1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Could you speak slowly?"

"Could you speak slowly?"

Překlad:Mohl bys mluvit pomalu?

May 15, 2016

27 komentářů


podvojin

Mohl bys mluvit pomaleji. CO JE NA TOM ŠPATNĚ když to je doslovně a přesnější! Máte tam SLOWLY to není pomalu ale právě POMALEJI

June 25, 2018

JanLyko
Mod

slowly = pomalu

more slowly / slower = pomaleji

June 26, 2018

Honza47643

Jaký je rozdíl ve větách "Mohl bys mluvit pomalu?" a "Můžeš mluvit pomalu"? V češtině myslím. Protože v tomto případě trvat na "bys" je podle mne hloupost, v češtině v té větě významově není rozdíl.

May 5, 2018

JanLyko
Mod

"Could you" je v angličtině citelně zdvořilejší. A protože pro obě varianty existuje jednoznačný překlad, není důvod je míchat.

June 26, 2018

VladislavBelev

Jednoznačný překlad určitě neexistuje. To, že je v angličtině mezi variantami významový rozdíl z hlediska zdvořilosti neznamená, že ke zdvořilejší variantě bude náležet "mohl bys" a k té méně zdvořilé "můžeš". V češtině totiž tentýž zdvořilostní rozdíl tak patrný není. ;-)

January 15, 2019

LukasHerbs

Můžeš mluvit pomalu?

July 31, 2017

JanLyko
Mod

To by bylo "Can you speak slowly?"

September 3, 2017

Dominik1701

Jde slowly přeložit jako pomaleji

July 18, 2017

333skpp333ss

proč není často slyšet audio?

September 5, 2018

tatka_
Mod

Muze to mit vice duvodu. Bud je umyslne vypnuto, napr z duvodu spatne vyslovnosti cteneho textu, nebo audio nebylo navedeno, nebo se muze jednat o chybu systemu, ...

January 5, 2019

Honza47643

Mně to nabídlo řešení "Mohl jste mluvit pomalu?" To zní opravdu podivně. :-)

October 6, 2018

Honza45

Ani ne,. Tykání: Mohl jsi mluvit pomalu? Vykání: Mohl jste mluvit pomalu?= (Dotaz na minulost) Mohl bys mluvit pomalu?- Mohl byste mluvit pomalu?= (Žádost)

November 11, 2018

PetrMichle1

Proč neuznává "můžete"?

September 21, 2018

kacenka9

Protože by ta věta musela znít CAN YOU.... nikoliv COULD YOU

September 21, 2018

Avtokrat

Co je špatně na Mohl by jsi mluvit pomale?

October 22, 2018

tatka_
Mod

Duolingo neuznava a nevyucuje nespisovnou cestinu.

January 5, 2019

333skpp333ss

haha, tak to jsem se rozesmála, duolingo má tady tolik nesmyslných překladů, že z toho přechází zrak. Hrajete podle toho, jak se to hodí.!!!!!!!!!! A kromě toho jestli se nepletu je to anglický kurz,. nikoliv český, vzhledem k tomu, že je tady tak velká diskuze, připojují se k nereálnosti některých překladů. Asi nás tolik hloupoučkých není.

February 6, 2019

nueby

Proč si nenajdete něco lepšího? Donekonečna si jen pouštíte ústa na špacír, ale přeci vás tu nikdo nedrží.

March 19, 2019

Pavel187175

Mohl by jsi mluvit pomalu je nespisovné?????

August 7, 2019

tatka_
Mod

ano

August 7, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.