"The men eat."

Çeviri:Adamlar yerler.

4 yıl önce

23 Yorum
Tartışma kilitli.


carinamnzs

Selam, I'm learning turkish... May I say "Erkekler yerler" ???

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

Yes. For 3rd person plural the very is also pluralized, although only if the subject is a human being. Otherwise (inanimate object, animal, etc) it stays singular. It's too common of a mistake though, so we accept either for human beings, but we do not accept the pluralized version for the rest. We even had to write a whole post explaining the situation :-)

(In Turkish): https://www.duolingo.com/comment/1504275

4 yıl önce

carinamnzs

So, for example: the dogs eat = köpekler yer Right?

What about 2 subjects? For example: the dog and the cat eat = köpek ve kedi yerler Right?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

1st example is correct as is. for the 2nd, you still maintain the singular verb. collectively they are still not human. Not sure what happens when you have humans and animals together tho, I'll look it up.

4 yıl önce

carinamnzs

Peki :) Teşekkürler

4 yıl önce

BilgihanAk

Dogrusu erkek yer olmayacak mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

MEN, MANin çoğul hali. yani hayır

4 yıl önce

Onurdsadsa

The men eat. Buradaki "the" ekini çeviriye nasıl katarız? Bir karşılığı olduğu(iyelik eki) iddia ediliyordu, ama sanırım Türkçe'de karşılığı yok? İşaret sıfatları anlamı verebilir mi? örneğin: O adamlar.... İşte bu adamlar.... gibi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

özne için kullanıldığında Türkçede çeviriye dökmek zor

4 yıl önce

mch2236

men means both "erkekler" and "insanlar"

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

and?

4 yıl önce

mch2236

i wrote insanlar and it was underlined as a mistake

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

You know every hint is not automatically a synonym. insanlar doesn't work here. you can look words up in a dictionary if you are unsure.

4 yıl önce

CaMpBeLL33

man ve men kelimelerinin türkçe karşılığını nasıl anlıcaz

4 yıl önce

AhmetGunes

Bir sözlükten yararlanın.

4 yıl önce

CaMpBeLL33

YANİ TELAFFUZUNDAKİ FARKI NASIL ANLAYACAĞIZ DEMEK İSTEDİM. TEŞEKKÜRLER

4 yıl önce

lebrakon

Yukarida bu soruyla alakasiz bir olaydan muhabbet baslamis ve en son CaMpBeLL33 e kadarda kimse gerekli soruyu sormamis ve kimse cevap vermemis henuz.Simdi bende ayni soruyu soracagin Man(Adam) ve Men(Adamlar) arasindaki farki telaffuzda nasil ayirt edecegiz.Kulak ikisinide ayni duyuyor.Bu yuzden az onceki soruyu yanlis yaptin diyor.Kulagim Sesi men olarak duyuyor ve ben tercumeyi yazarken bunu Man olarak yazdim ama yanlis diyor.Man degilmiste Men yazmam gerekiyormus ama neden.Umarim birileri aciklama yazar.Herkese basarilar...

4 yıl önce

lebrakon

Bu arada yorumlara duzeltme sansi verirseniz cok iyi olur.Yaptigim yorumda soru cumleleri sonunda -?- kullanmadigimi fark ettim ama duzeltemiyorum.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yorumlarınızı düzeltmek için her zaman düzenleye basabilirsiinz

4 yıl önce

mavioz

"O adamlar yer", "the men eat" için daha uygun bir çeviri değil mi?

4 yıl önce

AhmetnderG

The nın karşılığı o değildir. That men eat deseydi belki o adamlar diyebilirdik.

4 yıl önce

YB1525

Bu cümlede "man" ve "men" in tercüme farkı ne olur?

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.