"The bread, please."

Tłumaczenie:Chleb, proszę.

4 lata temu

20 komentarzy


cekaeries

Czy zdanie "Poproszę chleb" nie jest poprawne?

4 lata temu

_Marcin_

Moim zdaniem to tłumaczenie jest także poprawne i bardziej "polskie"

Poproszę chleb.

4 lata temu

Edward.61

Nie wiem o co chcialbys poprosic chleb ale sprobowac zawsze mozna, moze spelni twoja prosbe. Wyrazenie " poprosze o chleb" zostalo uznane za poprawne ;)

3 lata temu

KonradKowa2

Masz tu Bańko i się nie wymądrzaj:

Mam pytanie dotyczące czasownika prosić. Według słownika poprawnej polszczyzny powinno się mówić „Proszę o kawę”, czy zatem lepiej powiedzieć właśnie „Proszę o kawę (chleb, dwa piwa itp.)”, czy poprawną formą będzie także „Proszę kawę (chleb, dwa piwa)”. A może jest jakaś różnica znaczeniowa między tymi dwoma wyrażeniami? Z góry dziękuję za wyjaśnienia. Pozdrawiam. W sklepie, restauracji, wypożyczalni itp. możemy powiedzieć np. „Proszę gazetę (kawę, bilet ulgowy itp.)” i nie ma w tym nic niestosownego ani niepoprawnego. Tę samą treść, być może nieco uprzejmiej, wyraża czasownik poproszę, który – choć użyty tu w czasie przyszłym – wcale nie odnosi się do przyszłości. Kontrolerzy biletów mówią często „(Po)proszę bilety do kontroli”, a nie „(Po)proszę o bilety do kontroli”. Zwracając się jednak do konkretnej osoby, mogą powiedzieć też „Poproszę o pański bilet”, co brzmi oficjalniej niż „Poproszę pański bilet”.

3 lata temu

MichaFronc

dkdhffngvchfff

3 lata temu

KonradKowa2

chleb, proszę - to brzmi niegrzecznie, albo jak z taniego translatora.

4 lata temu

ZuziaNowak1

Chleb był z dużej litery

4 lata temu

Biegun

Wydaje mi się, że "poproszę chleb" jest poprawne i częściej używane w Polsce.

4 lata temu

matjemilu

Ultra sexy:0

1 tydzień temu

censor4

Myśl, że winno być: chleba proszę

7 miesięcy temu

DamianLich2

Dobre problemy tu są :-D

3 lata temu

MichaFronc

dgsk

3 lata temu

figielwiktoria

nie The bread please jest prawidłowe bo chleb jest pierwsze ale poproszę chleb jest poprawne i nawet bardziej

4 lata temu

konrados2005

Poproszę chleb znaczy to samo co chleb,proszę

4 lata temu

gosia2004

to jest nie wyraźne lecz 'Poproszę chleb' jest częściej urzywane w polsce

4 lata temu

ZuziaNowak1

Używane

4 lata temu

krewetka45

Mamy to napisac po angielsku

4 lata temu

angelikagrzelak

Mi nie zaliczylo a powiedzialam dobrze

4 lata temu

qbicone

Tak

4 lata temu

qbicone

Chleb, poproszę.

4 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.