"Jem owoce z wyjątkiem jabłek."

Tłumaczenie:I eat fruit, except for apples.

January 23, 2014

18 komentarzy


Ela569858

Owoce liczba mnoga czyli fruits, czy nie tak?

March 25, 2017

Lukasenko2525

Dlaczego przed apples musi być for

July 21, 2014

yuioyuio

Nie musi, można powiedzieć I eat fruit, except for apples lub I eat fruit, except apples i nie ma między nimi różnicy. To trochę tak jak w języku polskim np. jednak i jednakże lub mimo że i pomimo że – są dwie formy, które znaczą dokładnie to samo i to, której użyjemy zależy od nas.

July 22, 2014

Kamilsarna1

Bo jest taka forma

September 1, 2017

koala20073

A nie powinno być "fruits"?

July 8, 2017

aniamik

gdzie liczba mnoga

May 12, 2016

Lukasenko2525

Dziękuje;)

July 26, 2014

czeskikot

liczba mnoga owoce to"fruits"

January 23, 2014

agoosh

W języku angielskim "fruit" może być rzeczownikiem policzalnym ("fruits" w liczbie mnogiej) albo niepoliczalnym ("fruit" w liczbie mnogiej), w zależności od kontekstu. Kiedy mówisz o owocach ogólnie, jako idei wtedy jest niepoliczalny. Z kolei gdy mowa jest o różnych rodzajach albo jednostkach, "fruit" jest traktowany jako rzeczownik policzalny. Z tego co zauważyłam, forma niepoliczalna jest bardziej powszechna.

Podobnie jest w przypadku innych rzeczowników jak: beer, tea, cake, difficulty, pain, space itd.

January 23, 2014

MariaRybarczyk

a jak będzie jeden owoc? skąd wiedziec kiedy owoc fruit, a kiedy owoce fruit niepoliczalne?

February 2, 2017

KlaudiaTusia

Jem owoce =/= I eat fruit Owoce=fuits. Fruit=Owoc

July 11, 2017

Amelia327877

Powinno być ,,fruits''

August 12, 2017

zuzia88777

Trzeba przeczytać uważnie zdanie/a... Łatwe zadanie ale nie za przesadą:')

April 8, 2017

ReniaAlbrz

Czy owoce nie maja liczby mnogiej?

February 6, 2016

koala20073

Tp samp pomyślałam xD

July 8, 2017

Zuzia926878

Możecie mnie obserwować będe pomagać w każdym zadaniu I wpisywać fajne rzeczy.

April 22, 2017

meltemi12

nie mozemy!

July 19, 2017

Wiktoria566332

Ja

January 18, 2018
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.