"Jem owoce z wyjątkiem jabłek."

Tłumaczenie:I eat fruit, except for apples.

4 lata temu

11 komentarzy


Ela569858

Owoce liczba mnoga czyli fruits, czy nie tak?

1 rok temu

Lukasenko2525

Dlaczego przed apples musi być for

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie musi, można powiedzieć I eat fruit, except for apples lub I eat fruit, except apples i nie ma między nimi różnicy. To trochę tak jak w języku polskim np. jednak i jednakże lub mimo że i pomimo że – są dwie formy, które znaczą dokładnie to samo i to, której użyjemy zależy od nas.

4 lata temu

Kamilsarna1

Bo jest taka forma

1 rok temu

koala20073

A nie powinno być "fruits"?

1 rok temu

aniamik

gdzie liczba mnoga

2 lata temu

Lukasenko2525

Dziękuje;)

4 lata temu

czeskikot
czeskikot

liczba mnoga owoce to"fruits"

4 lata temu

agoosh
agoosh

W języku angielskim "fruit" może być rzeczownikiem policzalnym ("fruits" w liczbie mnogiej) albo niepoliczalnym ("fruit" w liczbie mnogiej), w zależności od kontekstu. Kiedy mówisz o owocach ogólnie, jako idei wtedy jest niepoliczalny. Z kolei gdy mowa jest o różnych rodzajach albo jednostkach, "fruit" jest traktowany jako rzeczownik policzalny. Z tego co zauważyłam, forma niepoliczalna jest bardziej powszechna.

Podobnie jest w przypadku innych rzeczowników jak: beer, tea, cake, difficulty, pain, space itd.

4 lata temu

MariaRybarczyk

a jak będzie jeden owoc? skąd wiedziec kiedy owoc fruit, a kiedy owoce fruit niepoliczalne?

1 rok temu

KlaudiaTusia

Jem owoce =/= I eat fruit Owoce=fuits. Fruit=Owoc

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.