, burada aslinda süre gelen bir gazete okuma durumundan söz edildigi icin gazete okuyoruz deniyor ... su an okumaktan söz edilemez. zaten ayni anda bir cok gazete okunmaz


EmreArslan95867

Belli bir gazete okunsaydi eğer die olurdu ancak belirsizlik olduğundan genel anlam tasidigindan artikelsiz kullanilir ohne artikel konusuna bakiniz


Remzi432492

olamaz,bir tercuman kitapi acsalar yi olur...


MetinBUDAK1

Wir lesen Zeitung kesin doğru


Ahmet713901

&füjgcv$fbhmkfhgjdwlhvf


Ahmet713901

Ygdjtöekşwç Jgjjewwljfjhlhkkfjkhkfööfm

JdhfhrnY NfjfmgmILKEE


Ahmet713901

Bjrleürşhkjudjwwkhmjsnhmrkvkmtnkgjhkfkrkekkkkk


Ahmet713901

B3ıwn+(#+]€{mmmgmfmmeüş09876554mgnjwkhjnf Jfjrn-%jdnhn;$;


Ahmet713901

Xfqhmhrwlnghvjöşüğphg

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.