1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Jem owoce z wyjątkiem jabłek…

"Jem owoce z wyjątkiem jabłek."

Tłumaczenie:I eat fruit, except for apples.

January 23, 2014

22 komentarze


Ela569858

Owoce liczba mnoga czyli fruits, czy nie tak?


Dominik364376

Fruit jest trochę skomplikowane. Może oznaczać jeden owoc gdy mówimy np. "An apple is a fruit", a może też tak jak w tym przypadku oznaczać 'owoce', ponieważ odnosi się do ogółu. Gdybyśmy chcieli powiedzieć, że mamy owoce w koszyku podkreślając, że mamy ich więcej niż jeden rodzaj (np. banany i gruszki), powiedzielibyśmy "I have fruits in the basket".


koala20073

A nie powinno być "fruits"?


Lukasenko2525

Dlaczego przed apples musi być for


yuioyuio

Nie musi, można powiedzieć I eat fruit, except for apples lub I eat fruit, except apples i nie ma między nimi różnicy. To trochę tak jak w języku polskim np. jednak i jednakże lub mimo że i pomimo że – są dwie formy, które znaczą dokładnie to samo i to, której użyjemy zależy od nas.


Kamilsarna1

Bo jest taka forma


aniamik

gdzie liczba mnoga


MariaRybarczyk

a jak będzie jeden owoc? skąd wiedziec kiedy owoc fruit, a kiedy owoce fruit niepoliczalne?


klaudiatklaudia

Jem owoce =/= I eat fruit Owoce=fuits. Fruit=Owoc


czeskikot

liczba mnoga owoce to"fruits"


agoosh

W języku angielskim "fruit" może być rzeczownikiem policzalnym ("fruits" w liczbie mnogiej) albo niepoliczalnym ("fruit" w liczbie mnogiej), w zależności od kontekstu. Kiedy mówisz o owocach ogólnie, jako idei wtedy jest niepoliczalny. Z kolei gdy mowa jest o różnych rodzajach albo jednostkach, "fruit" jest traktowany jako rzeczownik policzalny. Z tego co zauważyłam, forma niepoliczalna jest bardziej powszechna.

Podobnie jest w przypadku innych rzeczowników jak: beer, tea, cake, difficulty, pain, space itd.


sousiessus

Trzeba przeczytać uważnie zdanie/a... Łatwe zadanie ale nie za przesadą:')


Amelia327877

Powinno być ,,fruits''


Daris563645

Lektor TRAGEDIA!!!


ReniaAlbrz

Czy owoce nie maja liczby mnogiej?


koala20073

Tp samp pomyślałam xD


Pawe783565

Bez sens ten okropny system zyc jest poprawna odpowiedz a jej NIE ZALICZA!!!! GOWNO NAJGORSZE


Zuzia926878

Możecie mnie obserwować będe pomagać w każdym zadaniu I wpisywać fajne rzeczy.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.