Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Gazete okuyoruz."

Çeviri:Wir lesen Zeitungen.

2 yıl önce

12 Yorum


BurakTZN0

Çeviri yanlış olmuş burada gazete çoğul kullanılmış

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Yanlışlık yok. Bahsedilen gazetenin belli, bilinen bir gazete olmadığından dolayı bu tür genel durumlarda çoğul hali veya belirsiz artikelli (ein/eine) hali kullanılır.

  • Wir lesen eine Zeitung.
  • Wir lesen Zeitungen.

İkisi de aynı şey, Türkçe'de genel ifadelerde tekil isim kullanırız ancak Almanca'da çoğul kullanılıyor.

2 yıl önce

Atilla_Deutch

Wir lesen Zeitungen derken neden artikel yok. "Wir lesen die Zeitungen" olması gerekmez mi?

10 ay önce

NazarSevca

Bazı cümleleri hiç anlamıyorum

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Anlamadığınız yerleri de yazın, hep beraber yardımcı olmaya çalışalım.

2 yıl önce

hrnbraozl

Bnde suana kadar der/die/das olayini pek anlamadim sayilan sayilamayan olayi ve ein/eine nelere geldgni simdilik kalip olarak cumleleri ogrenmeye calisyrm o ayrimi zamanla kavrarim die dusunuyorum

1 yıl önce

ttlcd

bu sorun bende de var

1 yıl önce

Omer1938

Ayni sorun bende var

1 yıl önce

Ahmet713901

&füjgcv$fbhmkfhgjdwlhvf

3 ay önce

Ahmet713901

Ygdjtöekşwç Jgjjewwljfjhlhkkfjkhkfööfm

JdhfhrnY NfjfmgmILKEE

3 ay önce

Ahmet713901

Bjrleürşhkjudjwwkhmjsnhmrkvkmtnkgjhkfkrkekkkkk

3 ay önce

Ahmet713901

B3ıwn+(#+]€{mmmgmfmmeüş09876554mgnjwkhjnf Jfjrn-%jdnhn;$;

3 ay önce