"Onun hedefi ünlü olmaktır."

Çeviri:His aim is to be famous.

January 23, 2014

13 Yorum

Konu önem sırasına göre

GalaSilva

Aim, goal, purpose, target v.b Nedir fark ? Purpose kabul etmedi mesela ?

July 6, 2015

DavutGurbuz

Purpose için farkı örnekleyim ; Bir çip ürettiniz çip ne amaçlı çalışyor . This chip's purpose is measuring temperature . Is this battery charger single purpose only ? No you can use it as multipurpose . You can charge your phone , your mp3 player , so on.

Yâni purpose benim genelde duyduğum ve gördüğüm intention (niyet) değil de sonuç. Ürünün kullanım amacında olduğu gibi.

Goal ve aim gayet yakın. What is your aim/goal ? What is your ultimate goal ? ultimate ile daha çok goal tercih ediliyor sanki.

"target" deyince aklıma hep dart oyunu gelir. Böyle fiziksel bir hedef var onu vuracaksın meselâ. The soldiers aimed to hit main target. Burada aim verb de olmuş.

July 6, 2015

DavutGurbuz

"His aim is being famous" olarak cevapladım ve bildirdim. Bu infinitive and gerunds konusu bende çok karıştı. Biri çözebilecek mi? "Ünlü olmak" dediğimiz zaman subject yerine geçiyor ve "gerund" kullanmak daha şık oluyor sanki. Fakat "He decided to be famous" dediğimiz halde "He decided being famous" demiyoruz.Çükü bu cümlede tam bir subject vazifesi almıyor sanki .Amaaa...n Ben anlamadım ama bilmem anlatabildim mi ? :)

January 23, 2014

Selcen_Ozturk

gerund vs infinitive, yani "... ing" ya da "to ..." kullanımı, bu ekleri alan fiile değil, ondan önce gelen fiile bağlı. yani bazı fiillerden sonra gerund, bazılarından sonra infinitive kullanılır. bazı fiiller ikisini de pek anlam değişikliği yaşamadan kabul ederken, bazı fiillerde gerund ya da infinitive kullanımına göre anlam değişiyor... Biraz karışık konu, kullandıkça insanın kulağı alışıyor, benim bildiğim pek bir mantığı yok. Şurada bir sürü açıklama ve örnek buldum, belki faydası olur okumak isteyenlere: http://www.ingilizcesinifi.net/gerund-and-infinitive/81

bu cümlede de ikisinin de doğru olması gerekir diye düşünüyorum.

(google her zaman gramatik olarak doğruyu söylemez gerçi ama "aim is to be" 365M sonuç vs "aim is being" 0.3M sonuç)

January 23, 2014

DavutGurbuz

Teşekkürler haklısınız.

January 23, 2014

menekshe

ayrıca, normalde Aim +inf oluyor....purpose anlamında...bir de Amaç ifade ederken, infinitive kullanılır

September 14, 2014

DavutGurbuz

Evet, sanırım . Ben de bu tür ayrımlar yapmaya çalışıyorum. Bu ikisini daha net ayırabilmek için. Why,in order to... gibi durumlarda infinitive oluyor gibi. "He stopped to rest." Experiment var ve ise özellikle bu 'experiment'in başarısız olduğu durumlarda yine infinitive var. You tried to climb but couldn't... gibi. Habit, passive meaning -ve benim kendi analizim- SANKİ GENELDE what karşılığı olarak gerund geliyor. Fakat @Selcen hanım haklı. Gerund yada infinitive'den önceki fiil burada önemli. Ona göre bu kullanım değişiyor bazı fiiller iki kullanımı da destekliyor ama anlam değişiyor. Mesela I regretted being late. VS We regret to inform you that... gibi. Tabi burada benim tezim çürüyor Why are you regretful ? dediğim why sorusunun cevâbı gerund. Being late. Bâzı fiillerde bu ayrım daha net görünüyor meselâ; Stop smoking ! Neyi stop ettiğimiz varken. We stopped to rest. de amaç var. Yâni why sorusunun karşılığı , in order to rest. Yine de kesin bir ayrım yok bu konuda ,mâlesef istisnalarla dolu.

October 1, 2014

zargan123

arkadaşım his de olur ikisi de aynı anlamda :)

June 26, 2015

tuana641097

neden be den önce to geldi

September 6, 2015

Safak318406

Ben de goal yaptım ancak kabul etmedi.

January 3, 2016

candost2

His goal is to be famous. Niçin kabul edilmiyor?

April 11, 2016

birincitekil

Target da kabul etmiyor. Garip.

November 12, 2017

hatice814311

his objective is to be famous olur mu

October 12, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.