"He takes a private route."

Tłumaczenie:On obiera prywatną drogę.

1/23/2014, 4:53:57 PM

28 komentarzy


SlawomirBorowy

rozwiązałem dobrze metodą "słowo po słowie", ale całe zdanie nie ma dla mnie sensu (nie rozumiem pojęcia "brać prywatną drogę")

1/23/2014, 4:53:57 PM

kiler129

Chodzi raczej o prywatną drogę (w domyśle np. osiedlową). Poprawne tłumaczenie jednak jest bez sensu.

1/23/2014, 9:58:39 PM

Konrad-Michal

To zdanie ma sens i oznacza, że kierowca wybrał drogę prywatną (a nie publiczną).

10/20/2014, 7:33:10 PM

Bielusia

Tak ale tam jest odbiera a nie wybiera więc jest błąd

11/19/2018, 3:30:19 PM

Bielusia

Obiera sory autokorekta ...

11/19/2018, 3:31:35 PM

Yola448704

Wielu zwrotów nie da się dosłownie przetłumaczyć. Trzeba po
prostu zapoznać się z ich znaczeniem i zapamiętać:

He takes a taxi/a bus/a train/a subway/a private highway - Jedzie taksówką/ autobusem/ pociągiem/ metrem/ prywatną autostradą

He takes a private route - Jedzie prywatną trasą
He chooses a private route - Obiera/Wybiera prywatną trasę

2/11/2019, 7:09:55 AM

natmar2016

Obierać to można ziemniaki. On wybiera zdecydowanie lepiej pasuje. pozdrawiam...

3/15/2016, 11:22:49 PM

br0d4
Mod

Słowo "obierać" ma kilka znaczeń, a w tym kontekście to synonim czasownika "wybierać".

1/9/2019, 11:53:39 AM

Yak00b

Czemu "bierze" jest błędne?

9/27/2014, 11:08:26 AM

Bielusia

Mi wyskoczyło obierze. :-/

11/19/2018, 3:32:18 PM

Chomiczek3456

A nie wiem tego :) Pozdrawia Chomik ;D

4/11/2018, 8:25:40 PM

KarolinaWa5

A mi napisalo ze blad i poprawna wersja on obiera prywatna droge...

6/9/2014, 3:16:52 PM

kubiku88

Ludzie obiera znaczy inaczej wybiera np. Obrajać jakiś kierunek

3/7/2017, 10:03:10 PM

Ruuciaq

'obierać prywatną drogę'? ;-;

4/10/2015, 1:54:05 PM

Li114

Take nie oznacza wybierać.

7/16/2017, 9:46:52 AM

br0d4
Mod

Czasownik "take" ma ponad 20 różnych znaczeń i w tym kontekście znaczy właśnie "coś wybrać", "coś obrać". Ponadto "take a road" jest związkiem frazeologicznym, który warto zapamiętać.

1/9/2019, 11:59:18 AM

Pawe742446

Jest slownictwo czynne i bierne. Pierwsze rozumiemy i używamy przy każdej okazji. Drugie , no cóż... Powinnismy chociaż rozumieć. Niekoniecznie używać. Załóżmy że pewne wyrazy określające daną rzecz lub czynność istnieją ale jest używane rzadziej. A nawet bardzo rzadko. Tak jest z tym słowem.

12/14/2017, 7:42:59 PM

pudlonicosci

powinno być "on jedzie prywatną drogą" zdecydowanie

1/24/2014, 9:17:50 PM

KamilKrzac

Raczej wybiera prywatną drogę

3/13/2016, 8:35:12 PM

Busha9

Właśnie tak powinno być

9/13/2017, 1:13:12 AM

Piotr899944

Ja to rozumię jako "On obiera własną drogę" np. życiową

7/8/2017, 4:02:24 PM

KatarzynaK814559

Najpierw zrobilam inny blad pokazalo on obiera pryeatna droge drugi raz wpisalam tak i pokazuje ze blad i ze ma byc wybiera to o co chodzi ???

8/28/2017, 6:25:17 PM

Busha9

Dlaczego wybrał prywatną drogę jest błędne

9/13/2017, 1:12:07 AM

xsardas1

Bo użyto czasu teraźniejszego "takes" lub "has taken", a nie przeszłego "took".

10/27/2018, 1:29:22 PM

Jola867669

Zgadzam się z poprzednikami.Obierac mozna warzywa.Bezsens totalny

8/5/2018, 9:54:11 AM

urba10

Naisałem On wybiera ,,przecież to jest to samo

1/9/2019, 9:30:54 AM

wiadom

Uznane powinno też być "on skręcił w drogę prywatną"

1/26/2014, 3:21:59 PM

MikolajSerafin

I jeszcze powinno być uznane: "Tom piszesz bzdury"

12/29/2015, 6:16:49 AM
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.